Pagina 5 van 6

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 06.10.2024 - 23:46
door wereldreiziger
Trappen met een koud blok doe ik zeker niet.
De 5-cil diesel hiervoor warmde langzaam op op 70/80km wegen en kreeg de olie en kvs niet eens boven de 80 graden als het buiten vroor tijdens woon werk ritten. En dan had ze al lekker een warme(re) start door een blokverwarmer.
Techneut in hart en nieren, mishandelen van de techniek doe ik dus niet.
Gasgeven, dat wel, als alles echt lekker warm is. ☺️

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 09:44
door wasbeer2006
Haha, dat heb ik ook, krijg het gewoon niet over mijn hart om met een koude motor volgas te geven.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 10:18
door volvo440special
Geldt voor alle auto's met een ICE. Niet alleen met een (Plugin)hybrid.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 16:25
door diesel01
Je moet met de T6 wel opletten, vraag je in hybrid even vermogen dan slaat de motor aan en die gaat er dan ook direct aan sleuren.
Mijn vrouw dacht even gebruik te maken van een gaatje om in te voegen...rustig aan Roelof.... 8)

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 16:32
door Gouwe
Dus de auto in Pure zetten Tom, dan voorkom je dat. Kun je koppelen aan je bestuurdersprofiel (althans bij Sensus).....

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 16:36
door EVO500
Gouwe schreef: 07.10.2024 - 16:32 Dus de auto in Pure zetten Tom, dan voorkom je dat. Kun je koppelen aan je bestuurdersprofiel (althans bij Sensus).....
Als je hem op pure zet heb je er geen last van :-D Toch hebben ze er een "veiligheid" in gebouwd op "pure'.
Als je dan een "kickdown" doet en het schakelaartje wat onderin zit dus, indrukt schakelt deze als nog de benzine motor bij.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 07.10.2024 - 16:39
door diesel01
Ah, oke..gaan we even bekijken.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 15.10.2024 - 14:45
door JohnDamen
Risrael schreef: 27.11.2023 - 14:26
wereldreiziger schreef: 27.11.2023 - 11:45 Oke, heb je daar een specifieke reden voor? Ben ik wel benieuwd naar.
Bedenk dat je zelf ook nog een laadpaal moet aanschaffen. Verder is elektrisch rijden qua kosten al helemaal niet meer zo gunstig tenzij je misschien zonnepanelen hebt. Die heb ik en de laadpaal wordt door het bedrijf aangeschaft.
Ik ben het niet helemaal met je eens, Thuis laad ik voor 39ct/kwh en op het werk voor 25ct/kwh ik woon ca 30km van mijn werk en ben dus voor 5 euro electrisch op en neer, op benzine net geen 1:18 ongeveer 3,5 liter benzine dat is dan 7 euro
en idd die power (Alhoewel mijn D6 voor mijn gevoel sneller was) en een laadpaal 2de hands op MP kost je niet de kop maar kan ook een 220 stekker zijn...
Dus wel tevrden met Mijn T6

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 15.10.2024 - 18:23
door wasbeer2006
Het blijft zo afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Ik geloof echt niet dat het gros van de V60 kopers financien op 1 heeft staan, want dat had je wel een dacia gekocht.
Het gaat veel meer om wat je fijn vind en bv in de lease kan rijden.

Ik heb hem bv in de lease tot de laatste euro volgebouwd.
Als ik een PE had kunnen leasen had ik dat gedaan en ook zo vol mogelijk.

Had ik echt keuzes moeten maken, ja dan ga je afwegen.... ik noem er 1..... Een B4 met B&W of een T6 zonder.
Die keuze had mij echt slapeloze nachten gekost als audio liefhebber.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 15.10.2024 - 19:03
door Speedyace
Even volgen dit topic. Ik ben namelijk ook opzoek naar een T6 of een T8. 30 panelen op het dak laadkast hangt al aan de muur. Deze gebruikt zoonlief voor zijn Tesla (lease bak).
Verder een dynamische energiecontract en ben in de regel thuis als de tarieven laag zijn en kan dan mooi laden.
Ik zit alleen, dat een enkeltje woonwerk 52km is, maar zou daar kunnen laden.

Vandaag in een V60 T6 (2020) gereden en gaat wel van zijn plek. Maar er zat al roest boven het voorruit dus laten staan.
Ga nu ook maar eens in Duitsland kijken. En blijf dit topic volgen.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 17.10.2024 - 00:12
door wereldreiziger
wasbeer2006 schreef: 15.10.2024 - 18:23 Ik heb hem bv in de lease tot de laatste euro volgebouwd.
Als ik een PE had kunnen leasen had ik
Had ik echt keuzes moeten maken, ja dan ga je afwegen.... ik noem er 1..... Een B4 met B&W of een T6 zonder.
Die keuze had mij echt slapeloze nachten gekost als audio liefhebber.
Ik snap je helemaal met de keus voor B&W, thuis heb ik ze ook. Maar op een nieuwe bolide scheelt dat een kleine 4k. Want dan ontkom je eigenlijk ook niet aan gelaagd glas. En dan wordt het wel een heel dure optie, meer dan wat in de woonkamer staat, en waar ik toch echt vaker ben dan in de auto.
Gebruikt kom je ze niet zo vaak tegen met B&W helaas.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 17.10.2024 - 17:17
door wasbeer2006
Ik heb ze zelf ook in de woonkamer. En daar gaan ze 15 jaar mee en is de investering wat beter te rechtvaardigen.
(Voor de kenner de 702 s3).

