Pagina 43 van 162

Geplaatst: 18.12.2012 - 13:41
door YoVol
Yep, of je kabel :)

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:48
door V70D5AWD
En hoe lang duurt het laden dan met zo'n standaard kabel op een 16A groep ?

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:58
door YoVol
Battery charging time***, at 16A / 10A / 6A fuse (hours)2 3,5 / 4,5 / 7,5
Bron

Geplaatst: 18.12.2012 - 15:15
door RichieB
Let wel op dat de getoonde kabel maar tot 13A gaat, waarschijnlijk omdat de schuko niet meer aan kan. Voor 16A zal je een andere kabel moeten gebruiken.

Geplaatst: 18.12.2012 - 15:23
door YoVol
De verkoper had het erover dat wij waarschijnlijk tot max. 10A kunnen met deze kabel ivm oververhitting (ergens in het circuit) :S

Geplaatst: 18.12.2012 - 18:46
door Paul
@Hoes, prijslijst is volgens mij geen MY14, maar MY13, maar dat ligt misschien aan mij?

Geplaatst: 18.12.2012 - 20:15
door Hoes
@Paul, jij hebt helemaal gelijk 14 moet nog in gaan, meestal rond de zomer toch?
De lijst op volvocars.nl betreft MY13 gebaseerd op BPM regels 2013. Heb tekst nu aangepast.

Geplaatst: 18.12.2012 - 20:26
door Paul
MY14 gaat in rond Mei en dan levering auto's zo rond Juni/Juli denk ik...

Geplaatst: 18.12.2012 - 20:52
door rsnhakan
Vandaag de introductie gehad van de V60 Plug-In Hybride. (in Apeldoorn, Volvo dealer Nieuwenhuijse)

Prachtige auto. Heb wat foto's gemaakt en zal die binnenkort met jullie delen. Volgend jaar maar even kijken hoe we er voor staan en wellicht dat we een certificaat nemen.

Geplaatst: 20.12.2012 - 09:49
door IV39
Gisteren gehoord dat Volvo Nederland de prijzen en samenstelling van MY2014 waarschijnlijk in februari 2013 bekend maakt. Wellicht iets eerder.

Geplaatst: 21.12.2012 - 14:11
door ferretje
Nog even over de oplaadspanning. Het schijnt zo te zijn dat de maximale belasting van een gemiddelde stroomgroep in een huis 16 ampere is.
Dat betekent dat je dan een groep moet reserveren voor het opladen van de auto. Dat kan vaak niet.

Koffie zetten en tegelijkertijd je auto opladen lukt dan ws. niet, tenzij je de laadspanning maximeert op 10 ampère. Dan heb je nog 6 amp over en kun je dus een apparaat van 1.380 watt aansluiten op dezelfde groep.

Bovendien kan bij urenlange maximale belasting van een stroomgroep de bedrading smelten, zo heb ik mij laten vertellen.

Bovendien moet rekening worden gehouden met de hoofdzekering van de woning. Daar mag je zelf niet aan knoeien en die kun/mag je zelf niet vervangen

Als je de auto dus maximaal oplaadt, tegelijkertijd de was draait, een afwas doet koffie zet en in de magnetron een maaltijd opwarmt voor de van voetbal thuiskomende zoon, terwijl er drie televisies draaien, een spelcomputer en er vijf telefoons worden opgeladen.... zou het kunnen dat je hoofdzekering te zwaar wordt belast.

Geplaatst: 21.12.2012 - 18:49
door RichieB
Je bedoelt de laadstroom. De laadspspanning voor de PIH is altijd 230V. Als je in een 100 jaar oud huis woont waar de bekabeling nooit is vervangen dan kan 16A zeker gevaarlijk zijn. Daarom zijn de groepen van zo'n huis meestal afgezekerd met een 10A stop. Woon je in een modern huis waarin geen beunhaas aan de elektra heeft gezeten dan moet 16A geen probleem zijn. Zoals je zegt is een aparte groep wel aan te raden. De hoofdzekering is vaak 40A of meer, dus dat zal wel loslopen. Zelf heb ik speciaal hiervoor een kabel met 2,5 mm2 aders naar buiten gelegd. De bijgeleverde kabel schijnt trouwens intelligent te zijn met temperatuursensoren erin. Die schakelt dan terug of uit als het stopcontact te warm wordt.

Geplaatst: 21.12.2012 - 20:28
door alexmem
Ik zit nog sterk te twijfelen of er een laadpaal of een stopcontact moet komen. Zo'n kabel van € 300 die je dan nog ns moet aanschaffen kan dan net de druppel zijn... zou het ook mogelijk zijn de stroom benodigd voor het opladen af te rekenen met de werkgever als het via een gewoon stopcontact gaat?

Geplaatst: 21.12.2012 - 20:34
door RichieB
Ik heb een laadpaal met vaste kabel van Nuon besteld en de kabel naar buiten via een MID gekeurde kWh meter aangesloten. Op die manier heb je geen aparte kabel nodig, en hoef je ook niet steeds de kabel uit je auto te halen als je thuis komt.

Geplaatst: 21.12.2012 - 20:51
door alexmem
Kijk, daar hebben we wat aan. Bedankt. Mag ik vragen wat jou dat in totaal gekost heeft?

Geplaatst: 21.12.2012 - 20:59
door RichieB
De prijs is € 1149,- compleet verzorgd met aansluiting door monteur. Zie http://www.nuon.nl/ev

Geplaatst: 21.12.2012 - 22:36
door Hoes
Zie net in de App store dat er nu (sinds 15-12) ook een App is met de volledige engelstalige gebruiksaanwijzing van de PIH. Ik heb m nog niet uitgebreid bekeken, wilde het eerst hier melden! Nu kunnen alle vragen beantwoord worden! Mijn teleurstelling: geen runflatbanden standaard. Ook al wordt daar veel over geklaagd (wegligging, comfort) ik ben er al een paar keer erg blij mee geweest en vind de nadelen absoluut niet opwegen tegen de praktische voordelen. Als een bandenspanningcontrolesysteem te bestellen is laat ik de PIH tzt op runflatbanden afleveren.

Geplaatst: 21.12.2012 - 22:44
door RichieB
Die runflats moeten dan wel een lage rolweerstand hebben, anders haal je de 49 CO2 gr/km niet en mag je de fiscale voordelen niet genieten.

Geplaatst: 21.12.2012 - 22:48
door Hoes
Ik zie dat hetzelfde als bij winterbanden. Eenmaal gekentekend is het toegestaan af te wijken van de EU typegoedkeuring. BMW heeft veel modellen op runflatbanden en zit qua CO2 lager dan veel andere merken. Het is dus blijkbaar een goede combinatie. Als ik het goed heb gezien heeft conti rft's in de maat van de PIH.

Geplaatst: 21.12.2012 - 22:50
door Markdj
Wel leuk dat in de app er T6 achter op de klep staat...