V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik gok zelf op Michelin. Maar je hebt zo veel soorten. De Primacy 3 en Primacy HP hebben we gehad. Waren in principe goede banden. Maar die sport versies lijken mij ook wel wat, aangezien de Brigdestone ook een sportband is.
-
- 6th Gear member
Sportbanden slijten vaak wel iets sneller, zachtere compound, zou ik niet gelijk doen bij een zware auto als een pih. Als je zoveel km hebt gedraaid met bridgestone zou ik die er gewoon weer onderleggen. Als je zoveel rijdt lijkt duurzaamheid mij belangrijker dan een sportband..
- Fredhead
- Geartronic member
Ik stel persoonlijk altijd goede rijeigenschappen boven slijtage.
Rijd nu op Michelin Pilot Sport 3 onder mijn S60, geen idee of die ook voor een zware auto als de PIH zijn te krijgen. Wat ik wel kan beamen is dat deze sportievere banden zoals V50 R al aangeeft duidelijk sneller slijten doordat ze zo zacht zijn.
Verwacht er een 25.000 km mee te halen, misschien iets meer maar daarna zijn de voorbanden echt wel aan vervanging toe
Rijd nu op Michelin Pilot Sport 3 onder mijn S60, geen idee of die ook voor een zware auto als de PIH zijn te krijgen. Wat ik wel kan beamen is dat deze sportievere banden zoals V50 R al aangeeft duidelijk sneller slijten doordat ze zo zacht zijn.
Verwacht er een 25.000 km mee te halen, misschien iets meer maar daarna zijn de voorbanden echt wel aan vervanging toe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
V50 R, eens kijken wat de dealer op dit moment aanbiedt. Misschien dat we dezelfde banden er weer onder laten leggen inderdaad.
Ferdi, 25.000 is wel erg weinig! Maar bij het aantal km's wat wij rijden is slijtage ook wel een belangrijk punt. Die Michelin banden heb ik ook op het oog.
Vaudi, met de S60 deden wij ongeveer 55.000-60.000 km met een set banden. De banden van de V60 slijten bijna gelijkmatig. Zit ongeveer 0.5mm verschil in. Ik denk dat ze rond de 50.000 op zullen zijn.
Ferdi, 25.000 is wel erg weinig! Maar bij het aantal km's wat wij rijden is slijtage ook wel een belangrijk punt. Die Michelin banden heb ik ook op het oog.
Vaudi, met de S60 deden wij ongeveer 55.000-60.000 km met een set banden. De banden van de V60 slijten bijna gelijkmatig. Zit ongeveer 0.5mm verschil in. Ik denk dat ze rond de 50.000 op zullen zijn.
- sergestoord
- 2nd Gear member
Ik heb nu ook de Michelin Pilot Sport 3 op 18 inch en vond het in ieder geval een vooruitgang op de 17" Thia's met Continental winterrubber (logisch ook wel). Slijtage kan ik nog niets over zeggen.
V60 D6 PIH MY2014
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik zou Michelin of Bridgestone doen. Op zich ben ik ik zelf heel erg tevreden over de Michelin Premacy. Eigenlijk zelfs hoe minder profiel, hoe plezieriger hij rijdt.rsnhakan schreef: V50 R, eens kijken wat de dealer op dit moment aanbiedt. Misschien dat we dezelfde banden er weer onder laten leggen inderdaad.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet of het in deze topic al langs gekomen is Maar ik vraag het omdat het mij erg tegenvalt.
De lak van de electric silver is vind ik erg zacht.
Heeft iedereen met deze lak dezelfde ervaring? En de mensen met een andere lak.
Zeker voor een metallic lak. Mijn auto is nu een jaar oud, bijna 45.000 km en vooral snelweg. Ik merk zoveel beschadigingen aan de voorzijde. Zowel de de onderzijde, het middendeel als het gedeelte boven de gril. Ik vind dit niet normaal in vergelijking met de 4 V50's die ik heb gehard, allen metallic lak.
De lak van de electric silver is vind ik erg zacht.
Heeft iedereen met deze lak dezelfde ervaring? En de mensen met een andere lak.
Zeker voor een metallic lak. Mijn auto is nu een jaar oud, bijna 45.000 km en vooral snelweg. Ik merk zoveel beschadigingen aan de voorzijde. Zowel de de onderzijde, het middendeel als het gedeelte boven de gril. Ik vind dit niet normaal in vergelijking met de 4 V50's die ik heb gehard, allen metallic lak.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Inderdaad, Michelin of weer de Bridgestones. We zullen zien.
V60Majolee, we hebben ook Electric Silver gehad op een V50 maar geen klachten hoor. Wij zijn dan ook erg zuinig op de auto en parkeren hem altijd ver weg van andere auto's, kinderen etc.
V60Majolee, we hebben ook Electric Silver gehad op een V50 maar geen klachten hoor. Wij zijn dan ook erg zuinig op de auto en parkeren hem altijd ver weg van andere auto's, kinderen etc.
- Jaromir
- 3rd Gear member
Hier hetzelfde, de lak is echt zacht in vergelijking met wat mijn andere auto's doorstaan hebben.
Ik heb ergens gelezen dat dit een bekend electric silver probleem was.
Maar een oplossing....
Maar een oplossing....
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dit lijkt mij nu typisch iets voor Volvo Nederland of Beesd! Ik heb ook wel eens gehoord dat een extra lakbehandeling/versterking mogelijk is bij sommige lakkenJaromir schreef: Hier hetzelfde, de lak is echt zacht in vergelijking met wat mijn andere auto's doorstaan hebben.
Maar een oplossing....
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 5th Gear member
Hier ook een electric silver.
Geen probleem, mijn auto is ook nieuwer en van 13-5.
Ik denk dat het hem zit in de laatste laklaag. Dat is een blanke lak. Deze hoort een goede bescherming te bieden aan de kleur lak.
Ik zou de lakgarantie aanspreken. Die is echt niet normaal lijkt me.
Geen probleem, mijn auto is ook nieuwer en van 13-5.
Ik denk dat het hem zit in de laatste laklaag. Dat is een blanke lak. Deze hoort een goede bescherming te bieden aan de kleur lak.
Ik zou de lakgarantie aanspreken. Die is echt niet normaal lijkt me.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Zoals jullie weten zijn we met de PIH op vakantie geweest. En niet zo maar een vakantie, maar helemaal naar Turkije. Een enkele reis is 3800 km. Dit hebben we in ongeveer 42 uur gereden met wat uitrusten en slapen. Niet verkeerd toch? Ik ging wel met een raar gevoel op vakantie, omdat als er problemen zijn met de elektrische aandrijving, je eigenlijk de auto moet laten afslepen. En in Turkije kennen ze geen V60 PIH. Anyway, we zijn veilig aangekomen en inmiddels ook weer veilig terug!
Onze route: Nederland --> Duitsland --> Oostenrijk --> Kroatië --> Slovenië --> Servië --> Bulgarije --> Turkije (plaats: Gaziantep)
Op de heenweg in Dortmund een korte stop gehouden. Na deze stop de melding Volvo On Call Service vereist gekregen. Wel erg irritant, omdat je die melding om de minuut krijgt. En Volvo On Call doet het niet meer. Blijkbaar is er iets mis met de module, kwamen we gisteren achter. We krijgen nog bericht over hoe en wat. Ook kregen we een keer de melding Pure/AWD niet beschikbaar door tijdsbeperkingen. Na wat rondgereden te hebben, even de auto op slot gedaan en gewacht tot de 400V accu zich zou ontkoppelen. Dit maakt een soort klik geluid. Na deze klik werkte alles weer perfect en hebben we deze melding ook niet meer gezien.
Wat een vermogen heeft de auto. We hebben met de V50 2.0D en de S60 D2 dezelfde reis gemaakt, maar je kunt het gewoon niet vergelijken. Laat ik het zo zeggen, als we een berg op rijden, lijkt het net of andere auto's stil staan
Dan het verbruik... we hebben in een maand tijd niet kunnen opladen, vanwege het feit dat er gewoon geen stopcontact beschikbaar was. We wonen in een appartement die 3 hoog is, en om dan een kabel naar beneden te slingeren lijkt mij geen goed idee. We hebben in een maand tijd iets meer dan 10.500 km gereden en alleen maar in de AWD en Power stand. Dit leverde een gemiddelde verbruik op van 7,9L/100km. Dat is helemaal niet verkeerd, aangezien we bij temperaturen gereden hebben die Nederland nooit zal zien en onze rechtervoet heeft overuren gedraaid!
Dit was in Dortmund, onze eerste stop.

