Pagina 43 van 47

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 14:51
door raspaardje
Bij mij werkt het ook. Maar alleen als de datum idd op 2024 bij het opstarten.

Voorwaarden bij opstarten:
Datum op 2024 en RTTI uit

1. Direct na het opstarten zet je de datum snel op automatisch en je RTTI weer aan.
2. Dan een paar minuten wachten en je ziet weer de groene lijnen.

Let op: RTTI uit wordt wel opgeslagen via je profiel, datum op 2024 houden natuurlijk niet.
Dus wanneer jij na een rit met lijnen de volgende rit weer lijnen wilt zien zul je voor het afzetten de datum weer naar 2024 moeten veranderen en bij de volgende rit de stappen onder 1. moeten uitvoeren.
Dit betreft de werkwijze in Sensus in mijn 2019 V60.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 16:22
door MisterNick
Ik heb het ook geprobeerd, er zijn wel groene lijnen maar wegafsluitingen en een file hier staan er schijnbaar niet in. Het lijkt te denken dat het aan staat maar in realiteit lijkt er van alles te missen qua informatie.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 18:57
door boers706
Dit werkt bij mij niet. Ik kan bij onze Volvo uit 2016 de datum niet aanpassen. enkel de tijd.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 19:01
door Zondag
MisterNick schreef: 25.07.2025 - 16:22 Ik heb het ook geprobeerd, er zijn wel groene lijnen maar wegafsluitingen en een file hier staan er schijnbaar niet in. Het lijkt te denken dat het aan staat maar in realiteit lijkt er van alles te missen qua informatie.
Dat dacht ik ook, maar zodra de datum goed staat - haalt tie pas de actuele info op. En dat duurt een paar minuten.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 21:17
door jan1967
DB200 schreef: 25.07.2025 - 12:14 Toko maakt verlies dus logische keuze om de klant dan wel dealer voor de kosten te laten opdraaien. Elk dubbeltje dat Volvo Cars kan besparen is er een.
Is denk ik de reden dat mijn dealer vast houd aan de update van Q4, kosten kan/wil hij zo te lezen niet bij mij verhalen en de leasemaatschappij zal zeker niet thuis geven. Gelijk met een onderhoudsbeurt kost het hem niets. Ga me er niet meer druk over maken, het leasecontract loopt toch binnenkort af.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 21:49
door Kuipers82
Even geprobeerd. Vinkje van tijd gps uitzetten. Dan jaar naar 2024. RTTI uit in menu. Auto op slot doen. Opnieuw openen. Kijken naar systeem, dan zie je tmc staan, dan telefoon aansluiten CarPlay of Bluetooth tether dan gps tijd aanvinken. RTTI aanvinken even minuut wachten en zie hieronder. Groene lijnen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 25.07.2025 - 23:21
door teebee
Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….

Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..

(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 09:02
door Kick
Ik zou er wel een klein (symbolisch) bedrag voor over hebben maar het idee is natuurlijk van de zotte...

En bij mijn auto uit 2017 zal die workaround ook niet werken denk ik.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 09:14
door Hans oet Twent
teebee schreef: 25.07.2025 - 23:21 Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….

Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..

(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Ik denk niet ze er mee gaan zitten denk je wel?
Enniehow er zijn andere opties en mogelijkheden. Werken uitstekend....

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 11:17
door kawaman
Ha ha, dit werkt gewoon, geweldig!!

Edit: even na de truc toegepast te hebben, ben ik gaan rijden en het was weer als vanouds, dus geen verkeersinfo.
Is het de bedoeling om deze workaround voor iedere rit toe te passen?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 12:47
door teebee
Hans oet Twent schreef: 26.07.2025 - 09:14
teebee schreef: 25.07.2025 - 23:21 Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….

Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..

(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Ik denk niet ze er mee gaan zitten denk je wel?
Enniehow er zijn andere opties en mogelijkheden. Werken uitstekend....
Is ook niet mijn doel, het zal hun worst zijn…
Voor mij een principe kwestie.
Volvo maakt met de aktie niet veel vrienden schat ik in…. Dat gaat ze op termijn heel veel meer kosten dan deze aktie vergoeden…

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 14:23
door Zondag
Net nog wat dingen geprobeerd. Het lijkt erop dat TMC niet gevoelig is voor een 'fout' jaar, dus al laat je je systeem een jaartje 'geleden' staan - dan komt de informatie wel binnen.
Bij RTTI lijkt het iets complexer - daar krijg je de informatie van bv wegafsluitingen wel, maar traag verkeer niet als het jaar verkeerd staat. Zet je het jaar goed, dan komt ook 'langzaam verkeer' in beeld.

