Pagina 44 van 47
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 10:06
door Tom_XC60
Ik denk dat Volvo zich niet goed realiseert hoe belangrijk een goed werkend en goed ogend navigatiescherm is. Met het moderne verkeer kun je niet zonder. Gisteren 18 minuten omgereden omdat Sensus een wegafsluiting niet zag, en ik te laat was om mijn telefoon in mijn hand ernaast te houden.
Toch frappant hoe ik na zes Volvo's in mijn carrière toch eindelijk mentaal afscheid van het merk aan het nemen ben... Voor iets dat Volvo eenvoudig had kunnen gebruiken voor extra goodwill in plaats van minder...
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 10:10
door Hans oet Twent
Tom_XC60 schreef: ↑27.07.2025 - 10:06
Ik denk dat Volvo zich niet goed realiseert hoe belangrijk een goed werkend en goed ogend navigatiescherm is. Met het moderne verkeer kun je niet zonder. Gisteren 18 minuten omgereden omdat Sensus een wegafsluiting niet zag, en ik te laat was om mijn telefoon in mijn hand ernaast te houden.
Toch frappant hoe ik na zes Volvo's in mijn carrière toch eindelijk mentaal afscheid van het merk aan het nemen ben... Voor iets dat Volvo eenvoudig had kunnen gebruiken voor extra goodwill in plaats van minder...
Ach als je op basis van Sensus mentaal afscheid aan het nemen bent, dan snel iets anders gaan zoeken wat mooier, fraaier, beter, comfortabeler, voordeliger, en vele voordelen meer biedt.
Het spreekwoord luidt; Aan de andere kant van de heg is het gras altijd groener....
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 10:19
door MisterNick
Ik ben geen pro google persé maar het Google Android Automotive systeem is eigenlijk wel een beetje de oplossing. Het idee is dat het een universeel systeem is wat meerder autofabrikanten kunnen gebruiken en wat langere tijd bijgewerkt kan worden met updates door Google. Wat je helaas dan wel weer veel ziet is dat Google geen auto maker is en er dus ook vaak dingen missen die je wel graag qua instellingen zou willen hebben in je auto.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 10:57
door raspaardje
Voor Sensus gebruikers: je zou kunnen wennen aan het gebruik van Google Maps, Waze of Tomtom AmiGo op het halve Volvo-scherm.
Probeer het eens zou ik zeggen.
De gehele navigatiekaart op het Sensus-scherm gaat er vanuit Volvo echt niet komen, Volvo IT heeft een miljoenmiljard zaken die meer aandacht vragen.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 11:16
door PE1MTF
raspaardje schreef: ↑27.07.2025 - 10:57
Voor Sensus gebruikers: je zou kunnen wennen aan het gebruik van Google Maps, Waze of Tomtom AmiGo op het halve Volvo-scherm.
Probeer het eens zou ik zeggen.
De gehele navigatiekaart op het Sensus-scherm gaat er vanuit Volvo echt niet komen, Volvo IT heeft een miljoenmiljard zaken die meer aandacht vragen.
En dan de info in het tellerscherm en de HUD opgeven ....? Nee, dank je wel. Voor mij geen serieuze optie.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 11:54
door Willy.VdW
PE1MTF schreef: ↑27.07.2025 - 11:16
En dan de info in het tellerscherm en de HUD opgeven ....? Nee, dank je wel. Voor mij geen serieuze optie.
Voor mij ook niet. Hoe goed de alternatieven ook mogen zijn, de integratie en het overzicht op het middenscherm wil ik niet missen.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 16:34
door Ab S
teebee schreef: ↑25.07.2025 - 23:21
Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….
Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..
(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Ik ben het zondermeer met je eens dat het schandalig is dat Volvo hiervoor geld rekent. Maar ik kan het de dealer niet kwalijk nemen. Ik zou gewoon de fix laten installeren; voordeel is dan dat je RTTI en TMC hebt voor iets van € 75,- . En wie weet komt Volvo tot inkeer en krijg je het bedrag (via de dealer) ooit op een of andere manier vergoed..
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 17:22
door raspaardje
Ab S schreef: ↑27.07.2025 - 16:34
teebee schreef: ↑25.07.2025 - 23:21
Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….
Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..
(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Ik ben het zondermeer met je eens dat het schandalig is dat Volvo hiervoor geld rekent. Maar ik kan het de dealer niet kwalijk nemen. Ik zou gewoon de fix laten installeren; voordeel is dan dat je RTTI en TMC hebt voor iets van € 75,- . En wie weet komt Volvo tot inkeer en krijg je het bedrag (via de dealer) ooit op een of andere manier vergoed..
En zo kan de dealer zich verschuilen achter Volvo NL en word je door Volvo NL uiteraard naar je dealer verwezen. Bekend, kansloos trucje.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 18:43
door Tom_XC60
Hans oet Twent schreef: ↑27.07.2025 - 10:10
Ach als je op basis van Sensus mentaal afscheid aan het nemen bent,
Nee, ik ben juist blij met Sensus. Big Tech probeer ik toch een beetje te mijden. Het is meer de behandeling. Sinds April geen enkele officiële informatie. Dealers moeten ook gissen. Ik kocht toch altijd een Volvo voor een beetje extra service. Coulance buiten de garantie om, etc.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 20:28
door teebee
Ab S schreef: ↑27.07.2025 - 16:34
teebee schreef: ↑25.07.2025 - 23:21
Nou iig 1 ding: betalen ga ik er niet voor. Als ze het op die manier spelen prima, maar geen geld uit mijn zak.Dan maar geen RTTI
Die workaround zal ik ns een keertje proberen….
Werkelijk te schandalig dat dit geintje de klant geld zou moeten gaan kosten…..
