Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
twcoolen
3rd Gear member

Bluemagics schreef:Ik denk dat volvo met de volgende release de ontvangst problemen wel op gaat lossen. Daar maak ik me minder zorgen over. Dat zegt Volvo's entertainment manager ook (zie kopie mail die ik eerder heb gepost)

Ik maak me wel zorgen over de hoeveel apps die ze goed gaan keuren. Ik verwacht daar niet veel van.

Hoe is jullie ervaring met de andere apps. Hoe is spotify bijvoorbeeld? Gebruiken jullie het vaak in de auto? Vaker in offline mode? Is de internet radio stabiel tijdens het rijdens of valt het vaak weg?

PS: Ik kan niet wachten tot de iOS systeem komt en hopelijk is die te plaatsen op onze auto's. :-)
De volgende release is reeds enkele weken gedefinieerd en loopt (volgens mij) na de Parrot Smart releases. Maw, Parrot Smart zit nu op 2.1.1, onze Volvo gaat nu naar de SCT versie van de 2.1.1. SW. Kans is dus groot dat in de volgende update niet de verbeteringen zitten waar wij naar op zoek zijn.

Mijn Volvo dealer is er nu mee bezig en ik heb het volste vertrouwen erin dat we daar resultaat mee gaan boeken.

Wat betreft de apps, ik hoop ook dat daar een ruimere keus in komt. In de 2 maanden dat ik SCT nu heb is er geen enkele app bijgekomen. Uitsluitend 1 of 2 updates van bestaande apps.

Spotify werkt perfect, identiek aan de SmartPhone versie. Het is niet voor niets dat Spotify apps, op welk platform dan ook, door Spotify zelf gecertificeerd worden. Ik maak dagelijks gebruik van Spotify. Via mijn WiFi netwerk thuis download ik vaak de laatste updates van mijn playlists om niet onnodig data te hoeven verstoken.

TuneIn is stabiel en buffert bij mij zelden of nooit. Slechts 1 keer voorgekomen toen ik op een punt kwam waar mijn netwerk even wegviel. Maar ik gebruik uitsluitend TuneIn op plekken waar ik mijn favoriete zenders niet kan ontvangen.
Ik heb op dit moment nog maar een 1GB bundel. Die gaat er zo aan wanneer je fulltime TuneIn op 128kbps streamed.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
bokkie
1st Gear member

zakraket schreef:Ah...ik weet wat je bedoelt, ik zal daar de mogelijkheden ook eens bekijken. Het is momenteel de enige mogelijkheid om te zien wat de GPS aan het doen is op SCT (en of je bijv. 4, 6 10 of x satellieten beschikbaar hebt)

edit: @bokkie, heb je al geprobeerd of je weer fix krijgt als je iGo afsluit door in het hoofdvenster van iGo (klein kaartje+3 grote buttons) op OK te drukken (of stuurwieltje indrukken) en dan "afsluiten" (*) te kiezen, en dan iGo weer starten?
Ik kreeg dinsdag - na 20min géén fix - direct een fix toen ik iGo afsloot en weer opstartte.

(*) volgens mij de enige manier om iGo echt te sluiten. Teruggaan naar je SCT-hoofdmenu op welke manier dan ook laat iGo op de achtergrond draaien.
ik heb inderdaad IGO al zo afgesloten, zelfs de auto al voor >20 minuten uit gehad maar geen effect. Gisteren op de terugweg kreeg ik na 30 min een GPS fix maar die was erg zwak en de navigatie zat de hele tijd te switchen tussen de locatie waar ik zat en waar hij dacht dat ik zat.

Dus gelijk naar de dealer gereden, die heeft het systeem uitgelezen, maar daar kon hij zo het connected touch niet vinden qua logs (apart systeem). Ik heb hem dit forum ook even laten zien en toen waren ze wel geschrokken dat het een structureel probleem is. Dus ze gaan het aankaarten bij Volvo NL.

Vanochtend pas na 15 min een fix die niet erg nauwkeurig was waardoor navigeren niet echt werk.

In beide situaties had mijn telefoon trouwens binnen 20 sec. een goede fix.

