Pagina 5 van 6

Chiptuning

Geplaatst: 28.08.2025 - 15:41
door wasbeer2006
1800 een T8 is 2500 duurder dacht ik en er is ook wel iets aan hardware anders volgens mij.

En eens ik ben ook van hoe meer vermogen hoe beter, maar een T6 hoeft toch niet perse sneller als je dat wilt koop dan een zeekrr oid.
In aantallen gaan echt niet veel mensen dit doen.

Dat de Vmax eraf gaat vind ik in mijn hoofd nog een mooiere bijkomstigheid.

Chiptuning

Geplaatst: 28.08.2025 - 16:39
door EVV
wasbeer2006 schreef: 28.08.2025 - 15:41 1800 een T8 is 2500 duurder dacht ik en er is ook wel iets aan hardware anders volgens mij.

En eens ik ben ook van hoe meer vermogen hoe beter, maar een T6 hoeft toch niet perse sneller als je dat wilt koop dan een zeekrr oid.
In aantallen gaan echt niet veel mensen dit doen.

Dat de Vmax eraf gaat vind ik in mijn hoofd nog een mooiere bijkomstigheid.
Is Vmax niet een onderdeel van je typegoedkeuring? Lijkt me lastig als je wat gebeurd in Duitsland en je hebt harder dan 185 gereden…

Chiptuning

Geplaatst: 28.08.2025 - 20:30
door wasbeer2006
Volgens mij is de auto tot 210 goedgekeurd. Is wel eens wat over geschreven dacht ik in een ander topic

Chiptuning

Geplaatst: 29.08.2025 - 22:18
door AJP
EVV schreef: 28.08.2025 - 16:39
wasbeer2006 schreef: 28.08.2025 - 15:41 1800 een T8 is 2500 duurder dacht ik en er is ook wel iets aan hardware anders volgens mij.

En eens ik ben ook van hoe meer vermogen hoe beter, maar een T6 hoeft toch niet perse sneller als je dat wilt koop dan een zeekrr oid.
In aantallen gaan echt niet veel mensen dit doen.

Dat de Vmax eraf gaat vind ik in mijn hoofd nog een mooiere bijkomstigheid.
Is Vmax niet een onderdeel van je typegoedkeuring? Lijkt me lastig als je wat gebeurd in Duitsland en je hebt harder dan 185 gereden…
Ik heb de V-max er af (met toestemming van de leasemaatschappij) en de Volvo dealer adviseerde mij een snelheid tot max 230 km/uur. Ik heb gekozen voor de Heico oplossing, die geven 5 jaar garantie op hun oplossing bij eventuele motorschade en je hoeft niets terug te zetten als je met auto bij de Volvo dealer komt voor service omdat Volvo de Heico oplossing niet herkent. Mijn T8 is er heel erg blij mee (en ik ook 😉)

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 08:20
door NielsPHEV
Wat leuk dat de leasemij meewerkt, had ik niet verwacht

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 10:39
door Gouwe
Bijna ongeloofwaardig eigenlijk (waarmee ik niet zeg dat het niet zo is, maar heb je het zwart op wit? Welke leasemij is dat? Wellicht help je er anderen mee) en anders mogelijk een foutje. Als leasemij (die de juridische eigenaar is) neem je wel risico's (kans is klein, maar gevolgen niet). Wie heeft die aanpassing betaald, jij of de leasemij?

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 10:49
door Jers3n
En zijn er mogelijk voorwaarden gesteld m.b.t. eventuele issues en kosten/aansprakelijkheid?

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 14:40
door J33Bee
Het is ook maar net hoe je het brengt hé... Een stylingpack zegt de LM ook niks. Dat je vervolgens gaat verlagen etc. is dan ook gewoon "goedgekeurd" volgens offerte ;)

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 15:43
door Sebastiaan11
AJP schreef: 29.08.2025 - 22:18
EVV schreef: 28.08.2025 - 16:39
wasbeer2006 schreef: 28.08.2025 - 15:41 1800 een T8 is 2500 duurder dacht ik en er is ook wel iets aan hardware anders volgens mij.

