Pagina 45 van 48

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 12:53
door Volvo-Forum Beheer
@ DennisdeBruijn

Check het mailadres in je profiel even.
Je hebt je geabonneerd op dit topic maar je mailadres lijkt ongeldig en dus krijgen we alsmaar foutmeldingen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 18:00
door teebee
Ben schreef: 28.07.2025 - 12:51
Jers3n schreef: 28.07.2025 - 12:46
Ben schreef: 28.07.2025 - 12:14 Maar daar ga je vast in een antwoord aan Evert naar vragen.
Ik ben erg benieuwd naar het antwoordvan Evert daarop.
teebee ook, denk ik
Die vraag staat idd uit. Benieuwd naar het antwoord.

Ben ik overigens de enige die deze mail heeft ontvangen? Ik heb namelijk geen enkele vraag (naast de initiële melding op 2-4) uitstaan hieromtrent.
Komt bij mij over als een Volvo-initiatief.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 18:29
door Jers3n
Ik heb die mail niet, maar heb ook geen contact hierover gehad met Volvo Nederland.
Wel met de dealer(s). Heb volgende week een afspraak, tegen geringe vergoeding (minder dan het hier eerder genoemde bedrag, wat ik acceptabel vind). Vandaar mede mijn interesse.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 18:33
door Willy.VdW
raspaardje schreef: 28.07.2025 - 10:46
Willy.VdW schreef: 28.07.2025 - 10:31 Het blijkt dat de truc met het jaar te verzetten (althans naar wat ik lees dat sommigen melden) na het afsluiten van de auto
telkens opnieuw moet gedaan worden. Dat kan dan niet vermeden worden, maar mogelijk wel iets minder lastig gemaakt
worden. Op het UK forum lees ik de tip om voor het afsluiten van de auto de automatische tijd weer af te zetten, zo moet je
na het opnieuw opstarten de tijd enkel terug op automatisch zetten.
En dat had ik al gemeld.
Ere wie ere toekomt.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 18:54
door Kick
Is het een idee om dealers hier te vermelden die a) hier van af weten en b) de update kunnen/willen uitvoeren? En dan even de eventuele kosten vermelden?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 19:44
door teebee
Kick schreef: 28.07.2025 - 18:54 Is het een idee om dealers hier te vermelden die a) hier van af weten en b) de update kunnen/willen uitvoeren? En dan even de eventuele kosten vermelden?
Kan…..
Ik zal niet eerder langs gaan dan bij mn volgende beurt, oktober

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 28.07.2025 - 20:54
door MisterNick
Kick schreef: 28.07.2025 - 18:54 Is het een idee om dealers hier te vermelden die a) hier van af weten en b) de update kunnen/willen uitvoeren? En dan even de eventuele kosten vermelden?
Weet niet of je dat helemaal kan vergelijken, bij mij doen ze de update gratis om de relatie goed te houden denk ik aangezien het de dealer is waar ik altijd heen ga. Een klant verliezen door betaling te vragen voor dit is natuurlijk duurder dan het gewoon fixen.

Andere dealers die niet je eigen zijn, dat is wel interessant.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 09:07
door Kick
Zojuist contact opgenomen met TVK in Purmerend; zijn bekend met het probleem en kunnen het ook herstellen. Kosten zijn 60 á 70 euro. Hm.... Daarnaast is met verteld dat zodra je voor een beurt gaat waarbij de software opnieuw erop gezet wordt het probleem weer ontstaat dus dat dit écht een tijdelijke fix is.

Nu moet ik in februari pas voor een beurt dus dan zou de fix in die tijd tussen nu en dan wel prettig zijn. Alleen de kosten is toch een dingetje.... En wie weet komt nog vóór februari een permanente oplossing. Lastig dit :-(