Het volgende is nog wel discutabel en niet 100% zeker - het lijkt erop dat als het jaartal 'verkeerd' staat, mijn data gsm in de auto (ik heb er een losse sim in zitten) deze geen verbinding krijgt. Zodra de tijd goed staat komt de verbinding wel tot stand, daarna maakt het niet meer uit hoe vaak ik de datum veranderd.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 15:10
door gfvissinga
teebee schreef: 25.07.2025 - 23:21 Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….

Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..

(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Misschien toch handig @teebee om eens bij je dealer te rade te gaan hoe hij hiermee omgaat….

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 15:30
door raspaardje
Ik zou het een gemiste kans van de dealer willen noemen om de teleurgestelde Volvo-rijder toch weer eens te zien en sorry tegen te zeggen zonder dat er direct gefactureerd wordt.
Ik ben benieuwd wat de Volvo-dealer zegt waar ik de auto nu een paar keer heb gebracht voor andere zaken dan regulier onderhoud.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een medewerker met een echt autohart zonder misplaatst gevoel een rekening presenteert om dit weer in orde te maken.
Wanneer dit met rekening moet, ook na een goed gesprek, schroom ik niet om deze werkwijze wat meer wereldkundig te maken.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 16:55
door teebee
gfvissinga schreef: 26.07.2025 - 15:10
teebee schreef: 25.07.2025 - 23:21 Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….

Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..

(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Misschien toch handig @teebee om eens bij je dealer te rade te gaan hoe hij hiermee omgaat….
Beetje open deur he. En staat los van de signalen hier dat Volvo de zaak in principe niet wil vergoeden. Zou een no-brainer moeten zijn…
Daar heb ik goede contacten en in okt heeft de auto zn reguliere jaarlijkse onderhoud. Brengen ze de boel in orde (zonder kosten) prima, zo niet, dan ook prima maar ik vertik het om er voor te gaan betalen.

Heb daarstraks de datum truck geprobeerd… en ja hoor ik kreeg INRIX en groene lijnen weer in beeld.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 26.07.2025 - 22:44
door Willy.VdW
teebee schreef: 26.07.2025 - 16:55 En staat los van de signalen hier dat Volvo de zaak in principe niet wil vergoeden. Zou een no-brainer moeten zijn…
Ik vroeg mijn (Belgische) dealer of onze XC40 ook de fix moet krijgen aangezien RTTI daar nog steeds in werkt.
Het antwoord was "neen, want dat kunnen we niet bij Volvo claimen".
Hetgeen wil zeggen dat de door de dealer gemaakte onkosten bij auto's die een fix nodig hebben door Volvo vergoed worden.
En dus hoeft de dealer (althans in België) geen kosten aan de klant aan te rekenen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 27.07.2025 - 08:21
door Kick
Willy.VdW schreef: 26.07.2025 - 22:44 Het antwoord was "neen, want dat kunnen we niet bij Volvo claimen".
Hetgeen wil zeggen dat de door de dealer gemaakte onkosten bij auto's die een fix nodig hebben door Volvo vergoed worden.
Of ik lees het niet goed of je spreekt jezelf tegen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 27.07.2025 - 09:11
door MisterNick
Kick schreef: 27.07.2025 - 08:21
Willy.VdW schreef: 26.07.2025 - 22:44 Het antwoord was "neen, want dat kunnen we niet bij Volvo claimen".
Hetgeen wil zeggen dat de door de dealer gemaakte onkosten bij auto's die een fix nodig hebben door Volvo vergoed worden.
Of ik lees het niet goed of je spreekt jezelf tegen.
Jij leest het goed ik volg het ook niet. Waarschijnlijk mist in de laatste zin het woordje niet. "Hetgeen wil zeggen dat de door de dealer gemaakte onkosten bij auto's die een fix nodig hebben door Volvo niet vergoed worden."

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 27.07.2025 - 09:16
door Willy.VdW
Mogelijk stelde ik het niet duidelijk.
De dealer bedoelde dat ze de gemaakte kosten voor het installeren van de fix in auto's die het RTTI probleem hebben bij Volvo
(zijnde de fabrikant) kunnen claimen en derhalve de klant niets hoeven aan te rekenen.
Dat is bij onze XC40 niet het geval. Kennelijk weet Volvo dus precies welke auto's het probleem hebben en welke niet.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 27.07.2025 - 09:50
door Hans oet Twent
22/8 staat hij bij de dokter in de behandelkamer voor de jaarlijkse verse sapjes etc. Dan mag hij ook even aan het infuus voor wat extra controles. En dat Sensus gedoe is er één van. EN eigenlijk zou het mooi zijn indien Apple Carplay het scherm ook compleet gaat vullen ipv maar een klein deel onderin.
De 308 geeft een schitterend beeld weer in de auto compleet gevuld. Moet zeggen dat dat een zeer plezierige aanblik is.