Pagina 45 van 162

Geplaatst: 29.12.2012 - 22:18
door OGA244
Dat is te zeggen, op een auto voeg je een belasting van 21% toe aan de waarde van de auto, op een aanbetaling heb je imho geen waarde waaraan je iets toevoegde.
Een aanbetalingsfactuur is immers geen autofactuur, er staat geen kenteken en/of chassisnummer op

Geplaatst: 29.12.2012 - 23:10
door Markdj
Ik snap je punt, de dealer heeft echter deze btw al wel verrekend en zij zijn daarmee zelf dus ook al btw-plichtig. Ik heb nog even zitten google-en en zie inderdaad wat discussies hierover. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de huidige situatie correct is, met dien verstande dat deze afnameverplichting wel aanwezig is.

Geplaatst: 30.12.2012 - 10:15
door OGA244
Dat is mijn punt nu ook, hij kan deze btw ook niet verrekenen, het is immers nog steeds geen dienst of product dat geleverd kan worden, die factuur lijkt mij daardoor niet geaccepteerd te worden door de belastingdienst, een aanbetaling ia altijd ex

Geplaatst: 30.12.2012 - 11:37
door Autozoeker
Waarom onnodig risico lopen ? Door vamil kan je al tot 75% afschrijven dit jaar.
Van agentschapnl:
Hoeveel subsidie krijg ik op mijn e-auto?
MIA en Vamil zijn geen subsidieregelingen, maar fiscale regelingen. Wanneer uw e-auto voldoet aan de gestelde eisen, mag u 36 procent van het investeringsbedrag extra afschrijven van uw fiscale winst. Daarnaast mag u 75 procent van het af te schrijven bedrag op een willekeurig moment afschrijven. Maakt u dit aangiftejaar geen winst, dan kunt u de aftrek ook verrekenen met de aangifte van vorig jaar, of de nog komende aangifte. Dat kan tot 1 jaar terug of tot 9 jaar vooruit.

Geplaatst: 30.12.2012 - 19:37
door SpeedyZ
OGA244 schreef:Dat is mijn punt nu ook, hij kan deze btw ook niet verrekenen, het is immers nog steeds geen dienst of product dat geleverd kan worden, die factuur lijkt mij daardoor niet geaccepteerd te worden door de belastingdienst, een aanbetaling ia altijd ex
Een vooruitbetaling voor een dienst of levering is precies hetzelfde aan Btw onderworpen als de dienst of levering waarvoor de vooruitbetaling wordt gedaan.

Geplaatst: 30.12.2012 - 19:45
door OGA244
Ik weet vrij zeker van niet, waar zit de toegevoegde waarde in een vooruitbetaling?

Geplaatst: 30.12.2012 - 19:55
door RichieB
Heren ondernemers, het is hier geen fiscaal forum. Wil je hier over door discussieren dan kan ik Higher Level aanraden: http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=32217

Geplaatst: 31.12.2012 - 14:50
door RichieB
Als je bij de RDW kenteken 30-ZJT-9 invult zie je dat het ledig gewicht van de PIH 1848 kg is. Als catalogusprijs wordt € 69.234 opgegeven. Geen idee welke opties deze PIH heeft.

Geplaatst: 31.12.2012 - 15:28
door YoVol
Er staat ook 158kW (215pk). Worden de overige pk's van de elec.motor niet vermeld?

Geplaatst: 31.12.2012 - 16:05
door RichieB
Nee, die 285pk is Pure marketing. :lol:

Geplaatst: 31.12.2012 - 16:28
door NielsPHEV
RichieB schreef:Als je bij de RDW kenteken 30-ZJT-9 invult zie je dat het ledig gewicht van de PIH 1848 kg is. Als catalogusprijs wordt € 69.234 opgegeven. Geen idee welke opties deze PIH heeft.
driver support en security line denk ik

Geplaatst: 31.12.2012 - 17:18
door BanRay
Wat zou de kans zijn dat er voor de PIH kleuropties komen die momenteel voor de V60 niet mogelijk zijn? Ik vind de kleuren Twilight Bronze en Terra Bronze prachtig voor de PIH. Of misschien Caper Green.

Geplaatst: 31.12.2012 - 17:22
door ferretje
Ik heb wel vooruit betaald, een bankgarantie geregeld met de dealer en zijn bank en een voorschotnota met BTW, precies zoals het hoort....

en realiseer een groot deel van de aftrek in 2012.

Vindt het nog steeds raar dat Volvo dat niet zelf als service heeft aangeboden....

Geplaatst: 02.01.2013 - 12:59
door nossy
IV39 schreef:Gisteren gehoord dat Volvo Nederland de prijzen en samenstelling van MY2014 waarschijnlijk in februari 2013 bekend maakt. Wellicht iets eerder.
Vond volgende net op de Belgische website:

http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf

Geplaatst: 02.01.2013 - 13:10
door RichieB
Interessante brochure! Deze lijkt inderdaad over de vrij configureerbare MY14 te gaan.
Prijsverschillen met de MY13:
  • * basisprijs is € 950 hoger
  • * nieuw PHEV Pack (Volvo On Call + Unplugged voorverwarming) € 1200
  • * nieuw Motion Pack (High Performance Audio + RTI) € 1350
  • * family Pack is € 50 euro duurder
  • * inscription metalic kost € 970
  • * Arctic Night Wood inleg € 300
Al met al lijkt de MY14 in België € 4820 duurder dan de MY13.

Geplaatst: 02.01.2013 - 13:18
door Walter
ook alleen als je al die opties wilt hebben...

Geplaatst: 02.01.2013 - 13:20
door RichieB
Ja, anders is het prijsverschil kleiner, maar krijg je ook minder. Ik probeer appels met appels te vergelijken. Het Motion Pack is raar. De High Performance Audio is al standaard, je krijgt dus alleen RTI. RTI zit ook in het Xenium Pack. Het PHEV Pack zit bij de MY13 in de standaard uitrusting.

Standaard op de MY13 en niet op de MY14:
  • * Electric Silver metallic lak
  • * Exclusieve Arctic Night Wood inleg
  • * Park Assist vooraan
  • * Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
  • * Volvo On Call
Standaard op MY14 en niet op de MY13:
  • * verwarmbare voorzetels

Geplaatst: 02.01.2013 - 13:42
door Walter
ik bedoel dat de conclusie dat de auto bijna 5000 eu duurder is geworden niet relevant is en alleen getrokken kan worden als je al deze opties selecteert.

Geplaatst: 02.01.2013 - 13:48
door BanRay
Helaas geen nieuwe kleuren. Wellicht dat we nu op korte termijn de NL brochure met prijzen kunnen verwachten... :P :P :P

Geplaatst: 02.01.2013 - 14:06
door RichieB
Walter schreef:ik bedoel dat de conclusie dat de auto bijna 5000 eu duurder is geworden niet relevant is en alleen getrokken kan worden als je al deze opties selecteert.
Als je de Motion + Family Pack niet meeneemt is hij toch echt € 3420 duurder geworden. Die extra euros betaal je inderdaad alleen ook echt als je dezelfde opties wilt (inscription metalic + Volvo On Call + Arctic Night Wood). Anders betaal je € 950 extra en krijg je die opties dus niet. Appels met appels.