En eens ik ben ook van hoe meer vermogen hoe beter, maar een T6 hoeft toch niet perse sneller als je dat wilt koop dan een zeekrr oid.
In aantallen gaan echt niet veel mensen dit doen.

Dat de Vmax eraf gaat vind ik in mijn hoofd nog een mooiere bijkomstigheid.
Is Vmax niet een onderdeel van je typegoedkeuring? Lijkt me lastig als je wat gebeurd in Duitsland en je hebt harder dan 185 gereden…
Ik heb de V-max er af (met toestemming van de leasemaatschappij) en de Volvo dealer adviseerde mij een snelheid tot max 230 km/uur. Ik heb gekozen voor de Heico oplossing, die geven 5 jaar garantie op hun oplossing bij eventuele motorschade en je hoeft niets terug te zetten als je met auto bij de Volvo dealer komt voor service omdat Volvo de Heico oplossing niet herkent. Mijn T8 is er heel erg blij mee (en ik ook 😉)
Heb je een link?

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 15:45
door Sebastiaan11
Nomad schreef: 26.08.2025 - 15:45
Sebastiaan11 schreef: 25.08.2025 - 22:09 Als dat zo is zitten ze toch op een kleine goud mijn zou je zeggen!
Denk je? 1800 Euro, geen garantie en je moet elke keer je ecu wisselen als je naar de dealer gaat. Nu zijn de T6 en T8 al geen trage auto's, dus ik vraag me ook wel een beetje af wanneer je die 50 pk extra gaat gebruiken. Elke keer met een stoplichtsprint? Dan kun je alvast gaan sparen voor een nieuwe ERAD. Op het circuit?
En straks gaat er ergens wat mis met je getunede auto, op vakantie bijvoorbeeld, ver van huis waar je originele ecu ligt. De plaatselijke Volvo dealer gaat dan niks doen en je mag alle kosten om 'm in NL te krijgen zelf gaan betalen. En die dealer zet ook nog in het systeem dat er geen originele ecu in zit. Succes met uitleggen aan je eigen dealer. Ik schets het misschien wat negatief, maar dit zijn wel scenario's die kunnen voorkomen.
Ik heb ff gemist dat ze een andere ECU plaatsen. Dat is teleurstellend, want het kwam op mij (en andere denk ik?) over alsof ze de huidige ecu konden aanpassen. Voor mij dus sowieso een no-go.

Chiptuning

Geplaatst: 30.08.2025 - 17:04
door Gouwe
J33Bee schreef: 30.08.2025 - 14:40 Het is ook maar net hoe je het brengt hé... Een stylingpack zegt de LM ook niks. Dat je vervolgens gaat verlagen etc. is dan ook gewoon "goedgekeurd" volgens offerte ;)
Eens als dat allemaal via de dealer is verlopen zal de leasemij er wel in geloven. Ben wel benieuwd of een dealer Heico V -max delete op een offerte aanbiedt aan de leasemij.
Denk namelijk niet dat Volvo dat formeel toestaat?

Chiptuning

Geplaatst: 31.08.2025 - 00:25
door AJP
Gouwe schreef: 30.08.2025 - 17:04
J33Bee schreef: 30.08.2025 - 14:40 Het is ook maar net hoe je het brengt hé... Een stylingpack zegt de LM ook niks. Dat je vervolgens gaat verlagen etc. is dan ook gewoon "goedgekeurd" volgens offerte ;)
Eens als dat allemaal via de dealer is verlopen zal de leasemij er wel in geloven. Ben wel benieuwd of een dealer Heico V -max delete op een offerte aanbiedt aan de leasemij.
Denk namelijk niet dat Volvo dat formeel toestaat?
Stond keurig vermeld op de offerte die door de Volvo dealer naar de leasemaatschappij is gestuurd. Ik heb deze ter goedkeuring vooraf ingezien.

Chiptuning

Geplaatst: 01.09.2025 - 08:57
door wasbeer2006
Als je dat hebt is er niets aan de hand. En YOLO,.... die auto kan het best aan, daarnaast hoe vaak rijd je dat.
Gaat het dan mis moet er ook nog maar bewezen worden dat je harder reed etc.