Daarna verder gereden en dit was volgens mij Slovenië:

De douane bij Servie:

Dit is een erg mooie plaats in Servië om door te rijden, ongeveer op 70 km afstand van Bulagrije:

Na wat wachten in Bulgarije eindelijk aangekomen in Turkije! En dat doet wat met je kan ik vertellen
:

Istanbul:

Wat foto's gemaakt inTurkije. De snelwegen daar zijn beter dan in Nederland.

Onze route: Nederland --> Duitsland --> Oostenrijk --> Kroatië --> Slovenië --> Servië --> Bulgarije --> Turkije (plaats: Gaziantep)
Op de heenweg in Dortmund een korte stop gehouden. Na deze stop de melding Volvo On Call Service vereist gekregen. Wel erg irritant, omdat je die melding om de minuut krijgt. En Volvo On Call doet het niet meer. Blijkbaar is er iets mis met de module, kwamen we gisteren achter. We krijgen nog bericht over hoe en wat. Ook kregen we een keer de melding Pure/AWD niet beschikbaar door tijdsbeperkingen. Na wat rondgereden te hebben, even de auto op slot gedaan en gewacht tot de 400V accu zich zou ontkoppelen. Dit maakt een soort klik geluid. Na deze klik werkte alles weer perfect en hebben we deze melding ook niet meer gezien.
Wat een vermogen heeft de auto. We hebben met de V50 2.0D en de S60 D2 dezelfde reis gemaakt, maar je kunt het gewoon niet vergelijken. Laat ik het zo zeggen, als we een berg op rijden, lijkt het net of andere auto's stil staan

Dit was in Dortmund, onze eerste stop.