(Al had ik niet anders verwacht eigenlijk…., net als de vermoedelijke oorzaak: het laten verlopen van een certificaat…., lekker professioneel….)
Ik ben het zondermeer met je eens dat het schandalig is dat Volvo hiervoor geld rekent. Maar ik kan het de dealer niet kwalijk nemen. Ik zou gewoon de fix laten installeren; voordeel is dan dat je RTTI en TMC hebt voor iets van € 75,- . En wie weet komt Volvo tot inkeer en krijg je het bedrag (via de dealer) ooit op een of andere manier vergoed..
Ik HAD RTTI en TMC…. Volvo heeft dat verstiert dus waarom zou ik er nog een keer 75,- voor moeten betalen omdat ze iets fout hebben gedaan… en het weer terug te krijgen? Principe kwestie. Ik neem de dealer niks kwalijk hoor.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 20:55
door Frits V70
De dealer IS toch Volvo? Hoezo worden die gezien als aparte partijen??
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 21:19
door Ben
Technisch gezien zijn dealers zelfstandige ondernemers die klant zijn van Volvo Car Nederland.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 27.07.2025 - 21:26
door raspaardje
Voor de klant zou alleen de dealer voor Volvo moeten staan maar als deze vervolgens naar Volvo NL of Volvo "de fabrikant" gaat wijzen vwb claimen dan heb je alweer aparte partijen die heerlijk naar elkaar kunnen wijzen.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 10:31
door Willy.VdW
Het blijkt dat de truc met het jaar te verzetten (althans naar wat ik lees dat sommigen melden) na het afsluiten van de auto
telkens opnieuw moet gedaan worden. Dat kan dan niet vermeden worden, maar mogelijk wel iets minder lastig gemaakt
worden. Op het UK forum lees ik de tip om voor het afsluiten van de auto de automatische tijd weer af te zetten, zo moet je
na het opnieuw opstarten de tijd enkel terug op automatisch zetten.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 10:46
door raspaardje
Willy.VdW schreef: ↑28.07.2025 - 10:31
Het blijkt dat de truc met het jaar te verzetten (althans naar wat ik lees dat sommigen melden) na het afsluiten van de auto
telkens opnieuw moet gedaan worden. Dat kan dan niet vermeden worden, maar mogelijk wel iets minder lastig gemaakt
worden. Op het UK forum lees ik de tip om voor het afsluiten van de auto de automatische tijd weer af te zetten, zo moet je
na het opnieuw opstarten de tijd enkel terug op automatisch zetten.
En dat had ik al gemeld.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 10:51
door Zondag
raspaardje schreef: ↑28.07.2025 - 10:46
Willy.VdW schreef: ↑28.07.2025 - 10:31
Het blijkt dat de truc met het jaar te verzetten (althans naar wat ik lees dat sommigen melden) na het afsluiten van de auto
telkens opnieuw moet gedaan worden. Dat kan dan niet vermeden worden, maar mogelijk wel iets minder lastig gemaakt
worden. Op het UK forum lees ik de tip om voor het afsluiten van de auto de automatische tijd weer af te zetten, zo moet je
na het opnieuw opstarten de tijd enkel terug op automatisch zetten.
En dat had ik al gemeld.
Het meest belangrijke is dat bij het openen/starten van de auto de datum niet in dit jaar staat. Dan werkt het niet. Hoe de auto aan zijn informatie komt dat het nog geen 2025 is, dat maakt in basis niet zoveel uit

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 12:06
door teebee
Vandaag ontvangen mail:
Geachte heer ……,
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de lange vertraging bij het oplossen van het RTTI-probleem (Real-Time Traffic Information). Wij begrijpen volledig hoe belangrijk deze functie is voor uw rijervaring.
Wij willen u meedelen dat er een oplossing is uitgebracht voor uw Volvo. Om de RTTI-functionaliteit te herstellen, moet de update worden uitgevoerd door uw Volvo-dealer. Zij kunnen de nodige installatie uitvoeren en RTTI weer aan de praat krijgen. De softwareoplossing is inmiddels officieel uitgebracht, maar het kan enkele dagen duren voordat deze alle dealersystemen heeft bereikt.
Neem in de tussentijd contact op met uw Volvo-dealer en vraag hen om technisch rapport TJ37428 te raadplegen, zodat zij de benodigde update kunnen identificeren. Zodra de software is gedownload en op uw auto is geïnstalleerd, vergeet dan niet om naar de instellingen van de auto te gaan en Real-Time Traffic Information handmatig opnieuw in te schakelen.
Laat het ons weten als u hulp nodig heeft bij het maken van een afspraak of als u andere vragen heeft. Wij stellen uw geduld en vertrouwen in Volvo zeer op prijs.
Med vänliga hälsningar
Met vriendelijke groet,
Evert Krekels
Customer Care | Volvo Car Nederland
(Over kosten wordt niets vermeld …..)
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 12:14
door Ben
teebee schreef: ↑28.07.2025 - 12:06
(Over kosten wordt niets vermeld …..)
Maar daar ga je vast in een antwoord aan Evert naar vragen.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 12:46
door Jers3n
Ben schreef: ↑28.07.2025 - 12:14
teebee schreef: ↑28.07.2025 - 12:06
(Over kosten wordt niets vermeld …..)
Maar daar ga je vast in een antwoord aan Evert naar vragen.
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord van Evert daarop.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 28.07.2025 - 12:51
door Ben
Jers3n schreef: ↑28.07.2025 - 12:46
Ben schreef: ↑28.07.2025 - 12:14
teebee schreef: ↑28.07.2025 - 12:06
(Over kosten wordt niets vermeld …..)
Maar daar ga je vast in een antwoord aan Evert naar vragen.
Ik ben erg benieuwd naar het antwoordvan Evert daarop.
teebee ook, denk ik