V60 B4 R design MY 22 7dct - review
Geplaatst: 08.04.2022 - 18:38
Plaatje zo hoor!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Heb ik ook een keer gehad. Alles ging aan behalve de motor. Wilde ook de garage bellen, maar toen kwam ik op het idee om te starten m.b.v. de Volvo-app. En dat lukte wel. Daarna is het niet meer voorgekomen.wasbeer2006 schreef: ↑08.04.2022 - 08:52 Van de week de eerste storing. Kwam thuis en wilde 5 minuten later weg.
Auto ging niet aan, alles start op behalve de motor.
Gebeld en de ANWB kwam langs niets kunnen vinden.
accupool er 5 minuten af en weer terug en hij deed het weer, daarna naar de garage. ook die konden geen foutmelding vinden.
Dit herken ik wel.wasbeer2006 schreef: ↑16.04.2022 - 10:16 Verbruik zit ik nu gemiddeld na 3500km op 1/15. Heel netje met mijn rijstijl die vaak twee uiterste heeft of rustig en anticiperend of hard.
Nee ik weet dat het geen alfa of BMW is en dat hoeft ook niet.raspaardje schreef: ↑19.04.2022 - 10:31 Leuk dat je een goed vergelijk hebt kunnen maken.
Naast PA heb je natuurlijk nog ACC en dat doet het wel met iets op of aan de haak....
Stuurinrichting: het blijft een Volvo, geen Alfa. Als uit één blok gehouwen, dat is de rijervaring die Volvo lijkt te willen meegeven.
Vwb je banden: ik denk dat de Michelin Primacy 4 band als 19" band wel een stukje comfortabeler is dan een Continental PremiumContact bijvoorbeeld.
Wil je dus meer scherpte dan kun je in de toekomst opteren voor Pilot Sport 4/5(?) of een ander bandentype dat meet nadruk legt op stuurgevoel (hardere wangen) ipv het allerbeste compromis te willen zijn.
Wat voor een S60 heb je gereden? Volledig vergelijkbaar met jouw B4 of een andere motorisering?
Tenslotte: flippers zijn vanwege het goedmoedige karakter van de auto echt niet zaligmakend. Blijf daar vooral niet in hangen...
Het is fijn bij een sterk dalende weg, bij sterk stijgende weg voldoet de Dynamic/Polestar rijmodus ook.
Nee, het is geen 3-serie of Giulia waar de flippers direct voor een andere rijbeleving zorgen, je het gevoel geven dat je echt baas bent over de aandrijflijn.
Dat gevoel geeft mijn V60 met flippers mij iig niet.
Ik had paar jaar geleden ook een XC40 T5 mee als vervanger van mijn V60 T5. Vooral ruimte veel mij erg mee. Wel viel mij op dat de XC40 lawaaierig is, je hoort de motor duidelijker. Ook het interieur vond ik minder luxe dan de V60...wasbeer2006 schreef: ↑25.04.2022 - 09:03 Vrijdag voor het krakende stuur naar de dealer geweest.
Ze hebben nog even iets geprobeerd, maar dat werkte niet.
Er is een nieuwe schijf in gegaan. Hoe het precies zit weet ik niet, maar iig een onderdeel waar de bedrading doorheen loopt/geleid.
Helemaal kraakvrij nu! Heerlijk rustig in het interieur
Wel leuk ik kreeg een XC40 T5 recharge mee.
Niet mijn auto, stoelen vind ik echt te weinig steun geven (het was een insciption)
Bij elke bocht heb ik het idee dat ie omvalt, je kan er nog wel enigszins goed een bocht mee door maar dan schuif je van je stoel.
Gewoon niet wat ik fijn vind. Het voelt ook allemaal zo kunstmatig aan (net als elke suv) De achteras is vrij bonkerig geveerd, ondanks dat er maar 19" op zat met een comfort band.
Dat doet de V60 niet (en de S60 nog minder). Je merkt toch dat een suv altijd een compromis is.
Doe je dat allemaal niet is het een heerlijke, overzichtelijke auto van topkwaliteit.
Ik schat de XC40 altijd in als een kleine (goedkope) Volvo, maar dat is natuurlijk gewoon niet zo.
De prijs is vrijwel gelijk aan een V en S60
Qua ruimte voorin is ie gelijk en op de achterbank misschien wel beter.
De kofferbak zal iets kleiner zijn, maar ook niet enorm.
Mijn vrouw vond het wel een fijne auto, die vind de V60 heel onoverzichtelijk (wat volgens mij door de hoge deuren en kleine ramen komt).
Heb ik toch de goede auto gekozen![]()