Pagina 42 van 73
					
				
				Geplaatst: 23.04.2012 - 18:16
				door rsnhakan
				arnoud schreef:Slecht voorbeeld geven? Camera vasthouden tijdens het rijden met 180km/u?? tssss...
Heb je gelijk in! Er was gelukkig niemand in Duitsland toen, en het wegdek liep ook gewoon recht, geen bochten o.i.d. 
@Gerrit, is een DRIVe hé.. wat verwacht je? 

 
			
					
				
				Geplaatst: 23.04.2012 - 18:20
				door The Volvoboy
				Een teller die tot 200 gaat xD
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23.04.2012 - 19:00
				door Laguna-S60
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23.04.2012 - 19:21
				door Autogek
				Dat is wel iets wat me vaker opvalt bij Volvo.
Mijn xc60 D3 liep bij lange na niet de opgegeven topsnelheid.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23.04.2012 - 19:28
				door rsnhakan
				Autogek schreef:Dat is wel iets wat me vaker opvalt bij Volvo.
Mijn xc60 D3 liep bij lange na niet de opgegeven topsnelheid.
Die van ons loopt wel 195, maar dat duurt vaak even. Naar de 180 gaat redelijk snel daarna duurt het best lang. In de 180-190 video stond er ook aardig wat wind. Toen ik weer de andere kant op reed, voelde je duidelijk dat de auto makkelijker accelereerde.
 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 19:57
				door rsnhakan
				Dit zijn weer andere foto's! Vader heeft best rustig gereden en de teller stond op 5L. Heb net nog rustiger gereden en hij is gedaald naar 4,9L. Zat dicht tegen de 4,8 aan volgens mij. Heb gewoon 85 gereden op de snelweg, achter vrachtwagens 

:) Aantal resterende kilometers was zelfs nog hoger, iets meer dan 1300 km. Maar had net iemand gespot, dus ging er achteraan rijden, is die iets gedaald.. let ook op de dagteller!
 

 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 20:13
				door The Volvoboy
				Niet gevaarlijk gaan doen he 

 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 20:15
				door rsnhakan
				???
Dit keer geef ik wel het goede voorbeeld, of niet?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 20:55
				door The Volvoboy
				85 achter de vrachtwagens aan rijden... 

 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 21:02
				door rsnhakan
				The Volvoboy schreef:85 achter de vrachtwagens aan rijden... 

 
Die rijden ook 85 man. Soms 90. Vond ik wel lekker, hoef je bijna niet in te halen. Lekker muziekje aan!
 
			
					
				
				Geplaatst: 24.04.2012 - 21:40
				door Gast
				cruisecontrol ingesteld op 30? - dat is wel de minimale snelheid waarbij hij werkt.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25.04.2012 - 02:01
				door JeroenSpock
				Als je maar dicht genoeg tegen de vrachtwaggel aan zit hoef je niet eens gas te geven haha 
 
Nee helaas werkt dat niet. Heb een keer in een auto programma gezien dat er iets van een meter tussen meot zitten voor de beste resultaten. Kom je nog dichterbij gaat het verbruik weer omhoog.
 
			
					
				
				Geplaatst: 25.04.2012 - 07:42
				door EVV
				Dat was Mythbusters, als je te dichtbij komt moet je teveel corrigeren om er niet op te klappen. 
bedenkt wel dat je (te dicht) achter een vrachtwagen totaal geen overzicht op de weg hebt, en een vrachtwagen toch nog behoorlijk kan remmen, zelfs als ze vol zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25.04.2012 - 08:13
				door rsnhakan
				In sommige wijken kun je gewoon de cruise op 30 zetten. En soms doe ik dat dan ook. 
Te dicht achter een vrachtwagen zal ik nooit rijden! Net zoals wat EVV zegt, geen overzicht.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25.04.2012 - 17:25
				door Frederik Welvaert
				Met een iets minder gestroomlijnd model merk je serieus verschil in verbruik als je achter een vrachtwagen blijft hangen tegenover alleen op de weg. En dan bedoel ik niet op 10m erachter, want zoals hierboven aangegeven staan vrachtwagens nog behoorlijk snel stil als het moet. Gewoon de 3 seconden regel aanhouden die je op de rijschool geleerd wordt 

 
			
					
				
				Geplaatst: 25.04.2012 - 19:45
				door JeroenSpock
				De vrachtauto gaat er ook zuiniger van rijden trouwens.
En een beetje beroepschauffeur rijdt vrij constant. Kijk maar eens in een file, vrachtauto's bijlven vaak rijden (langzamer natuurlijk, maar toch).
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27.04.2012 - 21:43
				door Volvorijden
				rsnhakan schreef:Dit zijn weer andere  Aantal resterende kilometers was zelfs nog hoger, iets meer dan 1300 km. Maar had net iemand gespot, dus ging er achteraan rijden, is die iets gedaald.. let ook op de dagteller!
g]
Eerlijk gezegd geen bijzondere waardes ik zie regelmatig 1700-1800km  op terugtel meter staan. Echter de praktische actieradius is dat ik om de 1200 tot 1300km moet tanken
 
			
					
				
				Geplaatst: 27.04.2012 - 22:34
				door Frederik Welvaert
				JeroenSpock schreef:De vrachtauto gaat er ook zuiniger van rijden trouwens.
En een beetje beroepschauffeur rijdt vrij constant. Kijk maar eens in een file, vrachtauto's bijlven vaak rijden (langzamer natuurlijk, maar toch).
In de file doe ik niet liever dan gewoon tussen de vrachtwagens staan. Die heren (en dames) weten tenminste hoe ze efficiënt moeten filerijden. Als je tussen de auto's staat en je laat een gat zodat je kan uitbollen springt er direct een andere auto tussen... En al dat nerveus filegedoe met remmen, gas, remmen, gas, ... hate it. Gewoon tussen de vrachtwagens in alle rust meerollen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27.04.2012 - 23:27
				door rsnhakan
				Volvorijden schreef:rsnhakan schreef:Dit zijn weer andere  Aantal resterende kilometers was zelfs nog hoger, iets meer dan 1300 km. Maar had net iemand gespot, dus ging er achteraan rijden, is die iets gedaald.. let ook op de dagteller!
g]
Eerlijk gezegd geen bijzondere waardes ik zie regelmatig 1700-1800km  op terugtel meter staan. Echter de praktische actieradius is dat ik om de 1200 tot 1300km moet tanken
 
Netjes!
 
			
					
				
				Geplaatst: 28.04.2012 - 07:40
				door The Volvoboy
				ppFreddy schreef:JeroenSpock schreef:De vrachtauto gaat er ook zuiniger van rijden trouwens.
En een beetje beroepschauffeur rijdt vrij constant. Kijk maar eens in een file, vrachtauto's bijlven vaak rijden (langzamer natuurlijk, maar toch).
In de file doe ik niet liever dan gewoon tussen de vrachtwagens staan. Die heren (en dames) weten tenminste hoe ze efficiënt moeten filerijden. Als je tussen de auto's staat en je laat een gat zodat je kan uitbollen springt er direct een andere auto tussen... En al dat nerveus filegedoe met remmen, gas, remmen, gas, ... hate it. Gewoon tussen de vrachtwagens in alle rust meerollen 

 
Klopt, vrachtwagens blijven meestal gewoon doorrollen.