Bijna nieuwe V70 D4 Inscription gekocht

Gesloten
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Na 3 jaar nog 55% restwaarde was jaren geleden al zo.

Mijn XC70 MY12 koste mij ook maar ongeveer de helft van de nieuwprijs toen ik hem kocht, hij was toen net 3 jaar met 62000km op de teller.

Ik ben wel verbaasd met de overstap van XC60 naar V70 en dan naar XC70, omdat je de wegligging van de XC60 zo goed vond, en niet kloeg over te stug.

Een XC70 is beduidend vager in de bochten dan een XC60, zelfs met niveauregeling (heb ik ook), maar de XC70 is wel meer vliegend tapijt over oneffenheden ivm de XC60.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat is vrij eenvoudig te verklaren.
Mijn XC60 had fourC en reed lekker op eigenlijk alle standen, advance op de snelweg met autobahn snelheden, sport voor binnendoor op asfalt, comfort over klinker en zandwegen.
Zelfs met 19" perfect te doen, 2 weken geleden in een XC60 Ocean Race gereden met 18" en die was eigenlijk te stug en dat gaat mij hoe dan ook irriteren zeker op klinkerwegen die wij ook het noorden nog hebben liggen.
Het zware sturen van de XC60 waarin we gereden hebben was ook niet dat wat ik zoek in een auto.
Zaterdag dus gereden in de een XC70 en het solide onderstel op de drempels maar ook de hele uitstraling van de auto sprak ons zeer aan.
Mijn vrouw vond de XC70 altijd al de mooiste Volvo die er te krijgen is.
Ik had er dus nog nooit in gereden en nu we dat gedaan hebben heeft hij ons positief verrast, de V70 word door ons heel veel op actief cruise control gereden wat dus aangeeft dat we niet als eerste een bocht door moeten of als eerste bij het verkeerslicht weg hoeven.
Al met al denk ik dat we met een XC70 een goede slag slaan, het type van zaterdag had 17" velgen met conti4x4contact banden en dat reed gewoon erg goed en stabiel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29528
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De XC70 is een hele fijne auto maar is meer op comfort ingesteld dan sportief/strak sturend. Ik heb drie XC70's gehad, 2.5T, en tweemaal D5, de laatste was een facelift model. Het was nog in ons caravan tijdperk vandaar de XC70 met awd, na het afsluiten van het caravan tijdperk hadden wij minder behoefte aan een awd Volvo.
Herinneringsbeelden:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja die laatste :love: en dan iets van my14 of 15
Maar jullie hebben nu natuurlijk weer een XC maar dan zonder de AWD, die ik dan weer makkelijk vind op de wintersport.
Het gehele rijgedrag gaat er op voor uit met awd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29528
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Bij ons huidige auto gebruik mis ik awd niet echt en de XC60 rijdt wel strakker dan de XC70 maar toch nog met behoud van een redelijk rijcomfort.
De laatste XC70 was eigenlijk de fijnste van de XC70 's die wij hebben gehad maar mijn vrouw vond daarna de S80 D5 twinturbo een hele mooie auto en ik eigenlijk ook wel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

lint schreef: De XC70 is een hele fijne auto maar is meer op comfort ingesteld dan sportief/strak sturend. Ik heb drie XC70's gehad, 2.5T, en tweemaal D5, de laatste was een facelift model. Het was nog in ons caravan tijdperk vandaar de XC70 met awd, na het afsluiten van het caravan tijdperk hadden wij minder behoefte aan een awd Volvo.
Herinneringsbeelden:
Understatement.
De XC70 heeft niets met sportief rijden te maken. Wel uitermate comfortabel met een hoog verbruik (zeker met AWD) door de zware auto.

Heerlijk comfortabel, verre van sportief.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

We hebben een hond achterin die met snelle lastwisselingen alle kanten uit glijd, ik heb ook geen sportiviteit nodig.
In rust en comfort zegt mij meer, ik had anders wel naar iets gekeken met achterwiel aandrijving en een een propeller in het logo.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Ik heb met veel plezier gereden met een 5 cilinder diesel, inmiddels 435.000 op de teller.
Dus ik kan het je aanraden :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Blue-Eyes schreef:
lint schreef: De XC70 is een hele fijne auto maar is meer op comfort ingesteld dan sportief/strak sturend. Ik heb drie XC70's gehad, 2.5T, en tweemaal D5, de laatste was een facelift model. Het was nog in ons caravan tijdperk vandaar de XC70 met awd, na het afsluiten van het caravan tijdperk hadden wij minder behoefte aan een awd Volvo.
Herinneringsbeelden:
Understatement.
De XC70 heeft niets met sportief rijden te maken. Wel uitermate comfortabel met een hoog verbruik (zeker met AWD) door de zware auto.

Heerlijk comfortabel, verre van sportief.
Dat verbruik is maar wat je gewend bent, mijn XC70 D3 AWD verbruikt een halve liter minder per 100km dan mijn XC60 die dezelfde motor had.

De D3 AWD is in NL nooit verkocht, het is een gedowntunede 163pk versie van de D5 AWD met 215 pk.
Tot 3000rpm is de motorbeleving identiek aan de D5, bij hogere rpm is de D3 afgeknepen.

