Pagina 45 van 104

Geplaatst: 27.08.2013 - 13:12
door iMartien
Bluemagics schreef:Kan je eigenlijk een laptop aansluiten op de USB poorten? Zie je dan de bestanden en folderstructuur van het systeem? Ik ben nog steeds benieuwd naar de mogelijkheid om het systeem te rooten en gewoon APK's te installeren.
Gister ook mijn nieuwe auto met SCT gekregen, werkt super leuk (nog geen problemen met GPS)

Beetje jammer inderdaad dat je niet gewoon alle Apps uit de astroid store kan installeren.

Ben dus ook wel benieuwd naar de mogelijkheden om APK's te side loaden...

Geplaatst: 27.08.2013 - 13:22
door santu001
Die zijn er met de stock rom (originele software) geheel niet! Astroid is al afgeleid van Android en de SCT versie is vrijwel geheel gestript van alle functionaliteit, zo ook de optie om apk's te kunnen installeren, zelfs niet via de webbrowser. Jammer genoeg zijn er ook nog geheel geen berichten over een XDA custom rom. Ondanks dat bij de Parrot Smart al meer een meer mogelijkheden komen om sommige playstore apps te installeren, zal dat bij SCT voorlopig nog niet gebeuren. Wellicht ook nooit omdat de markt maar klein is en er veel Volvo gerelateerde software in zit, maar het is ook nog vrij kort dag.

Week 41 zal er in ieder geval iets van een firmware update aankomen, maar wellicht is dat alleen GPS gerelateerd.

Geplaatst: 27.08.2013 - 13:27
door Bluemagics
Ben schreef:Misschien moet je gewoon even wachten tot je zelf een auto hebt waarmee je alles kunt gaan uitproberen?
Dat ga ik ook doen, maar was benieuwd of mensen dat al hebben gedaan.

Data lezen is geen probleem, schrijven wel. Ik zal dus wel snel proberen wat ik kan doen met de USB poortjes.

Geplaatst: 27.08.2013 - 14:53
door santu001
Denk dat het niet gaat werken! Daar moet je meestal een netwerk voor maken, los van het feit dat je harde schijf/laptop fat 32 moet zijn.

Geplaatst: 27.08.2013 - 16:23
door Kurt1975
Terug van enkele weken weggeweest, hier is nog niet veel veranderd zie ik. Ik blijf positief. De kinderziektes zullen wel opgelost raken zeker!
Week 41 zal er in ieder geval iets van een firmware update aankomen, maar wellicht is dat alleen GPS gerelateerd.
Dat zijn ook de belangrijkste problemen, die moeten als eerste opgelost worden. Natuurlijk staan er ook andere dingen in het systeem op mijn verlanglijstje om aangepakt te worden, zoals:
- meer iGO bedieningsmohgelijkheden via de knoppen op het stuur, te beginnen met het wegklikken van de waarschuwing als je iGO opstart
- intergratie van iGO navigatieaanduidingen in het TFT instrumentenpaneel (is bij de gewone sensus het geval)
- het automatisch opstarten van gebruikte applicaties
- het eenvoudig kunnen sluiten van applicaties
- de gesneuvelde mirror link functie
- ...

Any further ideas?

Geplaatst: 27.08.2013 - 16:52
door RichieB
Dream on. Behalve het automatisch opstarten van apps gaan de dingen die jij noemt er niet komen voor de huidige generatie SCT. Daar zijn namelijk te grote hard/software aanpassingen voor nodig.

Geplaatst: 27.08.2013 - 17:47
door santu001
Sluiten van apps hebben ze ook enigszins verpest. Normaal gesproken hou je de Home button ingedrukt (links bovenin). Dan verschijnen je laatst gebruikte apps. Normaal gesproken swipe je ze dan weg, waardoor apps sluiten. Nu kun je op deze manier alleen snel schakelen tussen geopende apps. Echter kan je die functie simpel terughalen. Maar zelfs Android laat alles op de achtergrond draaien en leert en regelt dan zelf de memory management. Daarom worden appkillers en taskkillers veelal afgeraden omdat veel processen toch weer opstarten en dus eerder slecht doen als goed. Maar goed heel veel intern geheugen heeft SCT al niet. Dus nu had een app als advanced taskkiller wel handig geweest.

