Pagina 5 van 15

Geplaatst: 15.12.2006 - 10:12
door hafatel
Ik was nog wel vergeten om het bouwjaar te vermelden: eind oktober 1997.
dus dat is ruim 33.000 per jaar. En dat is op zich weer niet heel erg veel voor een diesel.

Groet

Geplaatst: 15.12.2006 - 11:00
door V480-S60
Heren, Heren,
Blijven lachen. Doe ik ook. Hoewel mijn km-stand klopt (nu inmiddels 304.000+) Zit ik jullie gewoon te stangen. 8) 8)
Ik rij vanwege mijn werk nu eenmaal 50.000 per jaar.
Ik hoop toch de wagen eind dit jaar/begin volgend jaar in te kunnen ruilen.

Geplaatst: 15.12.2006 - 11:19
door Jurgen S60
Ik lach mij ook de ballen uit mijn broek.
Je hebt gelijk en ik zit met hetzelfde 60dkm p.jr., dus dan schiet 't wel op.

Suc6 met alle km's iedereen!!!!

Geplaatst: 15.12.2006 - 18:54
door Tammestein
Hier voor de deur m'n V40 ph II Elegance 1.8 uit 2002 met 194k.

Ik verbaas me nog iedere dag dat bij deze kilometrage er nog geen rammeltje in het interieur te horen is. Verder geen problemen (ook maar even affkloppen)

Geplaatst: 15.12.2006 - 19:00
door tonix
Mijn V40 1.9TD van '98 heeft er een 210.000 km en hoop er toch wel een 300k mee te rijden.

Heb al wel de krukaskeerring mogen vervangen.

Geplaatst: 18.12.2006 - 22:53
door Lezer
V40 1.9d 1999-06, 256.000km
super auto!
(en toch kijk ik stiekem naar 'n S60.....)

Geplaatst: 19.12.2006 - 16:20
door rgb02871
De mijne komt nog maar net kijken geloof ik :BIG: :

V40 1.8 LPi, feb-2002 156.000km

Geplaatst: 23.12.2006 - 13:00
door Edwin
Mijne is denk ik ook niet ingereden, van maart 2000 nu bijna 112.000 op de teller. Hij voelt dan ook nog redelijk nieuw aan.

Leuk detail, een oom van mij heeft ook een maart 2000, nieuw gekocht, en staat nu 11.000 km.!! Of dat nou zo goed is voor de auto, weet ik niet, slecht is ie in ieder geval niet! Hij staat altijd binnen en krijgt gewoon de jaarlijkste beur, maar uniek is het wel! Bijna 7 jaar oud en nog nergens slijt of ouderdomsplekken! Die rijdt, veert en schakelt echt nog als nieuw!

Hij denkt er wel eens over om hem in te ruilen maar da's eigenlijk zonde. Een echte S40 liefhebber zou het meer waarderen en er meer plezier van hebben dan een willekeurige autokpoer denk ik.

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 24.12.2006 - 10:07
door LUBERO
190 091 km 11/11/1988

volgende kosten
130000 km thermostaathuis vervangen ==> verloor koelwater
145000 km 1 gloeiboegie en kleppen stellen
147000 km batterij
160000 km 2 gloeiboegies
181000 km koppaking vervangen en heb dan gelijk volledig groot onderhoud uitvoeren
dwz spanrollen ,looprollen , omloopriem ,distributriem,filters,kleppen

nog uit te voeren bij volgende servicebeurt
196000 km volgende kost koppelingscilinder (het bekend kraakje in tijdens het indrukken van de koppeling
rubbers stabilisatorstang
gr

Net ingereden

Geplaatst: 24.12.2006 - 18:48
door clinge
:D Hallo ik heb me net aangemeld
ik rijd V40 1996 2.0 LPI
kmstand 378000


groet :)

Geplaatst: 25.12.2006 - 11:53
door Jan2855
Nou effe diep ademhalen en dan durf ik ook.

V40 van 4-2001 met 98858 op de klok.

