Als ik de specs moet geloven tov "21 '22:
Accu: Lithium-ion 426V was Lithium-ion 400V
Laadvolume bagageruimte was 658 liter naar 648 liter : Verschil -10liter (vraag me af of ze de laadruimte met 2cm hebben verhoogd ofzo?
Leeggewicht van 2005 kg naar 1995 kg : Verschil -9 Kg (ook mooi gedaan)
Benzine motor
Max vermogen: 310Pk bij 6.000 MY21: MY21:POI 318Pk tussen 5800-6100
Max koppel: 400Nm tussen 3.000-4.800 MY21:POI 430Nm bij 4500
Dus benzine motor niet volledig optimized volgens Polstar (zou dit verwachten gezien Polstar engineerd optimazation niet meer voorkomt, en meeste mensen wel vinden dat dit gewoon standaard hoort te zijn!)
En voor diegene die net er een hebben gekocht (waaronder ikzelf) dit valt te verwachten.
Als je nog 2 jaar wacht komt men waarschijnlijk met een puur elektrische model met enkel voor en achterwielen aangedreven elektromotor T8 met 480-510Pk (zal dan T9 worden

)
Tja zo kun je wachten tot je een ons weegt

Volvo weet natuurlijk al meer als een jaar dat ze deze upgrade wilde doen, je zult immers een gehele productie lijn met toevoer moeten inregelen voor je een betrouwbaar broduct hebt.
Snap Volvo wel, als je dit een half jaar van te voren zou verkondigen dat er over 4 maanden dit soort upgrade zou komen, er op dit moment veel mensen hun aankoop uitstellen, en dan wordt het wel een probleem...
Msuidgeest schreef: ↑15.09.2021 - 21:01
Het is te hopen dat het laden met een 3fase-installatie kan. Anders duurt het wel lang voor je "vol" bent.
Zo te zien niet. Er staat wel Laadkabel "16A met CEE contactstekker".
Ik laad achter een "slim" stopcontact en meet 2,2kw/uur en dus deze laad met 10A (is eigenlijk iets minder gezien de meeste huishoudens 230V hebben)
Wat wel overeenkomt met de 3-4 uur wat men aangeeft.
Dat is wel een dingetje waarvan ik zeg, klein minpuntje.
Maar als ik manager bij Volvo was, stond dit op prio 1. Dus als u het leest doe er u voordeel mee

Laden met 3fase en laadtijd dan dus met 66% terug brengen met deze configuratie en dan denk ik dat er weinig merken zijn die op dit moment value/money product kunnen leveren.
OGA244 schreef: ↑14.09.2021 - 06:21
We zitten hier op Volvo forum.nl
Hoe zich de zaken in België verhouden zou iets voor op een volvoforum.be moeten zijn.
Mij interesseert het iig niet echt.
Ik wel, heb meerdere bedrijven zowel in Nederland en belgië

en ik woon in België en ben een Nederlander en koop waar het financieel het beste is (no hard feelings over je opmerking hoor

)
raspaardje schreef: ↑13.09.2021 - 17:21
Zonder compressor zal de aandrijving alleen als ICE idd minder krachtig aanvoelen.
Als alleen EV is hij dan met 145 pk wel veel sterker dan vroeger.
Ja dat denk ik wel. Compressor wordt mechanisch aangedreven en zorgt meteen voor vermogen en koppel al bij laag toerental, met als nadeel hoog benzine verbruik...maar als je hier niet naar hoeft te kijken op de momenten dat je het gebruikt vindt ik het wel een goede combinatie.
Echter met hoger koppel en vermogen met de nieuwe sterkere elektromotor (en vergeet zeker niet reactietijd!) denk ik dat dit zeer zeker wordt gecompenseerd.
Denk al met al een mooie upgrade hoor.