Pagina 45 van 73
Geplaatst: 08.06.2012 - 15:53
door The Volvoboy
En als het zo door gaat doen we er met de Picanto nog 2 jaar en 8 maanden over (totaal 4 jaar en 10 maanden)....
Geplaatst: 08.06.2012 - 16:01
door Thom
Maar...hoe is de Sensus 3.0?
Geplaatst: 08.06.2012 - 16:02
door The Volvoboy
Daar gaan we vanavond hopelijk meer over horen, toch Hakan?

Geplaatst: 08.06.2012 - 18:30
door rsnhakan
De auto staat tot en met maandag bij de dealer. Er zou iemand van Volvo Nederland komen om het een en ander te beluisteren.
Een S80 D5 (205 pk) Geartronic als leenauto gehad. Dat gaat HARD. Een nieuwe A6 kon mij niet bijhouden op de snelweg
Alleen deze weer ingeleverd, omdat iemand een automaat nodig had, en een V60 T3 meegekregen.
Maandag of dinsdag weet ik meer!
Geplaatst: 08.06.2012 - 18:32
door The Volvoboy
205 pk of 215 pk? T3 is helemaal niet verkeerd hoor

Gaat een pak harder al dan een DRIVe

Geplaatst: 08.06.2012 - 18:54
door Laguna-S60
The Volvoboy schreef:Gaat een pak harder al dan een DRIVe

das niet zo hele moeilijk :twisted:

Geplaatst: 08.06.2012 - 18:56
door The Volvoboy
:twisted: Bij een T3 heb je helemaal niet het idee dat je een ''20% bijtellings spaardingetje'' rijdt, omdat hij gewoon erg goed van z'n plek komt met 150 pk en 240Nm. Heb ook wel eens een stukje gereden met zo'n ding en dat begon gewoon te spinnen bij 3000 toeren in z'n 1 met volgas!
Geplaatst: 08.06.2012 - 19:11
door OGA244
:shock: was jij dat?
Geplaatst: 08.06.2012 - 19:12
door The Volvoboy
Wat was ik?
Geplaatst: 08.06.2012 - 19:13
door OGA244
spinnend op het parkeerterrein
Geplaatst: 08.06.2012 - 19:14
door Laguna-S60
Geplaatst: 08.06.2012 - 21:58
door Paul
Spaardingetje...
Geplaatst: 08.06.2012 - 22:09
door The Volvoboy
OGA244 schreef:spinnend op het parkeerterrein
Nee, was de steeg

Geplaatst: 08.06.2012 - 22:11
door The Volvoboy
Paul schreef:Spaardingetje...
Ja geef toe, in een S60 is het toch wel een beetje behelpen met zo'n 1.6D

Geplaatst: 08.06.2012 - 22:58
door Paul
Ja die rij je er natuurlijk gewoon uit met jouw Picanto

Geplaatst: 08.06.2012 - 23:29
door rsnhakan
Net wel een paar uur rondgereden in de V60. Zo'n T3 is een heerlijke motor. Is ook zeer snel! Maar heb toch liever een D5

Geplaatst: 09.06.2012 - 08:16
door BlackcurrantV70
Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.
Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
Geplaatst: 09.06.2012 - 08:25
door rsnhakan
Onze volgende wordt als het goed is ook een D5

In ieder geval geen DRIVe meer.
Maar vind het wel erg jammer dat de S60 bij de dealer moet overnachten. Had hem de dag ervoor, in de regen, net schoon gemaakt zodat ik er in het weekend van kon genieten, krijg je dit bericht

Geplaatst: 09.06.2012 - 16:58
door Frederik Welvaert
BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.
Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
Bij gewoon rijden merk je inderdaad geen verschil, tot 2700rpm gedragen de motoren zich identiek en is ook de powercurve identiek. Bij de D3 AWD wordt echter daarna de boel dichtgenepen, terwijl de D5 lekker doorblaast tot hoog in de toeren en dus zit daar het grote verschil. Wat ik vaak had was dat ik bij inhalen in een hoog toerengebied terecht kwam, terwijl de motor sneller is in de lage toeren :p
Geplaatst: 09.06.2012 - 17:36
door Gast
BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.
Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
Een D5 heeft 2 turbo's (grote en kleine) een D3 heeft 1 turbo - net even de e-brochure van de XC60 erop nageslagen.