Ik vind de bediening integratie van IGO een ramp. Je moet vrijwel alles met het Touch screen doen, wat de veiligheid, waar Volvo prat op gaat, totaal niet ten goede komt. Scrollen door het navigatiemenu werkt niet, alleen 'exit' zo uit mijn hoofd. Van alle apps is deze het slechts geïntegreerd, terwijl je wel een behoorlijk bedrag betaald voor IGO ten opzichte van de Parrot Smart IGO. Je heb geen andere keuze, dus zou je wel een betere integratie mogen verwachten. Ik denk dat het dus ook zaak is voor Volvo om dit toch wel degelijk aan te passen. Ik ben blij dat IGO niet mijn enigste Navsysteem is, want ondanks grappig, vind ik het geen adequate vervanger voor RTI, zeker niet met de huidige GPS issues. RTI is ook vele malen nauwkeuriger, maar dat kan ook GPS gerelateerd zijn.

Automatisch opstarten van apps zou kunnen, alleen lees je vaak dat de app 'starter' al niet eens goed werkt op de Parrot Smart. Daarnaast moet je nog steeds meerdere handelingen uitvoeren eer een app echt gestart is. Open je bijvoorbeeld de music player, moet je eerst nog hervatten of een keus uit de omslachtige lijst kiezen. Wederom is de bediening niet optimaal. Een begin letter intoetsten op de dialpad werkt niet en je moet nu scrollen op het Touch screen. En als de lijst lang is, blijkt dat erg omslachtig. Je moet echt door de gevoeligheid van het scherm kijken wat je doet! Bij IGO moet je nog helemaal veel handelingen uitvoeren.

Mijn eerste item op mijn wenslijst zou ook een customizable homescreen zijn, waar je zelf widgets kan toevoegen. Zoals het kleine albumcovertje uit de status balk. De GPS kilometer teller, de veel gebruikte apps (voor als we straks echt veel keus hebben) en andere grafische tweaks. Precies die dingen waar Android sterk in is.

Maar zoals RichieB al zegt, zal het wel Utopie zijn. Toch hoop ik het wel, want heb het systeem aangeschaft voor zijn potentie en niet zoals het nu is in zijn huidige staat. Ik zou dus teleurgesteld zijn als de ontwikkeling een stille dood sterft. Krijg toch een beetje een Android 1.0 gevoel nu. Mogelijkheden genoeg, maar stranden op beperkingen.

Maar hé, het is een auto en geen smartphone...! :P

Geplaatst: 27.08.2013 - 19:10
door fortfort
Werkt bij jullie overigens de middenconsole usb op de volvo v60, bij mij lijkt het alleen een veredelt oplaadpunt voor mijn telefoon in combinatie met de SCT (v60 plugin in hybrid) . Of mis ik hier iets.

Geplaatst: 27.08.2013 - 20:09
door Paul
Act moet in je dashboardkastje, heb je meerdere aansluitingen

Geplaatst: 27.08.2013 - 20:39
door zakraket
De USB-aansluiting in de middenconsole kun je gebruiken om via Sense USB-muziek af te spelen (buiten SCT om)

Geplaatst: 27.08.2013 - 21:45
door Paul
Ik heb in mijn middenconsole weer een usb stick zitten, TOP. Connected Dinges alleen nog een keer gebruikt om te laten zien aan vriendjes.

Geplaatst: 28.08.2013 - 13:58
door Kurt1975
Paul schreef:Ik heb in mijn middenconsole weer een usb stick zitten, TOP. Connected Dinges alleen nog een keer gebruikt om te laten zien aan vriendjes.
Zonde van het systeem als het alleen daarvoor kan gebruikt worden. En dan hopen dat het op die moment werkt :lol:

Geplaatst: 29.08.2013 - 11:52
door iMartien
Ligt het trouwens aan mij of is de verkeersinformatie van iGo erg slecht?

Geplaatst: 29.08.2013 - 12:02
door zakraket
Wat is slecht?

Als je vind dat er teveel markerkingen zijn moet je "doorstromingsgebeurtenissen" uitzetten. Dan krijg je alleen nog afsluitingen, blokkeringen, werkzaamheden etc
Waarom er continue >2000 van dit soort gebeurtenissen zijn is mij ook een raadsel. Het lijkt erop dat dit meer "meetpunten" zijn waar niet noodzakelijk ook vertraging is.

Desondanks, als je in een file komt gaat iGo toch omleidingen aanbieden. Ik ga er vanuit dat normale files onder "doorstromingsgebeurtenissen" vallen.
Gisteren kwam ik op de A58 in een file terecht zonder dat deze aangegeven stond, maar iGo kwam wel met een omleiding.
Vanmorgen kwam ik op de A59 in een kleine file die ook niet op het scherm stond, maar wederom kwam iGo met een korte omleiding.

Geplaatst: 29.08.2013 - 12:37
door iMartien
zakraket schreef:Wat is slecht?