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 10:00
door RobbieZ
Ben nu wel benieuwd naar de tijdelijke fix.
Is het gewoon een patch die het eerder vernieuwde datum truukje voor je uitvoerd ?
🤣🤣
Ik heb al een poos de vraag uitstaan bij Volvo Nederland waar ik terecht kan voor een fix onder coulance.
Geen antwoord.
Ik ben als 5 maanden Volvo eigenaar best teleurgesteld.
Ronduit belachelijk.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 10:58
door raspaardje
De bug wordt dus behandeld alsof het de normaalste zaak in de wereld is: Volvo's onder garantie kunnen kosteloos de fix halen, de definitieve oplossing komt kosteloos mee met software 2.0 wanneer je je auto bij de dealer in onderhoud hebt.
Alle Volvo-eigenaren die hier niet onder vallen worden geacht te betalen voor de oplossing van het gepruts.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 12:16
door gfvissinga
RobbieZ schreef: 29.07.2025 - 10:00 Ben nu wel benieuwd naar de tijdelijke fix.
Is het gewoon een patch die het eerder vernieuwde datum truukje voor je uitvoerd ?
🤣🤣
Ik heb al een poos de vraag uitstaan bij Volvo Nederland waar ik terecht kan voor een fix onder coulance.
Geen antwoord.
Ik ben als 5 maanden Volvo eigenaar best teleurgesteld.
Ronduit belachelijk.
Broekhuis Harderwijk heeft bij mij de update uitgevoerd. Duurde een klein uur. Dus functionaliteit zal vast iets meer zijn dan de datum truck…. Kosten bedroegen € 0,00. Waarschijnlijk omdat mijn XC40 (aangeschaft in dec.’24) nog onder garantie valt.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 12:21
door Willy.VdW
Kick schreef: 29.07.2025 - 09:07 ... Daarnaast is met verteld dat zodra je voor een beurt gaat waarbij de software opnieuw erop gezet wordt het probleem weer ontstaat dus dat dit écht een tijdelijke fix is.
Dat klopt enkel totdat de oplossing in de volgende kwartaalupdate geintegreerd zal zijn en dat is voor de update van het vierde kwartaal voorzien, voor update Q4.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 15:35
door Jers3n
gfvissinga schreef: 29.07.2025 - 12:16 Broekhuis Harderwijk heeft bij mij de update uitgevoerd. Duurde een klein uur. Dus functionaliteit zal vast iets meer zijn dan de datum truck…. Kosten bedroegen € 0,00. Waarschijnlijk omdat mijn XC40 (aangeschaft in dec.’24) nog onder garantie valt.
Oké, laat ik daar nou ook een afspraak hebben staan. Onze garantie is net verlopen, echter probleem is er vanaf de laatste beurt nog net binnen de garantie (niet vanaf start RTTI probleem.) Ik ga denk ik het gesprek nog eens aan. Al vind ik de medegedeelde €40,- dus best acceptabel.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 18:24
door teebee
Zal vast aan mij liggen…. Maar ik hoor bedragen van 70, 60, 40 euri… en iedereen schijnt het prima te vinden.
Betalen voor herstel van iets wat Volvo zelf ‘gesloopt’ heeft…..
Zijn geen wereld bedragen, maar daar zit het punt niet.
Maar nogmaals…. Zal vast aan mij liggen, maar ik vind het ronduit te belachelijk om het uberhaupt ook maar te overwegen.
Volvo maakt imho misbruik van de afhankelijkheid van bestuurders van het RTTI systeem…
Ik kan geen enkel argument bedenken welke het logisch zou maken voor herstel te gaan betalen (op het eigen argument ‘ik kan/wil niet zonder’ na dan maar dan zie ik het als chantage vanuit Volvo).

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 18:48
door Kick
teebee schreef: 29.07.2025 - 18:24 Zal vast aan mij liggen…. Maar ik hoor bedragen van 70, 60, 40 euri… en iedereen schijnt het prima te vinden.
40 Euro zou ik er voor over hebben maar als je goed hebt gelezen heb ik twijfels als het 60 á 70 euro gaat kosten.

Ik heb ook contact gehad met Autobedrijf Wassenaar waar mijn auto gekocht is. Zij zijn op de hoogte van het probleem maar nog niet over de oplossing. Maar wel dat degene die ik sprak vond dat de kosten door Volvo gedragen zouden moeten worden.

Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:04
door raspaardje
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom dan volgens jou?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:05
door volvo318
Vandaag bij Volvo dealer Amsterdam Zuid Oost de fix/update laten uitvoeren. Duurde ongeveer half uurtje. Kosten: 51 euro.

Gelet op (vermeende) oorzaak van dit alles vind ik het niet helemaal terecht dat de kosten hiervan bij de berijder wordt neergelegd en mijn bezwaar gedeeld bij de receptie.

Standpunt dan dealer is dat het een update betreft, die buiten normale garantie valt en het aan de berijder is ook hier een keuze in te maken of hij /zij RTI weer werkend wil hebben.

Kortom: heb gewoon betaald, RTI werkt weer 💪
( nooit geweten hoe erg je iets gaat missen, waar je aanvankelijk niet zoveel waarde aan hechtte..) enne....blij weggereden met een door de dealer gewassen auto ( Dat dan wel weer)🤩

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:15
door raspaardje
Door de krasstraat, jippie...

En daar het je het argument dat het een update betreft al, precies zoals ik vandaag al eerder zei.
Een update waarvoor je wilt betalen is het toevoegen van een extra functionaliteit/feature, niet een update/reparatie van iets dat door Volvo zelf is stuk gemaakt.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:26
door IzzyT6
@teebee:

Het is toch heel simpel:

Als je auto contractueel uit garantie is, zijn de kosten van een reparatie in opdracht van de eigenaar voor de eigenaar zelf.
Als je auto contractueel nog in garantie zit, zijn de kosten van een reparatie niet voor de eigenaar maar voor de partij die de garantie verleend heeft.

Wat niet wil zeggen dat in dit geval Volvo en/of de dealer uit een oogpunt van service, klantenbinding, redelijkheid, verantwoordelijkheid nemen etc ervoor kan kiezen geen financiële gevolgen te verbinden aan een geleverde dienst.
Of niet…

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:49
door raspaardje
@IzzyT6
Volgens mij mag je sowieso verwachten dat een dergelijk systeem langer mee gaat dan de garantieperiode. Met die redenering is er sprake van non-conformiteit.

Volvo probeert het wellicht simpel te maken.
Maar een autowebsite informeren over deze gang van zaken bij Volvo is zo gedaan. En dan wordt het wellicht minder simpel voor de dealer.