Pagina 5 van 5

Geplaatst: 30.12.2006 - 21:48
door JosB
Edwin schreef:knip....... zei dat dit ook te maken had met het feit dat het hele kachelsysteem van de 850-serie meer gebouwd is voor het hoge kouden noorden dan het systeem van de 40-serie.......knip
gr. Edwin. 8)
Hahahaha, de kachel van de S en V40 voldoen volledig aan de strenge eisen van VCC net zo als elke andere Volvo.
Ik kan de keren dat ik zelf in het hoge noorden van Zweden (Arvidsjaur, Kiruna en Jokkmokk) ben geweest niet op beide handen tellen.
We hebben daar niet zomaar wat rondgereden maar met de klimaattechnici van VCC samen het kachelsysteem ontwikkeld, getest en de fine tuning gedaan.
Als je dan weet dat de Mitsubishi Carisma op hetzelfde platform gebouwd is en dat in eerste instantie een common kachelunit bedoeld was .........
De unit van de Carisma is alleen uiterlijk nog hetzelfde en dat zegt genoeg hoop ik.

Geplaatst: 01.01.2007 - 14:11
door Edwin
JosB schreef:
Edwin schreef:knip....... zei dat dit ook te maken had met het feit dat het hele kachelsysteem van de 850-serie meer gebouwd is voor het hoge kouden noorden dan het systeem van de 40-serie.......knip
gr. Edwin. 8)
Hahahaha, de kachel van de S en V40 voldoen volledig aan de strenge eisen van VCC net zo als elke andere Volvo.
Ik kan de keren dat ik zelf in het hoge noorden van Zweden (Arvidsjaur, Kiruna en Jokkmokk) ben geweest niet op beide handen tellen.
We hebben daar niet zomaar wat rondgereden maar met de klimaattechnici van VCC samen het kachelsysteem ontwikkeld, getest en de fine tuning gedaan.
Als je dan weet dat de Mitsubishi Carisma op hetzelfde platform gebouwd is en dat in eerste instantie een common kachelunit bedoeld was .........
De unit van de Carisma is alleen uiterlijk nog hetzelfde en dat zegt genoeg hoop ik.
Interessant verhaal maar ik kan er geen chocolade van maken??

Wat hebben jij en de klimaattechnici van VCC in Jokkmokk dan geconcludeerd? En waarom beweren de wederverkopers (lees:dealers) van VCC wat anders???
Is het systeem minder dan van de 850 maar toch volvowaardig of is het gelijk aan de 850? In het laatste geval ben ik benieuwd wie er dan een S/V40 heeft die wel hard blaast bij het ontwasemen??

Uit jouw verhaal maak ik dus op dat jij mede verantwoordelijk bent, samen met de mensen van VCC, voor Volvokachels?? In dat geval moet je dit probleem toch voor ons op kunnen lossen of op z'n minst aan kunnen kaarten danwel voor eens en voor altijd uitsluitsel kunnen geven of onze kachels nou wel of niet goed werken of was je rol nu ook weer niet ZÓ groot???? :wink:

Begint een beetje een never ending story te worden zo...... :?:

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 02.01.2007 - 22:23
door emielkosse
Heej JosB,

Zoals al eerder bemerkt werk jij bij Volvo, maar wat is precies jouw functie? Ben je ontwikkelaar? zoja wat doet Volvo in NL allemaal aan ontwikkeling?

Geplaatst: 02.01.2007 - 22:55
door JosB
emielkosse schreef:Heej JosB,

Zoals al eerder bemerkt werk jij bij Volvo, maar wat is precies jouw functie? Ben je ontwikkelaar?
De tijd dat het bedrijf waar ik werk eigendom was van Volvo is helaas :cry: al een aantal jaren geleden. (Zie PM)
emielkosse schreef: zoja wat doet Volvo in NL allemaal aan ontwikkeling?
Ik denk dat mijn baas en Volvo niet blij zouden zijn als ik hier op in zou gaan :wink:

Geplaatst: 25.01.2007 - 21:34
door Johnny V
Ik heb ook een ontwaseming probleem , als ik hem op de zoals jullie noemen defrost stand zet dan is er tussen links en rechts een groot verschil in de hoeveelheid luchtstroom. Mijn auto is trouwens van het bouwjaar 2003. Ik ga morgen even kijken wat het probleem kan zijn.

Geplaatst: 18.03.2007 - 08:40
door Canard
Ik heb gisteren het middenconsole opengemaakt, zoals emielkosse gedaan heeft en gekeken of ik iets van lekkage kon constateren.

