Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.04.2016 - 13:44
Zo dan....Dinsdag aanstaande de 60K beurt. Komt mooi uut. 10 maanden jong en 6K per maand. Klopt nog steeds met de afgelopen jaren. Waarbij het laatste jaar en met name de laatste maanden met de Mondeo het wel ff uit de pas liep. Ja Keerls wat moet ik er van zeggen. Ding doet het buitengewoon goed. Ik heb er enorm veel plezier van. Zeker de langere ritten richting Bayern geven veel plezier en ook rust. Terwijl ik de auto flink laat gymnastieken is het ook gewoon leuk om te doen. Op de terugweg richting Twente op de A7 voor Kassel is altijd een leuk deel in de route. linker buitenspiegel tegen de vangrail an zetten en dan gewoon vol d'r overheen vliegen. sommige stukken terug naar 5 en pedaal helemaal onderin...... dan loopt dat ding zo mooi naar boven en beneden. Genot om mee te sturen. Ongemerkt gaan de stukken vanaf Osnabrück ri Nederlandse grens ongelooflijk snel. Vaak is het dan al wat rustiger op de weg en ruikt hij de stal. Muziekje aan beetje stampende dreun man man man dat is heerlijk.
Let wel dat alles ook zijn prijs heeft. Hoger brandstof verbruik en de winterbandjes vlogen er af. Maar goed die hebben geen schuld. Te hoge temperaturen in de winter en natuurlijk soms de hogere snelheden, dan gaat het hard hoor. Ze zaten net onder de norm van 4.8MM.
De D4 als caravantrekker, ons Fendtje weegt zekers 1700KG, is het ook een verademing. Illegale snelheden zijn absoluut mogelijk. Auf der Deutsche autobahn rolt het mooi door. In NL rij ik nagenoeg altijd rond de 100km/h en volgt de combinatie mooi. Prima toerental waarmee hij in feite de meeste torq genereerd.
Olie verbruik ca 1ltr op 60K. Oftewel 0,017CC per km ongeveer......
De opties Standheizung en het Schuif/Kanteldak zijn grandioze opties. Ik heb ze al veelvuldig gebruikt. Middels de standheizung is het blok ook al mooi op temperatuur. Je vertrekt dan toch zeer aangenaam richting de bestemming. Het dak op kantel stand geeft het gehele jaar door ff een frisse lucht boost in de auto. Bij mooi zonnig weer is het ook erg lekker zelfs zomers in de avond met het dakje open rijden is heerlijk.
Wat heb ik allemaal met de auto gehad in de 60K? Als ik me die vraag stel dan kan ik niets bedenken wat noemenswaardig is. Een kleine lekkage bij de achterklep door een dop die niet goed zat. waarschijnlijk heb ik dat zelf veroorzaakt. Voor de rest buiten het gewone onderhoud eigenlijk niets.
Wel komt er een nieuwe voorruit in. 2 Dikke pitten zitten er in waarvan er één niet meer te maken is... Soort van halve maan met een doorsnee van ongeveer 3 á 4 cm op minder dan 3 cm vanaf de zijkant. Wordt dus een nieuwe. Vervangen bij de dealer. En niet bij de zgn ruiten fitters.
Verwacht dat de auto nog ruim anderhalf jaar bij me is. Ik vermoed 30 maanden totaal dus eind volgend jaar of begin 2018 is het gedaan. We gaan absoluut voor de nieuwe V90. Zal dan wel een karige uitvoering worden maar goed dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik vecht er in ieder geval wel voor. En betalen moeten we toch. Bovendien breng ik een substantieel deel van mijn leven in een auto door. Dan mag er ook wat tegenover staan en zoek ik iets uit wat mij aanstaat en waar ik me happy mee voel. Nu is dat bij mijn huidige werkgever een zeeeeeer beladen onderwerp. Maar goed keerls Vake Bin Ie Te Bange toch????
Let wel dat alles ook zijn prijs heeft. Hoger brandstof verbruik en de winterbandjes vlogen er af. Maar goed die hebben geen schuld. Te hoge temperaturen in de winter en natuurlijk soms de hogere snelheden, dan gaat het hard hoor. Ze zaten net onder de norm van 4.8MM.
De D4 als caravantrekker, ons Fendtje weegt zekers 1700KG, is het ook een verademing. Illegale snelheden zijn absoluut mogelijk. Auf der Deutsche autobahn rolt het mooi door. In NL rij ik nagenoeg altijd rond de 100km/h en volgt de combinatie mooi. Prima toerental waarmee hij in feite de meeste torq genereerd.
Olie verbruik ca 1ltr op 60K. Oftewel 0,017CC per km ongeveer......
De opties Standheizung en het Schuif/Kanteldak zijn grandioze opties. Ik heb ze al veelvuldig gebruikt. Middels de standheizung is het blok ook al mooi op temperatuur. Je vertrekt dan toch zeer aangenaam richting de bestemming. Het dak op kantel stand geeft het gehele jaar door ff een frisse lucht boost in de auto. Bij mooi zonnig weer is het ook erg lekker zelfs zomers in de avond met het dakje open rijden is heerlijk.
Wat heb ik allemaal met de auto gehad in de 60K? Als ik me die vraag stel dan kan ik niets bedenken wat noemenswaardig is. Een kleine lekkage bij de achterklep door een dop die niet goed zat. waarschijnlijk heb ik dat zelf veroorzaakt. Voor de rest buiten het gewone onderhoud eigenlijk niets.
Wel komt er een nieuwe voorruit in. 2 Dikke pitten zitten er in waarvan er één niet meer te maken is... Soort van halve maan met een doorsnee van ongeveer 3 á 4 cm op minder dan 3 cm vanaf de zijkant. Wordt dus een nieuwe. Vervangen bij de dealer. En niet bij de zgn ruiten fitters.
Verwacht dat de auto nog ruim anderhalf jaar bij me is. Ik vermoed 30 maanden totaal dus eind volgend jaar of begin 2018 is het gedaan. We gaan absoluut voor de nieuwe V90. Zal dan wel een karige uitvoering worden maar goed dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik vecht er in ieder geval wel voor. En betalen moeten we toch. Bovendien breng ik een substantieel deel van mijn leven in een auto door. Dan mag er ook wat tegenover staan en zoek ik iets uit wat mij aanstaat en waar ik me happy mee voel. Nu is dat bij mijn huidige werkgever een zeeeeeer beladen onderwerp. Maar goed keerls Vake Bin Ie Te Bange toch????