Gino XC40 schreef: ↑29.03.2021 - 18:48
Maar omdat de meeste onder ons leasen valt dat onder onderhoud dus !!!?
In de 15 jaar dat ik lease heb gereden werd er veel gedaan, maar batterij vervangen van de key als ‘onderhoud’ ??
Vind het ook zeer onnozel om dit jaarlijks ‘preventief’ te doen, die dingen gaan maar zo 2 tot 3 jaar mee. Niet een erg milieuvriendelijke gedachte.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Die 2 minuten werk viel mij wel wat tegen overigens. Kreeg de kant waar de batterij zit zeer moeilijk open.
Maar uiteindelijk wel gelukt
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Erikho schreef: ↑29.03.2021 - 20:35
Die 2 minuten werk viel mij wel wat tegen overigens. Kreeg de kant waar de batterij zit zeer moeilijk open.
Maar uiteindelijk wel gelukt
Met die 2 minuten hield ik nog tijd over....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Als het batterij niet meer doen is meestal OP dus wordt ie vervangen/betaald door de leasemaatschappij hoort bij onderhoud het is iemmer onderdeel van de ge-lease
Gino XC40 schreef: ↑30.03.2021 - 09:30 Als de batterij het niet meer doet, is meestal OP, dus wordt hij vervangen/betaald door de leasemaatschappij. Hoort bij onderhoud. Het is immers onderdeel van de ge-lease
Dat is wat OGA al zei: Wanneer iets op of stuk is. Gino, ben jij óók een leaser dan ???
Gino XC40 schreef: ↑29.03.2021 - 18:48
Maar omdat de meeste onder ons leasen valt dat onder onderhoud dus !!!?
Denk je werkelijk dat de leasemaatschappij akkoord gaat preventief vervangen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Het hoort niet bij standaard onderhoud. Durf na bijna 25 jaar dealer ervaring dat wel vast te stellen. Bij Opel misschien wel, die hebben wellicht minder vertrouwen in de batterijen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
OGA244 schreef: ↑29.03.2021 - 16:04 Je snapt niet hoe het ding werkt, voor keyless gebruik heb je helemaal geen drukknoppen nodig
Okee, dat is het dus? Vertel jij me dan eens in eenvoudig Hollands, hoe ik op afstand de achterklep open krijg, als ik aan kom lopen met mijn boodschappen-karretje? (Dit zonder onder de bumper te schoppen, en dus óók niet op die knop bij de nummerplaat te drukken) ga je dat redden met een zgn Tag zonder knoppen? Zou het helpen, als ik roep: "Hey Google, doe de achterklep eens open?")
De tag zonder knoppen is een gemaks dingetje als je niet teveel sleutels wilt hebben in je zak als wat aan het doen bent (sporten, kuntselen of weet ik wat).
Maaaaar ook met de transponder (dat ding met knopjes!!) moet je wat indrukken of schoppen, dus het verhaal gaat niet helemaal op met "hey Google" wat je voorsteld. MAW met de tag en de transponder moet je altijd een knop indrukken of je Volvo een schop geven of een handje aan de deurgreep.
Enne laten we het gezellig houden op dit forum....... uitzoeken doen we met z'n allen toch??
Aflevertijd 8 januari 2024
De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.
Ik heb nog nooit een batterij in de sleutel van mijn V50 hoeven doen, en die hebben we al 12 jaar. Ik weet dat die sleutel anders werkt dan eentje voor keyless entry, maar geen enkele batterij houdt het 12 jaar uit. De batterij moet tenminste 1 keer tijdens een onderhoudsbeurt vervangen zijn.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
teebee schreef: ↑29.03.2021 - 20:29
Ik heb nog nooit een batterij in de sleutel van mijn V50 hoeven doen, en die hebben we al 12 jaar. Ik weet dat die sleutel anders werkt dan eentje voor keyless entry, maar geen enkele batterij houdt het 12 jaar uit. De batterij moet tenminste 1 keer tijdens een onderhoudsbeurt vervangen zijn.
Ben ik met jou eens want dat is ook mijn ervaring heb een XC70 20 jaar gereden en altijd bij dealer in onderhoud gehad en nooit nog nooit een batterij zelfs vervangen of ervoor moeten betalen en ook in anderen Volvo’s uitvoeringen die ik gereden heb heeft misschien met de dealer te maken
Waarom denken dat leasemaatschappijen zomaar alles betalen als je er eigenlijk geen enkele ervaring mee hebt?
Men laat je op 2.5mm profiel gewoon de winter ingaan, denk dat je dat zelf niet zou doen
teebee schreef: ↑29.03.2021 - 20:29 Ik heb nog nooit een batterij in de sleutel van mijn V50 hoeven doen, en die hebben we al 12 jaar. Ik weet dat die sleutel anders werkt dan eentje voor keyless entry, maar geen enkele batterij houdt het 12 jaar uit. De batterij moet tenminste 1 keer tijdens een onderhoudsbeurt vervangen zijn.
beste vriend, verkeerd gequoot, dit was niet teebee, maar Peter-V50. ...dat rijmt....
Als het batterij niet meer doen is meestal OP dus wordt ie vervangen/betaald door de leasemaatschappij hoort bij onderhoud het is iemmer onderdeel van de ge-lease
ik weet niet precies wat je hier citeerde maar 'n leasemaatschappij moet toestemming geven voor iedere reparatie en het is zeker niet zo dat je alles onder "onderhoud" zomaar kunt laten doen
teebee schreef: ↑29.03.2021 - 20:29
Ik heb nog nooit een batterij in de sleutel van mijn V50 hoeven doen, en die hebben we al 12 jaar. Ik weet dat die sleutel anders werkt dan eentje voor keyless entry, maar geen enkele batterij houdt het 12 jaar uit. De batterij moet tenminste 1 keer tijdens een onderhoudsbeurt vervangen zijn.
Ben ik met jou eens want dat is ook mijn ervaring heb een XC70 20 jaar gereden en altijd bij dealer in onderhoud gehad en nooit nog nooit een batterij zelfs vervangen of ervoor moeten betalen en ook in anderen Volvo’s uitvoeringen die ik gereden heb heeft misschien met de dealer te maken
Even voor de duidelijkheid: je quote hier iemand en zet mijn naam daar bij, de quote is niet van mij.
Daarnaast: het nooit zelf hebben hoeven vervangen van een batterij (waar hebben we het over... 30ct per stuk?) heeft eerder wat te maken met service en met ‘onderhoud’. En indien er niet gespecificeerd op de factuur ‘vervangen batterij’ heeft gestaan wil dat nog niet zeggen dat je er niet alsnog voor hebt betaald. ‘Gratis’ bestaat namelijk niet.
Maar laten we het vooral nuttig houden hier, want dit gaat echt onderhand nergens over....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
teebee schreef: ↑29.03.2021 - 20:29 Ik heb nog nooit een batterij in de sleutel van mijn V50 hoeven doen, en die hebben we al 12 jaar. Ik weet dat die sleutel anders werkt dan eentje voor keyless entry, maar geen enkele batterij houdt het 12 jaar uit. De batterij moet tenminste 1 keer tijdens een onderhoudsbeurt vervangen zijn.
beste vriend, verkeerd gequoot, dit was niet teebee, maar Peter-V50. ...dat rijmt....
Goed gezien Hans; met jouw batterij is iig niks aan de hand
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208