Pagina 42 van 162
Geplaatst: 17.12.2012 - 17:19
door Stanley
bart simpson schreef:specs schelen ook
Ik heb eigenlijk nog nergens geen duidelijke spec`s gezien of heb ik het ergens over het hoofd gezien ?
Ik heb wel de spec`s van de duitse uitvoering, maar nog nergens iets van de nederlandse versie.
Geplaatst: 17.12.2012 - 17:22
door bart simpson
voor 2013 zijn er fixed specs, daar kun je niet veel mee, voor my 2014 kun je zelf specificeren
Geplaatst: 17.12.2012 - 17:49
door Stanley
bart simpson schreef:voor 2013 zijn er fixed specs, daar kun je niet veel mee, voor my 2014 kun je zelf specificeren
Dus zowel de Nederlandse en Duitse uitvoering zouden dan gelijk moeten zijn ?
Geplaatst: 17.12.2012 - 17:57
door RichieB
De Nederlandse specs staan hier:
http://goo.gl/BWkFj Sorry voor de kwaliteit, het is een kopie van een kopie.
Geplaatst: 17.12.2012 - 17:58
door bart simpson
nee, per land waren de specs verschillend maar aan een NL is nog toe te voegen een family-line, een driver support-lline en een security-line
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:37
door Arnold
Kan iemand me al vertellen wat het ledig gewicht van de PIH is?
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:50
door bart simpson
2121kg
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:54
door NielsPHEV
rijklaar gewicht volgens de folder die ik heb 1849 kg
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:54
door Arnold
Oh, de dealer geeft 1849 kg op. Bart: waar is het terug te vinden?
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:56
door NielsPHEV
bart is vergeten de labrador uit de achterbak te halen
Geplaatst: 17.12.2012 - 19:59
door Arnold
@Niels: Is jou folder online beschikbaar of eventueel op een ander manier in te zien?
Geplaatst: 17.12.2012 - 20:02
door bart simpson
een V60 D5 AWD aut weegt ledig volgens de NL brochure 1601kg, waar de Zweedse brochure het heeft over 1813kg
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... -spec.aspx
tel daar 300kg bij voor de batterijtjes en het motortje dat maakt voor NL dan minimaal 1901kg en voor Zweden 2113kg, België 2012kg en Duitsland doet dan weer 2121kg, best raar.
Vervalt in 2016 de mrb vrijstelling is het getal op het COC van het land waar de auto vandaan komt leidend voor de bepaling van de MRB,
Geplaatst: 18.12.2012 - 08:19
door Hoes
bart simpson schreef:nee, per land waren de specs verschillend maar aan een NL is nog toe te voegen een family-line, een driver support-lline en een security-line
Voor de duidelijkheid: technisch allemaal dezelfde auto's enkel de ene importeur (NL, hier was pack Xenium standaard) heeft er voor gekozen om meer pakketten standaard op de auto te zetten dan de andere (zoals D en B). De exclusief BTW prijs was in D nog net iets lager dan in B. De nederlandse importeur vond het naturlijk nodig om iets meer marge te pakken dan de duitse en belgisch. Zal wel onder het mom zijn van "een berijder/ondernemer heeft zoveel voordeel, laat ik mijn deel ook pakken". Voor ondernemer zowaar geen gekke gedachte natuurlijk (PON had er de laatste jaren ook een handje van om fiscaal voordeel bij de ex/ex prijs te plussen. En zo zullen er wel meer zijn.)! De belgische en duitse prijslijsten van de pih MY13 zijn nog te downloaden dus iedereen kan zelf het vergelijk nog maken voor wat het waard is natuurlijk want de auto's zijn op.
Wat wel gek is, is het verschil van sommige optieprijzen (excl. belastingen) tussen NL, B en D. De fabriek zal als leverancier aan elk land dezelfde prijzen berekenen. Of niet soms? Je ziet het weer mooi aan de MY13/2013prijslijst voor S/V60 die inmiddels op de site staat. 11% BPM vervalt per 1-1-13 maar de ex/ex prijzen zijn zover opgetrokken dat de consumentenprijs van diverse opties toch gelijk blijft. Basisprijs van auto's schijnt voor MY13/2013 wel lager te zijn maar ik heb geen idee of dat weer in de standaarduitrusting is gecompenseerd (lees: verschraalt).
Ik blijf toch hopen op een voortzetting van een PIHPL-versie voor NL. Lijkt me erg mooie bekleding in die PL.
@topics: Waarom zoveel topics overde PIH? Kan dat niet terug naar de oude 3? Ik zie geen toegevoegde waarde van het MY14 topic. Waarom niet alles in 1 topic?
Geplaatst: 18.12.2012 - 11:17
door IV39
Ik las net dat de prijzen voor de S60/V60 voor 2013 verlaagd zijn door Volvo.
Ook de D5 summum is goedkoper geworden. Zou dit nog van invloed kunnen zijn op de PIH?
(de T6 is niet in prijs verlaagd)
http://www.nu.nl/auto/2984891/volvo-s60 ... koper.html
Geplaatst: 18.12.2012 - 11:36
door RichieB
Vestzak, broekzak?
Tegenover de lagere prijs staat wel dat het Business Pack Pro, momenteel standaard op alle S60- en V60-modellen, vanaf 1 januari niet meer tot de standaarduitrusting behoort. Bovendien voldoen na 1 januari geregistreerde D2- en D4-versies van de S60 niet meer aan de eisen voor 20% bijtelling.
Wanneer worden de prijzen van de MY14 PIH bekend? Dat zou toch dit jaar nog gebeuren?
Geplaatst: 18.12.2012 - 12:21
door IV39
Zit het business pack pro niet standaard in de summum uitvoering?
Ik heb met er nog niet al te veel in verdiept, vandaar even de vraag.
Ik weet niet wanneer de prijzen voor de MY2014 bekend worden gemaakt. Dit jaar zou mij verbazen, maar wel fijn zijn, dan weet je waar je aan toe bent.
Geplaatst: 18.12.2012 - 12:42
door RichieB
Ik heb net even in de car configurator de V60 D5 AWD zitten configureren met dezelfde opties als van de PIH die ik in België heb besteld. Dan is de D5 dus flink duurder. Dit komt vooral omdat de basis PIH uitvoering + Xenium pack veel completer is dan de normale V60 Summum. En omdat op de D6 natuurlijk geen BPM zit. Zie
http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf
Geplaatst: 18.12.2012 - 13:14
door Jolly Breeze Racing
Vamil/MIA aanvraag ingediend!
Geplaatst: 18.12.2012 - 13:15
door YoVol
Net even een sneak preview gehad. Wat een top auto deze MY2013 Pure Limited. En ik moet toegeven dat het electric grijs niet het saaie is...erg chique. Tja, achterin gaat er wel wat verloren aan ruimte door de accu, maar er zit een mooi klepje, en alles is mooi afgewerkt (niet zo als bij de Ampera waar echt sommige punten zijn afgeraffeld). Tja, nu maar wachten op de demo's
Het blijkt ook te zijn dat er voor 300 euro een kabel erbij aangeschaft moet worden voor het laden met een laadpaal. De kabel die er bij zit is voor het normale stopcontact.
Geplaatst: 18.12.2012 - 13:39
door IV39
Bedankt voor de foto's.
Met de klep open had ik nog niet gezien. Je kan dus onder die klep ook nog wat spullen opbergen.