Pagina 5 van 48

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 11:49
door Tom_XC60
Mijn xc60 is uit 2021 en heeft nog anderhalf jaar verlengde garantie. Ik ga toch echt ruim vóór die tijd hoger in de boom klimmen. Wat mij betreft is navigatie van mijn auto niet bruikbaar, en Volvo is gewoon verplicht de beloofde functionaliteit te leveren.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 15:10
door VolvoBerZan
Hier ook geen RTTI meer. Net gechat op VOLVO-site. (hoe meer meldingen hoe beter dacht ik zo) , de verwachting is dat het zeker nog 2 weken kan duren!

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 16:13
door Walter
is een landelijke storing, bekend en wordt door Volvo aan gewerkt

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 19:22
door Volvo V70 2006
Het is niet alleen in Nederland, maar waarschijnlijk een europees probleem.
Ook op het Engelse forum wordt er over gesproken

https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... im-problem

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 20:13
door Jers3n
Yep, maar ook daar een iemand met 2 Sensus auto’s waarbij RTTI bij de oudere niet werkt en bij de nieuwere wel nog wel.

Zou mij niet verbazen als het inderdaad een of ander verlopen certificaat o.i.d. is, zoals MisterNick eerder al aangaf…

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.04.2025 - 23:38
door Boeser1960
Ook ik rijd inmiddels 2 weken zonder verkeersinformatie. En dat is in de randstad echt wel een ongemak. Ik heb er begrip voor dat systemen kunnen uitvallen. Waar ik weinig begrip voor heb is de beroerde communicatie van uit Volvo. Geen enkele melding over het uitvallen van RTTI. Enkele dagen geleden meldde ik mij bij mijn dealer (Hedin Hillegom) en daar was het probleem zelfs volslagen onbekend. Evenals anderen heb ik fabrieksinstellingen teruggezet. Eerst op dit forum las ik dat velen hetzelfde ongemak hebben. Dat zou echt beter moeten.
Ook een bericht over een tijdstip waarop een oplossing kan worden verwacht, zou plezierig zijn. Juist vandaag kreeg ik bericht voor een terugroepactie in verband met een mogelijke storing in de batterij van de XC 60. Communicatie kan dus wel.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 06:52
door Volvo V70 2006
Ik zie vandaag pas dat er bij de systeeminstellingen in het menu "systeeminformatie" bij het onderdeel "verkeersinformatieprovider" de naam van INRIX ontbreekt. Geen wonder dat we dan geen real time verkeersinformatie meer ontvangen....

Ik heb geen idee hoe we dit er weer in kunnen zetten
Waarschijnlijk alleen door een software update van Volvo?

Hebben jullie dat ook dat de naam van INRIX niet meer aanwezig is in het menu?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 06:55
door Volvo V70 2006
Zie foto

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 07:04
door Volvo V70 2006
Nogmaals zie foto

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 07:22
door MisterNick
Interessant, zou iemand waarbij het nog wel werkt daar ook eens kunnen kijken?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 13:30
door teebee
Ik heb die constatering dat de provider ontbreekt op 3-4 al gedaan en gemeld (zie viewtopic.php?t=97862&hilit=Rtti), alleen dat topic is toen centraal getrokken naar dit topic). 1 van de forumleden heeft vervolgens zn dealer er naar gevraagd en ze er zelfs op moeten attenderen omdat de dealer daar zelf niet op het idee kwam dat te checken.
Wel erg benieuwd wat de ‘grens’ is; welke modellen (MY) nog wel RTTI hebben.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 15:26
door MisterNick
Toch weer wat meer informatie, deze medewerker erkent dat de engineers er tot nu toe niet achter kunnen komen wat er aan de hand is.
IMG_2629.jpeg

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 15:57
door MisterNick
Net ook gebeld met Volvo. Er is wel een idee, maar daar zijn ze nog erg onzeker over of dat wel klopt. Ik heb de informatie doorgegeven dat het met name de modellen van 2021 en eerder lijken te zijn die er last van hebben. Daarnaast heb ik een screenshot gedeeld van de systeeminformatie waarbij dus inderdaad de verkeersinformatieprovider mist. Deze informatie hadden zij nog niet ontvangen en hij was hier erg dankbaar voor dat dit gedeeld werd omdat ze hier dus (vermoedelijk) niet op de hoogte van waren.

Hij gaf verder aan dat er een aantal mensen zijn (specifiek van de fora) die het onzin vinden om naar de dealer te gaan met dit probleem. Hij vroeg om toch echt langs de dealer te gaan, de dealer kan diagnostische informatie uit de auto uitlezen, op dit moment hebben ze nog te weinig van deze informatie om een duidelijk beeld te krijgen.