Daarna verder gereden en dit was volgens mij Slovenië:

De douane bij Servie:

Dit is een erg mooie plaats in Servië om door te rijden, ongeveer op 70 km afstand van Bulagrije:

Na wat wachten in Bulgarije eindelijk aangekomen in Turkije! En dat doet wat met je kan ik vertellen

Istanbul:

Wat foto's gemaakt inTurkije. De snelwegen daar zijn beter dan in Nederland.

Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:

Temperatuur in Gaziantep: ongeveer 54-55 graden in de zon als je preconditioning niet gebruikt. Als je deze wel gebruikt, daalt de temperatuur met een rap tempo naaar.... jawel! 50 graden

Op de terugreis ongeveer 4 uur gewacht aan de grens tussen Turkije en Bulgarije. En daarna nog eens 2 uur in Bulgarije. En dat wil je niet kan ik vertellen, omdat je al 12-13 uur hebt gereden en nog minimaal 30 uur moet!

Desinfectie in Bulgarije. Moet ook nog eens €3 voor worden betaald. Rook nergens naar en was volgens mij gewoon water. Kassa voor de overheid!

De plaatsnamen van Servië, Bulgarije e.d. zijn niet te lezen voor ons!! Volvo doe er alsjeblieft wat aan. Lang leve Here.com, die kent wel gewoon de Nederlandse benaming. Send to Car heeft zijn dienst wel bewezen!

Sofia:

Ik heb nog veeeel meer foto's, maar dit geeft wel een goede indruk geloof ik. Al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad en heeft de PIH gedaan wat hij moest doen. Helaas is er wel een parasol gevallen tegen de deur van de bestuurder. Zit een deukje in, wordt over 2 weken weggewerkt. Gelukkig geen verdere schade. Kilometerstand staat nu op 43.000. Banden voor hebben nog 3,1 en 3,2 mm profiel en achter 3,9 en 4,5 mm. Dus binnenkort maar eens nieuwe bestellen!
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
Dat zijn hele fraaie foto's van een indrukwekkende reis. Ook goed om te lezen dat de PIH vrijwel probleemloos heeft gefunctioneerd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredhead
- Geartronic member
Mooie foto's Hakan!
Volgens mij weer een geslaagde vakantie in Turkije geweest en wederom een indrukwekkende reis
Volgens mij weer een geslaagde vakantie in Turkije geweest en wederom een indrukwekkende reis

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bedankt! De PIH heeft zich inderdaad erg goed gedragen!
Ferdi je hebt nog foto's tegoed van wat etenswaren :p Komen er binnenkort aan!
Ferdi je hebt nog foto's tegoed van wat etenswaren :p Komen er binnenkort aan!
-
- 6th Gear member
Ziet er goed uit Hakan!! Lijkt me een mooie rit om eens te maken! Blijft apart dat je in twee dagen tijd met de auto vanuit NL in turkije bent, en zelfs relatief vlakbij de grens met syrie. Heb je trouwens nog wat gemerkt van de oorlog daar, behalve de vluchtelingen?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Thanks!
@je, bij ons werkt de automodem ook niet meer. VOC doet het hier in NL nog steeds niet. Inderdaad, een keer de melding weergeven bij het starten is voldoende!
V50R, om in Turkije te komen ben je precies 24 uur onderweg. Maar dan ben je constant aan het rijden. Hier zit hooguit een uur tot twee pauze in. Vaders en ik wisselen om de 6-700 km om. En dan proberen een paar uurtjes te slapen terwijl de ander weer verder rijdt. Wel bijzonder in ieder geval
Van de oorlog merk ik niet echt wat, behalve dat er veel vluchtelingen zijn. Er zitten er een paar bij die veel geld hebben. Er zijn veel Syrische winkels geopend en zelfs in bussen, metro's etc. staat de Arabische taal onder de Turkse.
@je, bij ons werkt de automodem ook niet meer. VOC doet het hier in NL nog steeds niet. Inderdaad, een keer de melding weergeven bij het starten is voldoende!
V50R, om in Turkije te komen ben je precies 24 uur onderweg. Maar dan ben je constant aan het rijden. Hier zit hooguit een uur tot twee pauze in. Vaders en ik wisselen om de 6-700 km om. En dan proberen een paar uurtjes te slapen terwijl de ander weer verder rijdt. Wel bijzonder in ieder geval