Ik moet zeggen dat 't behoorlijk vol zit onder 't dashboard en je moeilijk achterin kunt komen, ik kwam in ieder geval niet zover dat ik een eventuele open lasnaad kon voelen. Een paar cm daarvandaan kon ik geen lekkende luchtstroom voelen en het lijkt me dat je dit toch wel zou voelen op een paar cm afstand.
Typisch bij mijn auto is dat uit de uiterst linkse, uiterst rechtse en de twee middelste gaten nog wel wat lucht komt, de rest is heel minimaal.
Je zou zeggen dat als er een lasnaad openligt, dat de luchtstroom niet zo symmetrisch verdeeld is.
Mijn conclusie is dat de lasnaad bij mijn auto ok is.

Ik voelde overigens wel wat lucht lekken uit een gedeelte wat in het midden van 't dashboard achter het airco-paneel zit (hoofdtoevoer?), maar 't lijkt me niet dat dit de hele oorzaak kan zijn van de slechte ontwaseming...

Geplaatst: 18.03.2007 - 13:01
door JosB
Canard schreef:......Mijn conclusie is dat de lasnaad bij mijn auto ok is.
Da's netjes, scheelt je veel werk :wink:
Canard schreef:Ik voelde overigens wel wat lucht lekken uit een gedeelte wat in het midden van 't dashboard achter het airco-paneel zit (hoofdtoevoer?), maar 't lijkt me niet dat dit de hele oorzaak kan zijn van de slechte ontwaseming...
Wat wel meer voor komt bij de centrale afdichting is dat bij een (misschien wel vorige)demontage van het dashboard die afdichting beschadigd is en niet vervangen door een nieuwe.
Hierdoor kan er dus luchtlekkage optreden waarbij er zowel lucht gewoon onder je dashbaord terecht komt maar ook dat de lucht van het ene kanaal naar het andere kan (b.v. lucht van je defrost gaat naar het ventilatiekanaal).
Ook deze afdichting hoort lekvrij te zijn om een optimale luchtdoorstroming te hebben in alle situaties.

Geplaatst: 19.03.2007 - 19:24
door Canard
En hoeveel gaat dat kosten Arnold? Zal niet goedkoop zijn denk ik.

Wat heb je precies gedaan met die tie wrap?

Geplaatst: 19.03.2007 - 21:35
door Edwin
Arnold schreef:Het dashboard kost 630 Euro excl btw en excl montage, de dealer schat er ongeveer 4 uur mee zoet te zijn.
Ik heb mijn linker speaker uit het dashboard gehaald, en tussen de dashboard bekleding en het frame een tye wrap gestopt en tot mijn verbazing kwam deze door het defrost kanaal weer naar buiten.
Morgen is mijn auto weer klaar (verkeerde dashboard besteld.....) en ga kijken of ik een foto kan maken van de oude defecte unit.
Zo! :shock: Dure grap! Maar misschien kan het hele ontwasem-forum er wat van opsteken. Als het goed is moet jouw dashboard na morgen dus 100% perfect werken, zoals ooit beoogd was? Ik ben reuze benieuwd hoe hard de ontwaseming dan blaast. Kan iedereen eindelijk dan concluderen of zijn/haar dashboard ook zo'n reparatie nodig heeft!
Ik hoop dat je deze info dan ook met ons kunt delen? (wellicht een klein filmpje met je mobiele telefoon met een stukje papier boven de defrost gaten om de windsterkte te meten?)

Ben benieuwd!

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 20.03.2007 - 16:36
door Edwin
Heb vanmorgen bij het ontwasemen even een foto gemaakt.

Het ging dus niet echt heel hard maar dit is het resultaat van ongeveer 1 minuut. Viel me op dat het wel overal ongeveer even hard ging.....

Afbeelding

Ben echt benieuwd naar het resultaat van Arnold!

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 20.03.2007 - 23:47
door ajbv40
..ik zou er dus echt geen 630 pleuries voor over hebben, en de rest! Voor die paar dagen kou en beslagen ramen laat ik die diesel wel ff lekker langer draaien met de ventilator op 5. Kan ondertussen de stoel ook even lekker warm worden....

Geplaatst: 29.03.2007 - 21:55
door emielkosse
Misschien ook wel handig voor hen die er wat beter bij willen komen, na vorige instructie uitgevoerd te hebben en ook de middenventilatorroosters (leuk galgje woord) te verwijderen. Vrij ver naar achteren zit een naad en als die lek is voel je dat wel!


Afbeelding

En ALS JE NOG VERDER WILT GAAN

Afbeelding