Ik heb nu zo achteraf wel spijt dat ik de RTI niet heb genomen dat is tenminste betrouwbaar, en heeft voice control.
zakraket
4th Gear member

bokkie schreef: Dus gelijk naar de dealer gereden, die heeft het systeem uitgelezen, maar daar kon hij zo het connected touch niet vinden qua logs (apart systeem).
Ik ben daar niet door verrast. SCT zet als separaat Androidsysteem echt geen logfiles in de boordcomputer van de auto. Het is al de vraag of je op SCT zelf ergens logfiles hebt die het presteren van de GPS-weergeven.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb een Poll aangemaakt om aantallen te inventariseren. Als we een goed beeld hebben van de omvang hier op het forum dan wil ik dat vervolgens aan Volvo NL voorleggen.

Poll locatie:
SCT GPS Problemen Poll
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Zojuist weer geprobeerd: fix was er direct. Weliswaar slechts 5(6) satellieten waar mijn telefoon er 12(16) ziet (getal tussen haakjes zijn de "rode" satellieten).

Ook nog even naar de verkeersinfo gekeken: momenteel geeft Googlenav een file aan van Gorinchem naar Utrecht (A27) en die is netjes te zien op iGO als een ongevalgebeurtenis. Verder nog wat werkzaamheden. Dus zonder de tientallen doorstroomgebeurtenissen krijg je denk ik al voldoende informatie
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Autozoeker
5th Gear member

Bluemagics schreef:Ik denk dat volvo met de volgende release de ontvangst problemen wel op gaat lossen. Daar maak ik me minder zorgen over. Dat zegt Volvo's entertainment manager ook (zie kopie mail die ik eerder heb gepost)

Ik maak me wel zorgen over de hoeveel apps die ze goed gaan keuren. Ik verwacht daar niet veel van.

Hoe is jullie ervaring met de andere apps. Hoe is spotify bijvoorbeeld? Gebruiken jullie het vaak in de auto? Vaker in offline mode? Is de internet radio stabiel tijdens het rijdens of valt het vaak weg?

PS: Ik kan niet wachten tot de iOS systeem komt en hopelijk is die te plaatsen op onze auto's. :-)
Ik heb mijn twijfels over de GPS ontvangst. Ze gebruiken wel okay chipset, wellicht hebben ze toch zaken verkloot in de firmware.

Het is verder niet android die voor de slechte gps ontvangst zorgt. Het aantal apps is evenmin afhankelijk van android. Met iOS kan volvo ook de beschikbare apps flink verkleinen. Ik weet niet hoeveel mogelijkheden ze hebben om zaken uit te slopen bij iOS.

Ik verwacht er niet veel van in ieder geval. Volvo stond wel bij namen tijdens de apple presentatie van hun car systeem... dan zou SCT een tussenoplossing zijn?
zakraket
4th Gear member

Waarom zouden ze er dan zoveel moeite in steken om het aan te passen en zelfs te integreren in de bestaande zaken (bijv. stuurwielbediening...alhoewel dat meen ik met Parrot Asteroid ook mogelijk is)

Internetradio is zo stabiel als je mobiele netwerk stabiel is, daar kan SCT, Android, iOS, of Parrot weinig aan doen.
En als iOS komt: als er één gesloten systeem is is het wel dat van Apple. Je denkt toch niet dat Volvo zich de moeite neemt om een open systeem als Android dicht te gooien, nog meer dan de donor Parrot doet, om vervolgens op iOS juist wel alle mogelijkheden te geven?

edit: zelfs al zou Volvo willen dan laat Apple dat zéker niet toe
IkeV70
5th Gear member

Bovendien duurt het vast nog wel een paar jaar voordat er een iOS apparaat verkrijgbaar is bij Volvo
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
santu001
4th Gear member

Ik denk ook dat de apps spaarzaam zullen zijn. Echter is starter een must voor de gebruiksvriendelijkheid van SCT, denk dat die wel snel zal komen. (hoop ik) Flitsmeister zou ik ook graag zien. Voor de rest zijn er niet zoveel apps die ik echt intressant vind. Vreemd dat ook de Asteroid Smart nog geen YouTube app en zo heeft. Maar goed dat soort apps werken ook via de website. Toch wel heel jammer dat mirrorlink weg is. Dat had een hoop gecompenseerd.