Het is een beetje als met je winterbanden in Duitsland als het droog is en 5 graden en je maakt een klapper met zomerbanden is er niets aan de hand.
Je moet gewoon voor jezelf bepalen of je het wilt of niet en die afweging maken.

Chiptuning

Geplaatst: 01.09.2025 - 13:11
door AJP
Gouwe schreef: 30.08.2025 - 10:39 Bijna ongeloofwaardig eigenlijk (waarmee ik niet zeg dat het niet zo is, maar heb je het zwart op wit? Welke leasemij is dat? Wellicht help je er anderen mee) en anders mogelijk een foutje. Als leasemij (die de juridische eigenaar is) neem je wel risico's (kans is klein, maar gevolgen niet). Wie heeft die aanpassing betaald, jij of de leasemij?
Het is zo, ik schrijf hier geen onzin! Het is ook door de leasemaatschappij betaald. Ga geen namen noemen hier, maar kwam er bij de offerte aanvragen al snel achter dat er wel meer leasemaatschappijen zijn die het toestaan. Gewoon open en eerlijk met de leasemaatschappij gecommuniceerd omdat ik achteraf geen "geziek" wil en het voor mij een vereiste was vanwege mijn vele Duiste kilometers op de Duitse Autobahn anderds was het met zekerheid geen Volvo meer voor mij geworden.

Chiptuning

Geplaatst: 01.09.2025 - 14:47
door Gouwe
AJP schreef: 01.09.2025 - 13:11 .... Gewoon open en eerlijk met de leasemaatschappij gecommuniceerd omdat ik achteraf geen "geziek" wil.....
Goed gedaan dan!

Chiptuning

Geplaatst: 02.09.2025 - 23:43
door zwiepert
Hier ook een T8 Recharge-rijder die overweegt wat extra pk’s en Nm te laten toevoegen. In mijn zoektocht zie ik dat inmiddels drie bedrijven dit aanbieden: Heico, Rica en Ventura. Weet iemand wat de verschillen zijn in aanpak of werkwijze? Of komt het grotendeels op hetzelfde neer? Ik zie dat Ventura qua pk’s en Nm duidelijk boven de andere twee uitsteekt is dat realistisch, of vooral marketingpraat?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Chiptuning

Geplaatst: 03.09.2025 - 05:39
door Gouwe
Volgens mij doen Ventura en Rica beide hetzelfde, namelijk een externe ECU plaatsen. Heico doet denk ik hetzelfde maar wordt niet helemaal duidelijk uit hun website. Van die drie zou ik zelf Rica en Heico het meest serieus nemen. Is Polestar niet voldoende dan? Ben je t/m 31/10 voor 795,- euro klaar.

Chiptuning

Geplaatst: 03.09.2025 - 08:55
door J33Bee
Zou mooi zijn als Volvo het stukje Polestar ook open gooit voor de T6 modellen, zodra het elders ook fatsoenlijk kan. Dan is het hek toch al van de dam.

Chiptuning

Geplaatst: 03.09.2025 - 09:01
door wasbeer2006
Ventura plaats een module, die je er zo uit kan halen. Ansich vind ik dat geen verkeerde optie.

Pure cijfers zeggen uiteraard wel iets, maar niet alles. Hoe driveble wordt het hoe pakt de motor op. Bij de 8 traps is de vertraging van de automaat wel een ding, met een hybrid moffelt de electro dat iets weg, maar het blijft traag. Ja of een polestar kuur en ventura?

De vraag is welk risico je loopt als je meer aanpassingen doet en het niet even snel kan verwijderen. De andere kant als je dat een risico vind tune dan niet 450pk is toch wel genoeg. Die Vmax kan ik me bij veel rijden in duistand eerder voorstellen.

Ik had het met een 508, die kon 15 jaar terug van 112 naar 140pk, maar dan ging Rica dus in de originele module solderen. Dat heb ik gewoon niet gedaan.

Chiptuning

Geplaatst: 03.09.2025 - 21:13
door zwiepert
Weet iemand of een combinatie van Polestar én een chiptune (bijvoorbeeld Ventura of Rica) echt merkbaar beter uitpakt dan alleen een tune? Of is het meer een kwestie van óf-óf kiezen?