Het is voor mij toch altijd een budget wat ergens een plafond heeft en waarbinnen ik keuzes maakt.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 24.10.2024 - 20:51
door seppeg1987
EVO500 schreef: 07.10.2024 - 16:36
Gouwe schreef: 07.10.2024 - 16:32 Dus de auto in Pure zetten Tom, dan voorkom je dat. Kun je koppelen aan je bestuurdersprofiel (althans bij Sensus).....
Als je hem op pure zet heb je er geen last van :-D Toch hebben ze er een "veiligheid" in gebouwd op "pure'.
Als je dan een "kickdown" doet en het schakelaartje wat onderin zit dus, indrukt schakelt deze als nog de benzine motor bij.
Mijn BJ2019 model schakelt de verbrandingsmotor altijd bij, zelfs al sta ik in pure. Had het liever anders gezien. Nu is het steeds opletten bij het accelereren dat ik niet teveel gas geef.
Zouden ze dat softwarematig kunnen aanpassen?

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 24.10.2024 - 21:23
door Gouwe
Dan lijkt mij dat je te veel en/of te snel gas geeft. Misschien eens wat mee spelen?
En nee dat kunnen ze niet aanpassen, Hooguit kunnen ze controleren of er iets in jou auto afwijkend is en als jij echt rustig gas geeft en in Pure de motor toch aanslaat dan lijkt mij dat niet zoals het hoort.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 25.10.2024 - 07:24
door Almerev70
Ik heb ook een bj19 maar is gewoon kwestie van bewust gasgeven in Pure (in hybrid ook trouwens).
Je ziet het gebruiksmetertje oploden richt de Druppel, dan moet je iets voorzichtiger worden, ga je wel door en gaat over het randje van de Druppel dan gaat idd de motor aan.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 25.10.2024 - 10:32
door mga1600
Met de nog maar heel kort in mijn bezit zijnde T6 rij ik, als ik geen bestemming aangeef in Google Maps, zo rond de 65-70 km elektrisch ook als de auto in hybrid mode staat. Dat zijn wel kilometers over 80 km/h wegen, dus relatief zuinig. Daarna springt de benzine motor af en toe een beetje bij.
Als ik meteen een verderweg gelegen bestemming in GM zet wordt de stroom over de hele weg verdeeld en is de benzine motor veel vaker aan zet. Bij dit semi-lokale gebruik van de auto was het verbruik (volgens de app) over de eerste 800 km 19,1 kWh/100 km plus 1,2 l/100 km. Ter vergelijking: met de C40 Twin (die ik hiervoor had ) was het electraverbruik ( volgens de app) rond deze rijd van het jaar onder dezelfde omstandigheden ca. 21 kWh/100 km.
(Ik moet er meteen bij zeggen dat ik in het algemeen een tamelijk rustige rijder ben. Het zal voor beide type auto’s geen enkele moeite kosten het verbruik flink op te jagen……..)

Ik laad thuis ( met zonnepanelen) maar om het simpel te houden, dus zonder daarmee rekening te houden kost een kWh ongeveer 32 ct., een liter benzine kost hier lokaal 1,62. Met andere woorden ik ben nu onder de streep ongeveer een tientje meer kwijt over die eerste 10 dagen, maar ik rij daarvoor in een ‘vorstelijke’ auto!