Mijn XC70 met 18" leunt heel erg aan qua weggedrag bij mijn V70N op 17" destijds.

Ik vind wel dat een XC70 18" moet hebben, 17" staat wat iel vind ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Succes met de zoektocht. En de bloedende portefeuille natuurlijk ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik was de oude D5 gewend in een XC60 waar 9.2/9.5 per 100km gewoon was.
Mijn V70 staat nu op 6.3/100km.
De XC70 die wij nu hebben gezien staan allemaal tussen de 7.2/7.5 per 100km met awd een tientje per maand extra aan mrb en een litertje brandstof per 100km gaan we geen broodje anders om eten :D
De laatste generatie 5 cilinder is zoo mooi qua loopcultuur...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik bedoel natuurlijk niet de vaste lasten maar het bedrag dat je laat vallen op je V70.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Ja,het is wat anders een 4 cyl tozv een 5cyl...4cyl zijn er nog genoeg in alle geuren en kleuren bij ieder merk maar 5 cyl zijn een uitstervend ras,ik zou ook voor dat heerlijke blok kiezen!!!
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Carfreak schreef: Ik bedoel natuurlijk niet de vaste lasten maar het bedrag dat je laat vallen op je V70.
Dat snapte ik natuurlijk ook, maar aangezien ik weer zaken wil doen met de dealer waar ik de deal met de XC60/V70 heb gedaan ga ik van andere bedragen uit dan die ik gehoord heb afgelopen weekend.
Dat er geld is afgeschreven snap ik, dat er geld bij moet snap ik ook.
Ik had mij wellicht bij de eerste twijfel over de juiste keus direct moeten uitspreken niet wetend dat mij vrouw er net zo over dacht.
Dat was eigenlijk al binnen 3 maanden en dan was er omruilgarantie geweest, na 5 maanden zoals nu ligt dat wellicht anders maar zoals gezegd zijn we op zoek naar een my14 of 15 en geen 16 zoals onze huidige full option V70.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

MY14 is buiten het TFT dashboard en de achterlichten identiek aan MY12, ik dacht dat vanaf MY15 er Sensus Connect in zit, maar zeker ben ik er niet van.

Mijn XC70 schommelt tussen de 7,5 en 8L/100km, afhankelijk of die tank er een regeneratie plaats gevonden heeft of niet.
Snelheden boven de 120km/u kosten brandstof, maar dat was met de XC60 ook zo.

Na bijna 4 jaar ben ik nog steeds super blij met de XC70, en de twinturbo diesel is inderdaad subliem
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Forrest
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
Locatie: Zuidwest Drenthe

Voor het verbruik kan je kijken op Spritmonitor.de. Daar kan je goed bepalen aan de hand van je rijstijl wat je verbruik zal gaan worden.
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

BlackcurrantV70 schreef:
Blue-Eyes schreef:
lint schreef: De XC70 is een hele fijne auto maar is meer op comfort ingesteld dan sportief/strak sturend. Ik heb drie XC70's gehad, 2.5T, en tweemaal D5, de laatste was een facelift model. Het was nog in ons caravan tijdperk vandaar de XC70 met awd, na het afsluiten van het caravan tijdperk hadden wij minder behoefte aan een awd Volvo.
Herinneringsbeelden:
Understatement.
De XC70 heeft niets met sportief rijden te maken. Wel uitermate comfortabel met een hoog verbruik (zeker met AWD) door de zware auto.

Heerlijk comfortabel, verre van sportief.
Dat verbruik is maar wat je gewend bent, mijn XC70 D3 AWD verbruikt een halve liter minder per 100km dan mijn XC60 die dezelfde motor had.

De D3 AWD is in NL nooit verkocht, het is een gedowntunede 163pk versie van de D5 AWD met 215 pk.
Tot 3000rpm is de motorbeleving identiek aan de D5, bij hogere rpm is de D3 afgeknepen.

Mijn XC70 met 18" leunt heel erg aan qua weggedrag bij mijn V70N op 17" destijds.

Ik vind wel dat een XC70 18" moet hebben, 17" staat wat iel vind ik.

1:12, op eieren rijden zo rustig..... Vind ik niet erg zuinig voor een diesel. Maar dat wist ik tevoren, geen klacht daarover.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3725
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Voak bin ie te bange....
Alleen als je ongeïnformeerde beslissingen moet nemen en daar was de info voor bedoeld. Ik ken er ook nog een:
Angst duurt maar even, spijt is voor het leven. Was een Drentse popgroep als ik mij niet vergis :-)
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21179
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De oude D5 (185pk) is behoorlijk minder zuinig en verfijnd dat de latere twinturbo 205/215pk.
Het blok van zaterdag liep heel anders dan de D5 die ik in mijn XC60 my09 had.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Klopt, latere blok is veel verfijnder. Eerste types zijn echte bromberen. VEA is nog iets rustiger kwa loop (stiller, minder trillingen), maar zoveel ziellozer dan de 5 pitter! Voor mij altijd de 5 cilinder twin turbo boven de 4 cilinder diesel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”