Steyn schreef:Wat een onzin. Daar is de V70 toch voor?
Ben ik het volledig mee eens. Mensen die enkel denken dat een Volvo een vierkante kist mag zijn kennen niets van het merk, noch van de vormgeving, noch van de filosofie. Is die Bas een autojournalist of een comediant?
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:23
door 945i
Nee, iemand die de mening van het publiek (de klanten) vertolkt.
Ging het daar niet om? Dat België voor de nieuwe vormgeving en alles wat daarbij hoort valt, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet he..
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:27
door sequence
Hij is van mening dat Volvo stationcars moet maken zoals men in het verleden deed. Volvo is duidelijk een andere mening toegedaan. Het is even wennen, hoewel het opvallend is dat een V60 zelfs nog minder kofferinhoud heeft dan een V50.
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:29
door bart simpson
De tijd zal uitwijzen of Volvo's mening de juiste blijkt te zijn (ikzelf geloof het nog niet zo)
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:41
door casper
945i schreef:Nee, iemand die de mening van het publiek (de klanten) vertolkt.
Ging het daar niet om? Dat België voor de nieuwe vormgeving en alles wat daarbij hoort valt, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet he..
sequence schreef:Hij is van mening dat Volvo stationcars moet maken zoals men in het verleden deed. Volvo is duidelijk een andere mening toegedaan. Het is even wennen, hoewel het opvallend is dat een V60 zelfs nog minder kofferinhoud heeft dan een V50.
Er is de V70, de XC70, de XC60 en de XC90. Laadcapaciteit voldoende in het gamma. Dat je al dat volume in de kleinere modellen moet kunnen proppen is een domme ideefix. En dat heeft met Belgen niets te maken.
En als je de top 20 van best verkochte wagens in Nederrland overschouwt (=de weergave van de mening van het publiek) dan kan je alleen maar concluderen dat de roep naar "kan het nog kleiner?" het motto is. Jouw roep naar ruime grote modellen is dan ook tegen het marktbeeld in.
Geplaatst: 19.04.2011 - 22:16
door Steyn
Naar mijn idee had je vroeger ook een groter aanbod van pakezels bij Volvo. Dat lijkt verhoudingsgewijs wel minder geworden te zijn. Eigenlijk komt nu alleen de V70 daar nu voor in aanmerking.
Wellicht de V50 qua laadvermogen wat vergroten en praktisch indelen? Dan zijn er twee 'pakezels'. Daarnaast kan er dan een V30/V40 worden aangeboden als mini-V60 ofzo?
Geplaatst: 19.04.2011 - 22:50
door casper
Steyn schreef:Naar mijn idee had je vroeger ook een groter aanbod van pakezels bij Volvo. Dat lijkt verhoudingsgewijs wel minder geworden te zijn. Eigenlijk komt nu alleen de V70 daar nu voor in aanmerking.
Dat klopt niet.
Volvo had vroeger minder breaks dan nu.
In de jaren 70 en 80 was er in feite maar één model break in het gamma.
Geplaatst: 19.04.2011 - 23:02
door 945i
Ja, dankzij de reputatie van die auto is Volvo nog in leven, vergeet dat niet.
Maar dat houdt een keer op als je alleen nog auto's maakt waar je ook een ander logo op kan plakken zonder dat iemand het door heeft.
Geplaatst: 19.04.2011 - 23:27
door casper
Stefan Jacoby maakte heden tevens bekend dat de verkoopcijfers van Volvo met 106,827 auto's in het eerste kwartaal van 2011, een van de beste scores zijn uit de geschiedenis van Volvo.
Het moet zijn dat de huidige modellen dan wel heel lekker aanslaan op wereldvlak.
Geplaatst: 19.04.2011 - 23:52
door Steyn
Ach, als laadruimte het minpunt van de auto is.. Dan moet het verder toch een donders goede auto zijn.. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om sterker minpunt te vinden.
Geplaatst: 20.04.2011 - 07:17
door least
Steyn schreef:Ach, als laadruimte het minpunt van de auto is.. Dan moet het verder toch een donders goede auto zijn.. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om sterker minpunt te vinden.
precies, vroeger gingen we met een Ford Taunus met z'n zessen naar Zuid Spanje, en was er geen hond die wist hoeveel liter de kofferruimte was, en was dat ook geen overweging om naar een ander model of merk uit te kijken, dus waar maken we ons druk over?
Geplaatst: 20.04.2011 - 08:03
door bart simpson
casper schreef:In de jaren 70 en 80 was er in feite maar één model break in het gamma.
Volvo 145/245 1967 tot 1994 met daarnaast de Volvo 745/765 voor de jaren 80.
De bagageruimte van een V60 is net iets groter in liters (50 ltr) dan een 340 of 440, hij is wel een stuk mooier
Geplaatst: 20.04.2011 - 08:26
door 945i
Ik durf qua vormgeving daar nog wel de 945/965/V90 aan toe te voegen evenals de 855, hoewel die al op het randje zit.
Bedoelen ze met "A driver-set speed limitation device " het City Safety-gebeuren ? En wat is daar "driver-set" aan ? Dacht niet dat je dat kon uitschakelen ?
Geplaatst: 25.05.2011 - 15:23
door Paul
Wel apart dat die airbag in het stuur trager is als de rest.