Dus aan iedereen hier die nog niet langs de dealer is geweest met dit probleem. Ga langs de dealer (als dat lukt) en vraag om een technisch rapport op te laten maken en op te laten sturen naar Volvo zodat ze dit probleem sneller kunnen oplossen.

Verder dikke kudo's voor de medewerker aan de lijn voor de uitleg en het relativeren!

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:10
door Jers3n
Ik zal vanavond even kijken of het bij ons nog steeds werkt🤞en zo ja kijken of, en zo ja welke, provider er staat.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:26
door Bb1975
Ik ben twee weken geleden bij twee verschillende dealers geweest en heb het probleem daar op tafel gelegd. Ik heb gevraagd of iemand van de werkplaats er naar kon kijken maar ik kreeg in beide gevallen een jonge verkoopmedewerker mee die in de instellingen ging kijken (dat had ik ook al gedaan). In beide gevallen wisten ze niet hoe dit opgelost kon worden en stuurden ze me naar huis met de mededeling dat het aan mijn telefoon zou liggen.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:28
door MisterNick
Lol, ik heb net bij Nieuwenhuijse een afspraak gemaakt en specifiek gevraagd om een technisch rapport te laten opsturen naar Volvo, ze wisten precies wat ik bedoelde en ik kan daar binnenkort even langs.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:52
door teebee
MisterNick schreef: 16.04.2025 - 15:26 Toch weer wat meer informatie, deze medewerker erkent dat de engineers er tot nu toe niet achter kunnen komen wat er aan de hand is.

IMG_2629.jpeg
Met een kluitje in het riet dus… ze weten dondersgoed dat de dealer er niks mee kan. Die doet niks anders dan via hun kanaal dezelfde melding doen.
Deze medewerker suggereert min of meer dat het wellicht aan de auto ligt.
Het enige wat deze ‘reactie’ schreeuwt is dat het voorlopig echt niet opgelost gaat worden.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:54
door teebee
MisterNick schreef: 16.04.2025 - 15:57 Deze informatie hadden zij nog niet ontvangen en hij was hier erg dankbaar voor dat dit gedeeld werd omdat ze hier dus (vermoedelijk) niet op de hoogte van waren.
Wat een sukkels… ik heb dat in mijn chat begin april al met hen gedeeld. Er wordt daar blijkbaar intern niet veel gedaan met de gemelde zaken en gedeelde info.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:57
door MisterNick
teebee schreef: 16.04.2025 - 16:52
MisterNick schreef: 16.04.2025 - 15:26 Toch weer wat meer informatie, deze medewerker erkent dat de engineers er tot nu toe niet achter kunnen komen wat er aan de hand is.

IMG_2629.jpeg
Met een kluitje in het riet dus… ze weten dondersgoed dat de dealer er niks mee kan. Die doet niks anders dan via hun kanaal dezelfde melding doen.
Deze medewerker suggereert min of meer dat het wellicht aan de auto ligt.
Het enige wat deze ‘reactie’ schreeuwt is dat het voorlopig echt niet opgelost gaat worden.
Ik moet zeggen dat ik snap waar ze vandaan komen, het probleem zit wss in de software van de auto. Om een duidelijke oorzaak te vinden en een oplossing te vinden moeten ze dus een diagnose rapport van die software hebben. Alleen de dealer is bevoegd om dat op te sturen en dus willen ze dat we langs de dealer gaan.

In zo'n technisch rapport staat van alles over de software, maar er staan waarschijnlijk ook logboeken in met informatie over fouten en diagnostische informatie over systemen. Het zou overigens best zo kunnen zijn dat wanneer inrix dus informatie stuurt nar de auto deze actie vastgelegd wordt in dat logboek, wellicht zit daar dan ook de fout in.

De dealer kan daar niets mee, alleen opsturen heeft daar zin. Het gaat daar om echte software-informatie en daar moeten de software engineers bij Volvo en Inrix naar kijken.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 16.04.2025 - 16:59
door MisterNick
teebee schreef: 16.04.2025 - 16:54
MisterNick schreef: 16.04.2025 - 15:57 Deze informatie hadden zij nog niet ontvangen en hij was hier erg dankbaar voor dat dit gedeeld werd omdat ze hier dus (vermoedelijk) niet op de hoogte van waren.
Wat een sukkels… ik heb dat in mijn chat begin april al met hen gedeeld. Er wordt daar blijkbaar intern niet veel gedaan met de gemelde zaken en gedeelde info.
Kans is groot dat ze dit in het begin niet serieus namen omdat er nog niet zoveel meldingen waren. De man aan de telefoon vertelde mij dat ze ondertussen een aanzienlijk aantal meldingen hadden ontvangen maar dat er nog maar heel weinig mensen bij de dealers een technisch rapport heeft laten opsturen.

Overigens is idd de communicatiestroom hier niet echt soepel. Vooral de dealers lijken voor een groot deel geen idee te hebben wat ze er mee moeten.