Over een week of twee een langere trip voor de boeg - grotendeels snelweg in NL. Ben wel benieuwd - maar niet bezorgd - hoe die reis dan qua verbruik gaat verlopen. Bij de C40 Twin bleef het verbruik overdag (als je niet harder dan 100 mag/kan) zo’n beetje bij die 21 kWh/100 km hangen, ‘s avonds als je 130 mag loopt het op tot 24 of meer. En dan zijn de snellaad prijzen voor een kW soms ook aanzienlijk meer dan die 32 cent.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 25.10.2024 - 12:54
door EVO500
seppeg1987 schreef: 24.10.2024 - 20:51 Mijn BJ2019 model schakelt de verbrandingsmotor altijd bij, zelfs al sta ik in pure. Had het liever anders gezien. Nu is het steeds opletten bij het accelereren dat ik niet teveel gas geef.
Zouden ze dat softwarematig kunnen aanpassen?
Dat is vreemd. Bij mij kan ik in pure volledig gaspedaal indrukken en blijft deze elektrisch bolderen. Pas als ik het pedaal "vloer" dus net die schakelaar onderin indruk, komt de benzine bij. Net hiervoor dus zeker niet.
Als het zo niet werkt, heeft de optie "pure" geen bestaansrecht en kun je net zo goed Hybrid rijden.
-
In een enkel geval, als de accu (zeg even onder de 15% zit en het buiten 0 graden is) zie je dat de accu meter wat lager staat en dan wel een enkele keer bijschakel met benzine. Maar zie dit echter zeer zelden.
-
Ik heb wel model "21 maar zou toch niet moeten schelen. Vooruit de Polstar optimalisatie zit erop maar zou het ook niet mogen zijn.
Is er wel recent (laatste pakweg 2 jaar) een software update uitgevoerd? Ik kan me namelijk niet herinneren dat het ooit anders is geweest bij mij.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 25.10.2024 - 13:18
door diesel01
mga1600 schreef: 25.10.2024 - 10:32 Met de nog maar heel kort in mijn bezit zijnde T6 rij ik, als ik geen bestemming aangeef in Google Maps, zo rond de 65-70 km elektrisch ook als de auto in hybrid mode staat. Dat zijn wel kilometers over 80 km/h wegen, dus relatief zuinig. Daarna springt de benzine motor af en toe een beetje bij.
Als ik meteen een verderweg gelegen bestemming in GM zet wordt de stroom over de hele weg verdeeld en is de benzine motor veel vaker aan zet. Bij dit semi-lokale gebruik van de auto was het verbruik (volgens de app) over de eerste 800 km 19,1 kWh/100 km plus 1,2 l/100 km. Ter vergelijking: met de C40 Twin (die ik hiervoor had ) was het electraverbruik ( volgens de app) rond deze rijd van het jaar onder dezelfde omstandigheden ca. 21 kWh/100 km.
(Ik moet er meteen bij zeggen dat ik in het algemeen een tamelijk rustige rijder ben. Het zal voor beide type auto’s geen enkele moeite kosten het verbruik flink op te jagen……..)

Ik laad thuis ( met zonnepanelen) maar om het simpel te houden, dus zonder daarmee rekening te houden kost een kWh ongeveer 32 ct., een liter benzine kost hier lokaal 1,62. Met andere woorden ik ben nu onder de streep ongeveer een tientje meer kwijt over die eerste 10 dagen, maar ik rij daarvoor in een ‘vorstelijke’ auto!

Over een week of twee een langere trip voor de boeg - grotendeels snelweg in NL. Ben wel benieuwd - maar niet bezorgd - hoe die reis dan qua verbruik gaat verlopen. Bij de C40 Twin bleef het verbruik overdag (als je niet harder dan 100 mag/kan) zo’n beetje bij die 21 kWh/100 km hangen, ‘s avonds als je 130 mag loopt het op tot 24 of meer. En dan zijn de snellaad prijzen voor een kW soms ook aanzienlijk meer dan die 32 cent.
Eerder 75 tot 80km elektrisch met een V90 hier, snelweg vind hij niet leuk dan net iets meer dan 70km

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 25.10.2024 - 21:37
door wasbeer2006
Dan levert ie in verhouding ook een heel groot percentage van zijn max vermogen.
Vooral in de stad is electrisch natuurlijk veel efficiënter tov brandstof.

Wel of geen V60 TE / Recharge prive

Geplaatst: 28.10.2024 - 08:04
door seppeg1987
EVO500 schreef: 25.10.2024 - 12:54
seppeg1987 schreef: 24.10.2024 - 20:51 Mijn BJ2019 model schakelt de verbrandingsmotor altijd bij, zelfs al sta ik in pure. Had het liever anders gezien. Nu is het steeds opletten bij het accelereren dat ik niet teveel gas geef.
Zouden ze dat softwarematig kunnen aanpassen?
Dat is vreemd. Bij mij kan ik in pure volledig gaspedaal indrukken en blijft deze elektrisch bolderen. Pas als ik het pedaal "vloer" dus net die schakelaar onderin indruk, komt de benzine bij. Net hiervoor dus zeker niet.
Als het zo niet werkt, heeft de optie "pure" geen bestaansrecht en kun je net zo goed Hybrid rijden.
-
In een enkel geval, als de accu (zeg even onder de 15% zit en het buiten 0 graden is) zie je dat de accu meter wat lager staat en dan wel een enkele keer bijschakel met benzine. Maar zie dit echter zeer zelden.
-
Ik heb wel model "21 maar zou toch niet moeten schelen. Vooruit de Polstar optimalisatie zit erop maar zou het ook niet mogen zijn.
Is er wel recent (laatste pakweg 2 jaar) een software update uitgevoerd? Ik kan me namelijk niet herinneren dat het ooit anders is geweest bij mij.
Mja, ik denk dat het komt omdat dit een 2019 versie is. Inderdaad wel jammer hoor. Het verschil tussen pure en hybrid is er inderdaad bijna niet bij mij.