Falco15 schreef: ↑04.11.2023 - 19:53
Wat is jullie ervaring met korting? Hoe krijgen we een gunstig prijs?
Even on-topic.
Ooit eens in 2009 een Mercedes Business Edition via Leasemij geselecteerd. De fiscale waarde was ca. 41k maar als je alle opties en pakketten apart zou aanvinken kwam je uit op 51k (toen de auto eenmaal uitgeleverd was en ik er mee op kantoor kwam, werden ze bij de directie helemaal wild ). De verkoper van Mercedes vertelde mij dat de marge hierop 500 euro was, als particulier zou je geen korting krijgen. Pre-corona eens een offerte bij Skoda gevraagd op een actiemodel Karoq, de korting was - houd je vast - 1% en meer ging het echt niet worden omdat de wagen netto geprijsd was. Inruilondersteuning via de importeur is een mogelijkheid maar dan moet je werkelijk iets in te ruilen hebben om het bedrag te toucheren. En dan moet het gaan om een vreemd merk, als ik het me goed herinner. Wat in mijn geval ter sprake kwam, was om de 2e auto van het gezin in te ruilen, en zodra hij in de voorraad van de dealer kwam, weer terug te kopen voor het zelfde bedrag.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Msuidgeest schreef: ↑12.11.2023 - 20:23
De Nederlander heeft een fobie en die heet "korting". Kijk maar naar advertenties: er staat altijd korting bij. Of "van" "voor".
Om vervolgens op "Black Friday" te veel te betalen....
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Msuidgeest schreef: ↑12.11.2023 - 20:23
De Nederlander heeft een fobie en die heet "korting". Kijk maar naar advertenties: er staat altijd korting bij. Of "van" "voor".
Das dan geen fobie maar een obsessie (of beter nog: een kortings filie), NL’ers hebben een dwangmatige behoefte aan ‘korting’.
Indien het een fobie zou zijn dan zou hij/zij er niets van moeten hebben en er buitensporig angstig/bang voor zijn…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
De marges zijn idd wel beperkter aan het worden, maar met een beetje onderhandelen kan je best nog wel aardige deals krijgen.
Wij hebben een XC40 recharge besteld, twee dingen die me opvielen:
- dealer kon pas in april leveren, eerdere productiesloten waren bezet -> even rondbellen, tot we ergens anders een productieslot voor levering in dec konden krijgen. Terug naar de dealer: “jullie doen al het werk, ik gun het jullie”. En er gingen deuren open. Nu wordt ie in januari door de eigen dealer geleverd.
- wij hadden een inruil (2012 V40 T3). Eerst laag bod op gehad, dus onderhandeld op een mooi eindbedrag (50k) en een redelijk inruilbod. Even over geslapen, week later weer afspraak en hele setup weer overhoop. Optie hier erbij, protection pack daar. Ach, net 1200 boven de 50k van de vorige keer. “Voor 50k doen we het”, zei ik. Verkoper even met de rekenmachine spelen, en het was goed.
Het kan nog wel, maar simpelweg korting bedingen, ofzo gaat niet snel meer.
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue 2012 Volvo V40 T3 Momentum 2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor 2005 Toyota Aygo Sport
Falco15 schreef: ↑04.11.2023 - 19:53
Wat is jullie ervaring met korting? Hoe krijgen we een gunstig prijs?
Even on-topic.
Ooit eens in 2009 een Mercedes Business Edition via Leasemij geselecteerd. De fiscale waarde was ca. 41k maar als je alle opties en pakketten apart zou aanvinken kwam je uit op 51k (toen de auto eenmaal uitgeleverd was en ik er mee op kantoor kwam, werden ze bij de directie helemaal wild ). De verkoper van Mercedes vertelde mij dat de marge hierop 500 euro was, als particulier zou je geen korting krijgen. Pre-corona eens een offerte bij Skoda gevraagd op een actiemodel Karoq, de korting was - houd je vast - 1% en meer ging het echt niet worden omdat de wagen netto geprijsd was. Inruilondersteuning via de importeur is een mogelijkheid maar dan moet je werkelijk iets in te ruilen hebben om het bedrag te toucheren. En dan moet het gaan om een vreemd merk, als ik het me goed herinner. Wat in mijn geval ter sprake kwam, was om de 2e auto van het gezin in te ruilen, en zodra hij in de voorraad van de dealer kwam, weer terug te kopen voor het zelfde bedrag.
Samengevat: 1% korting, het komt inderdaad voor.
De leasemarkt is voor dealers volledig om zeep. De bedongen kortingen door de leasemaatschappijen zijn echt mega. Daar weet ik zeker dat je nauwelijks korting krijgt. Maar voor de particulier is er echt wel wat te halen.
Denk ik dus vraagje: Als de leasemarkt om zeep is zou betekenen dus 'te weinig profit' dealer...ehhh dan betaalt/compenseert dus de particuliere koper het uitknijpen van dealers door de leasemarkt?