Pagina 44 van 61

Geplaatst: 07.10.2008 - 19:20
door Fredhead
Kilometers gaan lekker zo

Geplaatst: 07.10.2008 - 19:22
door rsnhakan
Ziet er goed uit Koots, jammer over dat inhouden... Heb je het gaspedaal wel is tot de bodem ingetrapt? Zo ja, hoe voelt dat :wink: ?

Geplaatst: 10.10.2008 - 14:54
door TMacD
@ Koots
Momenteel heb ik dus ook een 2.0D en overweeg ernstig om over te gaan naar de D5 Editie II etc....eigenlijk dezelfde wagen als jij hebt.

Een vraag - is het de moeite & extra geld waard om een D5 te gaan rijden...

Geplaatst: 10.10.2008 - 15:01
door rsnhakan
Ik denk het wel... iedereen praat zo enthousiast over die D5...

Geplaatst: 10.10.2008 - 15:08
door Boswachter
als de diesel niet privé betaald hoeft te worden....?

Geplaatst: 10.10.2008 - 17:39
door Fredhead
Voor mij wordt de volgende diesel ook weer een D5 en ja, ik moet de auto zelf betalen

Geplaatst: 10.10.2008 - 22:40
door sbv
Boswachter schreef:als de diesel niet privé betaald hoeft te worden....?
Zo erg veel meer neemt een D5 niet. Mijn diesel moet ik zelf normaal betalen, echter tank ik nu op de zaak ipv km declaratie. Momenteel is me dit voordeliger daar ik veel prive rijdt.

Geplaatst: 13.10.2008 - 18:19
door Bart
TMacD schreef:@ Koots
Momenteel heb ik dus ook een 2.0D en overweeg ernstig om over te gaan naar de D5 Editie II etc....eigenlijk dezelfde wagen als jij hebt.

Een vraag - is het de moeite & extra geld waard om een D5 te gaan rijden...
TMacD, ik vind het het geld zeker waard, vooropgesteld dat ik een liefhebber ben. Een 2.0D is een sublieme motor, maar de D5 is gewoon de overtreffende trap ;-) Daarnaast staan die 2 uitlaten natuurlijk ook gewoon geweldig!

Boswachter, ik rijd met de D5 zuiniger dan met de 2.0D.

Geplaatst: 13.10.2008 - 19:01
door Fredhead
Dat is ook de reden voor mij dat ik hierna weer een D5 wil

Geplaatst: 13.10.2008 - 19:44
door hans98
Verbruik is ook maar betrekkelijk. Ik rij met mijn T5 11.3 liter op 100 kilometer, en met de 1.8 exact hetzelfde. Met de T5 rij ik naar mijn werk in Haarlem of Brussel en met de 1.8 hoofdzakelijk weekendverkeer (zeg 40 kilometer snelwegverkeer en de rest in de stad). Valt me wel tegen eigenlijk.

Geplaatst: 16.10.2008 - 10:21
door volvoD5editionII
Bart, ik heb nu circa 6500 km met de D5 gereden en het 'inhouden' van de motor merk ik ook. Ca 80 km in z'n 4 bij 2000 toeren vind hij niet leuk, motor loopt dan helemaal niet goed. Overigens geldt dit voor bijna iedere versnelling rond de 2000 toeren. Ga binnenkort ook langs bij de garage om het iig te melden. Bij 220 km/uur merk je er echter niets van :P

Geplaatst: 16.10.2008 - 10:39
door Boswachter
2000 toeren is het meest zuinig als het goed is als de motor dan niet lekker loopt....

Geplaatst: 17.10.2008 - 09:48
door Bart
volvoD5editionII, de mijne gaat volgende week donderdag weer een dagje terug naar de dealer. Ik heb ze een mailtje gestuurd, waarin ik het zo uitvoerig mogelijk heb uitgelegd wat ik voel:

* inhouden/schokkerig rijden bij 50 km/h in de 3e, 60 km/h in de 4e, 80-90 in de 5e versnelling. Snelheden zijn ongeveer, omstreeks deze snelheden speelt het ook.

* "stapsgewijs" terugvallen van de snelheid bij gas los. Eerst normale reactie, daarna een versterkte vertragende reactie (alsof er ineens extra op de motor wordt afgeremd). Lijkt of de motor dan smoort, of de gasklep ineens dichtgaat, en daarna weer een stukje open. Toon van de motor wordt ook anders.

* af en toe flinke schok door de auto, alsof de auto een miliseconde uitvalt. Dit bijvoorbeeld een aantal keren gehad met 80 in de 5e versnelling en bij 120 in de 6e versnelling, ook op de cruise control. Weg was vlak, geen inspanning van de motor nodig en ineens een schok, zoals bij een overslaande ontsteking van een benzinemotor.

Ik denk zelf aan (een sensor van) de gasklep, of misschien een injector. Bij vollast geen problemen, auto gaat er als een dolle vandoor.

Overigens ben ik na dik 12.000 km nog heel erg blij met mijn keuze. Auto rijdt verder fantastisch, en is zelfs met een dikke vuillaag nog mooi :D

Geplaatst: 17.10.2008 - 11:24
door volvoD5editionII
Bart, ik heb het al gemeld aan de garage en ga ook een afspraak maken. Ben iig benieuwd naar de 'oplossing' van het probleem, hoor het graag als ze wat gevonden hebben volgende week donderdag. Problemen komen erg bekend voor.

Geplaatst: 20.10.2008 - 09:57
door Bart
Aangezien mijn D5 donderdag weer even bij de garage mag logeren (hij wordt daar weer even in de watten gelegd ;-)), zit ik er toch over te denken om de type-aanduiding weg te laten halen. Idee is om de hele achterkant kaal te maken, en dan alleen linksonder waar nu "V50" staat "VV" te plakken, de eerste letters van mijn achternaam. Wie is er handig met photoshop en maakt van deze foto even een shopje zodat ik het een beetje kan beoordelen?

Afbeelding

Geplaatst: 20.10.2008 - 10:13
door Paul
Nou Bart, gewoon laten staan zoals het erop staat! Een D5 mag gezien worden!!!

Geplaatst: 20.10.2008 - 11:04
door Bart
En toch wil ik het graag even zien :D

Geplaatst: 20.10.2008 - 11:12
door Paul
Gewoon laten staan dus!

Geplaatst: 20.10.2008 - 11:17
door BillyBob
Paul was me voor: :)
Afbeelding

Ik zou ofwel alles wegdoen, ofwel alles gewoon laten staan.

Geplaatst: 20.10.2008 - 11:25
door Bart
Nou, vind het eigenlijk wel strak staan.....