Pagina 47 van 73
Geplaatst: 11.06.2012 - 05:06
door Paul
Ik denk dat BMW het niet logische ooit begonnen is met een 316 een 318 noemen...
Geplaatst: 11.06.2012 - 14:12
door Thom
Daarom, per model is het vrij simpel: hoe hoger het getal achter de letter (T of D) hoe potenter. Dat de cijfers bij een bepaald model voor een ander type motor staan, dat is dan weer uit de documentatie te halen.
Geplaatst: 11.06.2012 - 19:53
door BlackcurrantV70
Ofwel zoals bij mij, geen motor type plaatje, alleen aan de dunne dubbele uitlaat kan je zien dat het een D3 AWD, D5 of T6 moet zijn.
R design modellen hebben dikke dubbele uitlaten en de D3 FWD heeft slechts 1 uitlaat.
Geplaatst: 11.06.2012 - 21:15
door Thom
D3 AWD kennen we helaas hier niet..
Geplaatst: 12.06.2012 - 06:58
door rsnhakan
We gaan de S60 zo ophalen! Vanavond kan ik het systeem wel uitgebreid testen.
Geplaatst: 12.06.2012 - 07:47
door The Volvoboy
Mooi Hakan! Hoeveel km heb je op de T3 gezet?

Geplaatst: 12.06.2012 - 08:16
door rsnhakan
In 4 dagen iets meer dan 1000 km. Waarvan de helft ik

En de auto is januari 2012. Km-stand was 7000. Denk dat ze nu wel raar zullen opkijken
De S60 opgehaald. Beide rare geluiden zijn weg. Hij loopt weer als een zonnetje was de opmerking. Vanavond maar even in rijden.
Geplaatst: 12.06.2012 - 23:13
door rsnhakan
De dealer had ons geen D5 en een T3 moeten meegeven. De DRIVe valt tegen nadat je in die auto's hebt gereden. Maar het is wel weer heel erg fijn om in je "eigen" auto te mogen rijden. Er zitten 2 nieuwe banden op. Michelin Primacy 3. Verder is er het één en ander opgelost. Software bevalt goed. Niets op aan te merken dus! Motor loopt ook weer als vanouds. Geen rare geluiden meer! Klasse werk geleverd door onze dealer.
Trouwens, xenon heb ik ook gemist. Eindelijk weer fatsoenlijk zicht!
Geplaatst: 12.06.2012 - 23:19
door The Volvoboy
Tsss verwend nest ben je ook

Primacy 3 kwam trouwens niet zo goed uit de test van autoweek...
Geplaatst: 12.06.2012 - 23:52
door rsnhakan
Is opvolger van Primacy HP. Ach ja, we zien wel wat de ervaringen zijn.
Geplaatst: 20.06.2012 - 12:25
door rsnhakan
Hoe rijdt een S60 DRIVe, met 5 personen, een volle dakkoffer en een volle bagage in de bergen? Houd je nog wat vermogen over?

(120 de berg op, is dat mogelijk?)
Geplaatst: 20.06.2012 - 12:28
door arnoud
Is dat vragen naar de bekende weg?

Geplaatst: 20.06.2012 - 12:30
door rsnhakan
arnoud schreef:Is dat vragen naar de bekende weg?

Wellicht dat er hier mensen zijn die mij uit mijn dromen kunnen helpen!

Geplaatst: 20.06.2012 - 12:34
door V50 R
Hah hakan je houdt zeker geen vermogen over, dat wordt rijden in een lagere versnelling en mochten het hele heftige hellingen zijn, gewoon even boven op elke pas een pitstop maken, kan de auto even ontspannen
Wintersport dit jaar met een s80 d5 awd met handbak door de alpen gecruisd en dat beviel beter dan de huidige D2

Geplaatst: 20.06.2012 - 12:38
door rsnhakan
Hm... maar 120 de berg op moet wel lukken toch?
En ik weet hoe zo'n D5 rijdt. Voortreffelijk

Geplaatst: 20.06.2012 - 12:50
door V50 R
Ik zou het in de bergen wat rustiger aan doen, met name met het oog op het behoud van de auto, tijdswinst is nihil en 5 personen en een dakkoffer brengen aardig wat gewicht met zich mee.. Even een ruwe schatting: Auto is 1381 kg, 5 personen a gemiddeld 70kg en een dak koffer van max 70kg belading, achterbak nog vol, zit je al snel over de 1800kg en dat moet met 115 pk de heuvel/berg op... En als je dan ook nog eens de climate control vol aan hebt dan moet je niet denken dat je in de 6e versnelling en 120 km/h de berg op komt.
Geplaatst: 20.06.2012 - 12:58
door rsnhakan
Met de V50 2.0D lukte dat wel hoor haha. Dus een versnelling terug dan maar?

Geplaatst: 20.06.2012 - 13:13
door V50 R
Jah maar de 2.0D is een blok met 140pk 320nm en veel sterker dan de huidige D2.. Als je alleen al de oude 1.6 met 16v vergelijkt met de huidge d2 met 1.6 met 8v merk je al een duidelijk verschil. De huidige D2 is ontwikkeld om een zo laag mogelijke uitstoot te realiseren. En is zeker niet gebouwd om meer dan 1800kg voort te slepen over de alpen richting het zuid oosten! Zou dus gewoon de auto sparen en niet te snel willen en de climate control even uitzetten als je echt een steile helling hebt, anders nu alvast even volvo assistence premium nemen, 60 euro p/j dacht ik, en mocht je de auto dan teveel overbelasten dan mag je business class naar je eindbestemming vliegen

!
Geplaatst: 20.06.2012 - 13:18
door Gast
Als ik het verbruik soms hoor van de D2 gebruikers ben ik wel eens jaloers.
Als ik dit echter lees, ben ik toch wel weer blij met mijn D5 AWD, die speelt namelijk gewoon met zulke hellingen.
Geplaatst: 20.06.2012 - 13:30
door V50 R
Ik zou maar niet jaloers zijn bosker,die D5 AWD is een pareltje en stukken soepeler dan een D2. Het is alleen dankzij de milieu -belastingen dat er in NL zo'n stormloop is op zuinige auto's (doe er zelf ook aan mee).. Want zo zuinig zijn ze niet allemaal.. En al helemaal niet als je op vakantie gaat, want dan is jouw auto berg op vast zuiniger dan een D2