Mijn scherm reageert af en toe niet goed op mijn input, vooral bij typen in de browser, moet ik soms twee á drie keer drukken op een letter, vooral het midden en onderin. Ik dacht eerst dat zonlicht een stoor factor was, maar ook 's nachts doet hij dat. Het is wel iets verbeterd, maar niet failproof.

Wat ik jammer vind is dat de numerieke toetsen niet werken, dat had de gebruiksvriendelijkheid zeker ten goede gekomen. Hopen dat het systeem net zo goed ondersteund wordt als de standaard Sensus, want daar zijn de nodige verbeteringen doorgevoerd.

PS: gisteren even een USB flashdrive naar NTFS geformatteerd en wat muziek en video erop gezet. Helaas no cigar... Fat32 is ook bij SCT een must... Een bestand van meer dan 4gb gaat dus niet lukken. We zijn wel een paar dagen flink aan het hobbyen en dat is best leuk...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Get!em
3rd Gear member

santu001 schreef: PS: gisteren even een USB flashdrive naar NTFS geformatteerd en wat muziek en video erop gezet. Helaas no cigar... Fat32 is ook bij SCT een must... Een bestand van meer dan 4gb gaat dus niet lukken. We zijn wel een paar dagen flink aan het hobbyen en dat is best leuk...
Reden voor NTFS vs FAT32 had ik eerder in het topic al gepost... wordt door android in het algemeen niet ondersteund. Alleen bij enkele custom roms.
santu001
4th Gear member

Het is bij SCT ook minder een probleem, omdat die in tegenstelling tot Sensus wel een chronologische volgorde kan aanmaken. Bij fat32 moet ik met drivesoort de volgorde corrigeren, want het leest in volgorde van wegschrijven. Daarnaast leest SCT ook erg snel in, waar Sensus maar de helft kon inlezen en vrij traag ook! Wel jammer dat je niet op Genre kan zoeken en zoals eerder gezegd, als de lijst met muziek lang is was het makkelijk geweest als je net als bij Sensus via de numerieke toetsen een begin letter kon ingeven. Nu moet je scrollen op je scherm of wieltje.. (terwijl je aan het rijden bent). :-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Bluemagics
4th Gear member

santu001. Als audiofiel ben ik heel benieuwd naar de geluidskwaliteit van de SCT. Is je ervaring met de geluidskwaliteit nog onveranderd of begin je zo te wennen aan SCT dat het beter begint te klinken?

Ik heb zeg maar niet voor niets premium audio bij besteld... hopelijk is de geluidskwaliteit top! :)
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
jongbj
2nd Gear member

Gisteren is mijn auto de hele dag bij de dealer geweest. Hier hebben ze vanalles gecontroleerd maar het zat goed. iGo gereset en tot nu toe doet ie het. Maar ik weet inmiddels dat dit tijdelijke is, soms doet ie het wel, soms niet.
Toen ik 'm op kwam halen en boos werd omdat ze eigenlijk niks gedaan hadden, alleen gekeken, kwam men er achter dat er een mail is van een Marcel van Volvo die aangeeft dat de GPS module 'tape up' gemonteerd moet worden i.p.v. 'tape down' wat normaal is bij Volvo. Mijn auto mag dus nog een keer een dag terug om de module 'tape up' te monteren. Alles bij elkaar heeft door dit geintje mijn auto dadelijk 3 volle dagen bij de dealer gestaan.

Even over iOs in de auto. Als dat gesloten blijft op de Apple manier is dat alleen maar geweldig. Dan mag Volvo er niks aan klooien en hebben we dus honderdduizenden apps ter beschikking.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
zakraket
4th Gear member

Waardevolle info van die Marcel.

Heb je de poll al ingevuld?
santu001
4th Gear member

@Bluemagics. Ik ben er nog niet helemaal uit en wil nog een direct vergelijk maken. Ik vermoed dat SCT nooit meer dan stereo zal geven en via een bypass (analoge aansluiting) door het systeem wordt gevoerd. Het volume is bijvoorbeeld veel zachter dan bij sensus. Mijn eerste indruk blijft dat Sensus beter klinkt en meer profiteerd van de algoritmes van het apparaat. Surround instellingen doen voor mijn gevoel veel minder. Maar goed, nog niet te vroeg conclusies trekken.