Als je vind dat er teveel markerkingen zijn moet je "doorstromingsgebeurtenissen" uitzetten. Dan krijg je alleen nog afsluitingen, blokkeringen, werkzaamheden etc
Waarom er continue >2000 van dit soort gebeurtenissen zijn is mij ook een raadsel. Het lijkt erop dat dit meer "meetpunten" zijn waar niet noodzakelijk ook vertraging is.

Desondanks, als je in een file komt gaat iGo toch omleidingen aanbieden. Ik ga er vanuit dat normale files onder "doorstromingsgebeurtenissen" vallen.
Gisteren kwam ik op de A58 in een file terecht zonder dat deze aangegeven stond, maar iGo kwam wel met een omleiding.
Vanmorgen kwam ik op de A59 in een kleine file die ook niet op het scherm stond, maar wederom kwam iGo met een korte omleiding.
Precies wat jij zegt, hij geeft files (of doorstroomingsgebeurtenissen) aan die er niet zijn of hij geeft juist aan dat er niks aan de hand is terwijl ik dik in de file sta.

Ik ben TomTom Live gewend en dat komt bij mij over als een stuk nauwkeuriger...

Geplaatst: 29.08.2013 - 12:41
door zakraket
Ik ben google-navigatie gewend en die geeft perfecte verkeersinfo duidelijk op het kaartoverzicht. Ik switch soms even naar de Maps-app, daar zit ook de Googletrafficlayer in.
Ideaal is het niet, maar goed, SCT is ook niet ontwikkeld om ideaal te zijn ...

Maar: ondanks dat ik dus NIET die 2000+ uitroeptekens zie krijg ik wel omrekeningen voor actuele files.

Geplaatst: 29.08.2013 - 12:47
door Tankiej
Ik twijfel een beetje aan de bruikbaarheid van iCoyote. Ik heb nou niet het gevoel alsof hij goede meldingen geeft en het scherm dat hij toont vind ik ook erg onduidelijk. Nu ik net de uitleg op de site van Coyote heb gelezen, zal ik er op de terugweg vanmiddag nog eens naar kijken of ik het nu wel beter begrijp.

Maar hij reageert sowieso niet op 3-4 vaste palen waar ik dagelijks langs rijdt en doet dat wel op een plek waar al een jaar geen paal meer staat. Hij geeft ook altijd een melding op de A12 Ring zuid Utrecht. De 'buitenbanen' (of hoe je dat ook noemt?) hebben daar standaard een snelheidslimiet van 80 km/h. Coyote geeft daar elke keer weer een melding van een Traffic incident en snelheid gelimiteerd tot 80 km/h :roll:

Geplaatst: 29.08.2013 - 12:55
door twcoolen
Tankiej schreef:Ik twijfel een beetje aan de bruikbaarheid van iCoyote. Ik heb nou niet het gevoel alsof hij goede meldingen geeft en het scherm dat hij toont vind ik ook erg onduidelijk. Nu ik net de uitleg op de site van Coyote heb gelezen, zal ik er op de terugweg vanmiddag nog eens naar kijken of ik het nu wel beter begrijp.

Maar hij reageert sowieso niet op 3-4 vaste palen waar ik dagelijks langs rijdt en doet dat wel op een plek waar al een jaar geen paal meer staat. Hij geeft ook altijd een melding op de A12 Ring zuid Utrecht. De 'buitenbanen' (of hoe je dat ook noemt?) hebben daar standaard een snelheidslimiet van 80 km/h. Coyote geeft daar elke keer weer een melding van een Traffic incident en snelheid gelimiteerd tot 80 km/h :roll:
In Nederland is vrijwel geen support voor iCoyote, hier is Flitsmeister vele malen populairder.

In Frankrijk en Italie werkt iCoyote perfect. Met name de weergave van de trajectcontroles is geweldig (gemiddelde snelheid over het gehele traject).

Afbeelding

Geplaatst: 29.08.2013 - 13:21
door Tankiej
Ik weet dat flitsmeister populairder is, maar dat zou voornamelijk dan invloed hebben op de mobiele flitsers. Trajectcontroles en vaste flitsers zouden er gewoon in moeten staan zou ik zeggen, maar zelfs dat is niet het geval.

Als het zo slecht blijft ga ik ook zeker niet betalen voor Coyote, dan zet ik flitsmeister op m'n telefoon wel weer aan :)

Geplaatst: 29.08.2013 - 13:26
door zakraket
twcoolen schreef: Afbeelding
Je rijdt niet hard genoeg :)