Maarrr, deze kwam voor een 440GL 1.7 van '91 met 339000 op de teller, zonder ooit een verkeerde slag. Ik kreeg pijn in mijn rug op lange ritten, daarom vorig jaar ingeruild.

Geplaatst: 27.12.2006 - 00:06
door V40-2.0
Staat nu op 273000 km.
V40 2.0 met LPI bj 1996
Wel inmiddels progressieve veren en Monroe gasschokbrekers gemonteerd en een nieuwe koppeling, was niet echt nodig maar de bak moest er achter weg om de keerring van de krukas te vervangen.

Winnen zal ik niet !!!

Geplaatst: 27.12.2006 - 11:37
door Dickertjedap
Pff, wat een tellerstanden. Kom ik aan met m`n 76.600 km. Of tellen lage standen ook mee ?

Maak ik dan tóch nog kans :P

Geplaatst: 27.12.2006 - 14:14
door 123gtron
Gewoon door blijven rijden, en voorlopig niet inruilen! Komt 't allemaal goed!

Geplaatst: 27.12.2006 - 17:36
door bassponton
clinge,
rijd jij storing loos met deze kilometerstand, 378000km? ik hoop echt dat ik ook zoveel kan rijden met mijn auto. super :BIG:

Geplaatst: 27.12.2006 - 20:38
door Rob Bakker
:o

kom ik ook net kijken met een V40 uit 1999 met 186.000 km op de teller

Toch well prettig een LPI installatie, is dan welk veel mee gereden, maar je kan er vanuitgaann dat het niet alleen maar van die kleine rot stukken geweest zijn :wink:

Geplaatst: 28.12.2006 - 22:23
door canvolvo
volvo s40 2.0 16v met g3 uit 1997 hoop over 2weken volgend jaar dus alweer een foto te maken van de teller met 333333 km

wel ff een vraagje ik wil van de zomer met deze auto naar turkije dus ff 5000 alleen retourtje en km of 1000 daar rijden dat schiet al lekker op

zit te denken om hem daar te laten reviseren dus lekker alles vernieuwen en km weer op 0.

Maar is dat wel nodig hoeveel kan eigenlijk een goede s40 halen ???

Maar met 340.000 tegen die tijd is het volgens mij wel slim om hem te laten reviseren ???

Hebben jullie nog tips wel of niet doen ?

Thanks en hopenlijk komen er nog s40 rijders met over de 4 ton dat kost mij dan weer iets minder geld deze zomer ...........

Geplaatst: 29.12.2006 - 11:51
door DeNNiS_
zolang je motor geen olie gebruikt...
en goed trekt en draait mijn advies geen revisie...
wanneer hij versleten is... zal dit gaan merken steeds een beetje meer...
1 advies hou je olie peil in de gaten....

Geplaatst: 29.12.2006 - 12:50
door ronaldv40
volvo v40 1.9d 95 pk bj 1999 260dkm

Geplaatst: 29.12.2006 - 13:20
door Jurgen S60
canvolvo schreef:volvo s40 2.0 16v met g3 uit 1997 hoop over 2weken volgend jaar dus alweer een foto te maken van de teller met 333333 km

wel ff een vraagje ik wil van de zomer met deze auto naar turkije dus ff 5000 alleen retourtje en km of 1000 daar rijden dat schiet al lekker op

zit te denken om hem daar te laten reviseren dus lekker alles vernieuwen en km weer op 0.

Maar is dat wel nodig hoeveel kan eigenlijk een goede s40 halen ???

Maar met 340.000 tegen die tijd is het volgens mij wel slim om hem te laten reviseren ???

Hebben jullie nog tips wel of niet doen ?

Thanks en hopenlijk komen er nog s40 rijders met over de 4 ton dat kost mij dan weer iets minder geld deze zomer ...........

Reviseren is niet nodig als je geen klachten hebt over olieverbruik en vermogensverlies. Mijn V40 2.0 G3 heb ik probleemloos naar 355dkm gereden en kon nog makkelijk tot 400dkm. Als je maar het reguliere onderhoud blijft plegen. Dus: gewoon doorrijden en niet reviseren.