Wat ik nog even wil uittesten is of de noodzakelijke smile wellicht niet meer van toepassing is op SCT. Het klinkt nu veel bassiger en wolliger. Iets wat binnen Sensus alleen maar lukte met de smile. Kortom: ik wil nog even testen voordat ik definitief iets stel.

Het klinkt niet slecht en nog steeds Premium waardig, maar als sensus beter klinkt zou het natuurlijk een stap terug zijn.

Gisteren ook al een paar keer ervaren dat de fix lastiger wordt. Zonder GPS doet zelfs het huidige weer het niet, net zoals de meeste apps. Uiteindelijk kwam de fix relatief snel, maar als dit hardnekkiger wordt is het systeem een stuk onbruikbaarder geworden. Van het parrot forum wordt je ook al niet vrolijker en daar bestaat het probleem al een tijdje. Je leest daar verder niks over omgedraaide gps antennes, dus of dat de heilige giraal zal zijn. We zijn benieuwd!
Mvg. Claudio,

jongbj
2nd Gear member

zakraket schreef:Waardevolle info van die Marcel.

Heb je de poll al ingevuld?
Uiteraard, ik was nummer 5
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
superguppie
Starter

Hallo! Ik ben nieuw hier :-)
Sinds afgelopen woensdag ben ik een trotse Volvo (V40) bezitter. Omdat ik kort voor m'n bestelling hoorde over Sensus Connected Touch heb ik deze er direct bij besteld.

Ik ben er erg enthousiast over, zeker de Spotify integratie! (hoewel ik de weergave van offline opgeslagen playlists nog wat verwarrend vind).

Maar to the point. Ik vraag me af of er een instelling is bij iGO navigatie dat de muziek die op dat moment draait iets zachter wordt gezet terwijl er een instructie wordt gesproken. Op dit moment gaat de muziek helemaal uit, valt er een korte stilte, dan klinkt de navigatie instructie, korte stilte en gaat de muziek weer verder. Dit is ik echt mega irritant!

Ik hoop dat er een oplossing voor is, ik heb het helaas nog niet kunnen vinden..
zakraket
4th Gear member

http://forum.xda-developers.com/showthr ... p=41025413

Misschien is de iGo-config op het SD-kaartje aan te passen, dan zijn er wellicht mogelijkheden. Als de config daar op staat, ik heb het kaartje er nog niet uit gehad.
superguppie
Starter

Thanks! Ik heb gisteren de inhoud van het standaard SD kaartje naar een 32GB kaartje gekopieerd en toen even de inhoud van het mapje bekeken. Ik denk dat dit wel moet lukken. Ik hou je op de hoogte!
jongbj
2nd Gear member

superguppie schreef:Hallo! Ik ben nieuw hier :-)
Sinds afgelopen woensdag ben ik een trotse Volvo (V40) bezitter. Omdat ik kort voor m'n bestelling hoorde over Sensus Connected Touch heb ik deze er direct bij besteld.

Ik ben er erg enthousiast over, zeker de Spotify integratie! (hoewel ik de weergave van offline opgeslagen playlists nog wat verwarrend vind).

Maar to the point. Ik vraag me af of er een instelling is bij iGO navigatie dat de muziek die op dat moment draait iets zachter wordt gezet terwijl er een instructie wordt gesproken. Op dit moment gaat de muziek helemaal uit, valt er een korte stilte, dan klinkt de navigatie instructie, korte stilte en gaat de muziek weer verder. Dit is ik echt mega irritant!

Ik hoop dat er een oplossing voor is, ik heb het helaas nog niet kunnen vinden..
Die heb ik niet kunnen vinden, het ligt namelijk niet aan iGo, Coyote doet precies hetzelfde. M.i. komt het er op neer dat als een ander programma geluid gaat maken, het 'ingangssignaal' naar dat programma gaat en je andere audio (spotify) uitgezet wordt. Mijn oplossing was om in iGo de stemmen maar uit te zetten.

Overigens was dit bij de gewone Sensus ook het geval.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”