Pagina 46 van 73

Geplaatst: 09.06.2012 - 17:44
door rsnhakan
dbosker schreef:
BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.

Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
Een D5 heeft 2 turbo's (grote en kleine) een D3 heeft 1 turbo - net even de e-brochure van de XC60 erop nageslagen.
Maar de D3 AWD heeft er weer 2 als het goed is?

Geplaatst: 09.06.2012 - 17:52
door Frederik Welvaert
In Belgiƫ is de D3 AWD dezelfde motor als de D5, maar dan softwarematig genepen (motorcode D5224T16)

Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163pk
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk

Geplaatst: 09.06.2012 - 18:00
door Gast
rsnhakan schreef:
dbosker schreef:
BlackcurrantV70 schreef:Kan ik alleen maar beamen, alhoewel een D3AWD niet veel onderdoet voor de D5 hoor.

Ik heb bij Volvo Brand Experience centre in Goteborg met een XC70 D5 gereden en dat lag erg dicht in de buurt qua prestaties met mijn XC60 D3 AWD, beiden hebben dubbele turbo's
Een D5 heeft 2 turbo's (grote en kleine) een D3 heeft 1 turbo - net even de e-brochure van de XC60 erop nageslagen.
Maar de D3 AWD heeft er weer 2 als het goed is?
Zojuist de laatste brochure van de XC60 op de site van Volvo bekeken - D3 single turbo.

Geplaatst: 09.06.2012 - 18:09
door rsnhakan
Naam van de D3 motor veranderd in D4. De D4 AWD (dus tot MY12 D3 AWD) heeft 2 turbo's :) Is dus een geknepen D5 AWD.

Zie ook bericht van ppFreddy:

Binnekort veranderen de motornamen trouwens, geen idee hoe het in NL gaat zijn, maar voor de Belgische markt zal het zo worden:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163p (tot MY12 D3 AWD)
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk

Geplaatst: 09.06.2012 - 18:16
door isomo
kom nu van een D5 naar de D3, wel met GT.

De echt sportieve chauffeur die graag in (on)nodige toeren wil gaan is beter gediend met de D5.

D3 levert zijn 163 pk reeds bij 3000 t/min. veel hoger doorgaan heeft dus geen zin lijkt me.

Gt is wel degelijk afgestemd om de het koppel volledig te benutten.

Vraag is : wat wil je? Rijcomfort in het drukke verkeer of een sportieve rijmachine waarvan je het potentieel toch niet echt kan benutten...

Gelukkig biedt volvo nog de keuze, zij het met een forse meerprijs voor de D5, althans in Belgie toch.

Geplaatst: 09.06.2012 - 20:47
door Discovery
rsnhakan schreef:
- DRIVe vervalt (FWD, was eerst een 175pk 2.4D met enkele turbo, later een 2.0D 5 cilinder met 163pk)
- D3 wordt een 2 liter met 136pk, enkel leverbaar FWD
- D4 FWD wordt dezelfde 2 liter met 163p
- D4 AWD wordt de 2.4D biturbo, geknepen op 163pk (tot MY12 D3 AWD)
- D5 AWD blijft de 2.4D biturbo, 215pk

Geplaatst: 09.06.2012 - 21:30
door Frederik Welvaert
Juist Discovery, ik ging hetzelfde zeggen. De 2 liter motor wordt NIET leverbaar met AWD

Geplaatst: 10.06.2012 - 00:52
door Thom
Vraag is : wat wil je? Rijcomfort in het drukke verkeer of een sportieve rijmachine waarvan je het potentieel toch niet echt kan benutten...
Is onzin, bij geen AWD is de D5 twinturbo, en de D3/D4 niet. Deze heeft ook duidelijk een behoorlijk smalle powerband. Is dat erg? Nee, maar de D5 is wel degelijk krachtiger en op tussensprints (en die maak je vaker dan de 0-100 uit de folder en in tests..) veel meer mans.

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:26
door rsnhakan
Bedoelde inderdaad de AWD en 2.4D versie. Sorry :p

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:34
door BlackcurrantV70
Het grote voordeel van de D3 versus de D3 AWD is dat de AWD de Sport stand heeft op de geartronic, en in deze stand is de auto echt vlot te rijden.

Ik kan mooi vergelijken want onze C70 heeft de 2.0 D3 motor en de XC60 heeft de 2.4 D3, beiden zijn geartronic, alleen de XC60 heeft de sport stand.

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:38
door Gast
Zoals hierboven nu de discussie gevoerd wordt over D2, D3, D4 en D5, al dan niet met AWD, zie je door de bomen het bos niet meer.
De verschillende motoren zijn ook nog eens verschillend in de verschillende Volvo modellen. D4 in een V50 is niet hetzelfde als in een S60.
Voor de dealers is dit soms ook lastig uit te leggen.

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:39
door The Volvoboy
Er is inderdaad best wel verschil tussen D en S! Heb ik gisteren mogen ervaren met een nieuwe V70 D5.

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:06
door rsnhakan
:D

Geplaatst: 10.06.2012 - 14:26
door Thom
Ja, in de Sportstand heeft het ding helemaal geen manieren meer.

Geplaatst: 10.06.2012 - 14:28
door The Volvoboy
Ach geen manieren... Hij is iets brutaler :D

Geplaatst: 10.06.2012 - 18:41
door Frederik Welvaert
dbosker schreef:Zoals hierboven nu de discussie gevoerd wordt over D2, D3, D4 en D5, al dan niet met AWD, zie je door de bomen het bos niet meer.
De verschillende motoren zijn ook nog eens verschillend in de verschillende Volvo modellen. D4 in een V50 is niet hetzelfde als in een S60.
Voor de dealers is dit soms ook lastig uit te leggen.
Nochtans is volgens Volvo de nieuwe naamgeving er gekomen om meer duidelijkheid te scheppen, maar het is inderdaad alleen maar moeilijker geworden :p

Geplaatst: 10.06.2012 - 22:30
door The Volvoboy
Inderdaad. Ze zijn even het spoor bijster bij Volvo....

Geplaatst: 10.06.2012 - 22:31
door Gast
The Volvoboy schreef:Inderdaad. Ze zijn even het spoor bijster bij Volvo....
Ze zijn dat niet alleen bij Volvo, de gemiddelde klant snapt er ook geen jota meer van.

Geplaatst: 10.06.2012 - 22:33
door The Volvoboy
Je hebt helemaal gelijk. Eerst moeten omschakelen naar D3 etc. (huh? 3 cylinder diesel?) en nu dat gegoochel met die nummers erachter en de bijbehorende motor...

Geplaatst: 11.06.2012 - 00:51
door Thom
Vind dat btje gezeur eigenlijk, over die type-aanduidingen, bijna geen enkel merk heeft nog 'kloppende' typeplaatjes. Wie kan lezen, pakt de prijslijst/folder en bekijkt de specs :).