Pagina 47 van 67

Geplaatst: 04.09.2013 - 23:24
door RoaldH
Superfunky schreef: Allemaal waar!
Het zal wel de goden verzoeken zijn dat ik er nu al iets over zeg, maar het begint er zelfs op te lijken dat ik 'm in Heico trim op Borretjes afgeleverd ga krijgen.

Ik wil eigenlijk ook nog een R-design voorbumper en achter-difuser. Iemand een prijs gekregen wat dat moet kosten?
Ga je niet voor de achter-diffuser van Heico met quad exhaust?

Geplaatst: 05.09.2013 - 08:53
door Superfunky
RoaldH schreef:
Superfunky schreef: Allemaal waar!
Het zal wel de goden verzoeken zijn dat ik er nu al iets over zeg, maar het begint er zelfs op te lijken dat ik 'm in Heico trim op Borretjes afgeleverd ga krijgen.

Ik wil eigenlijk ook nog een R-design voorbumper en achter-difuser. Iemand een prijs gekregen wat dat moet kosten?
Ga je niet voor de achter-diffuser van Heico met quad exhaust?
Shit, zeg dat nou niet! Had net besloten dat ik de nieuwe diffuser met PiH pijpen of de R-design prima vind. Verdomme, nou ga ik weer de hele dag twijfelen!! Bedankt!

Geplaatst: 05.09.2013 - 09:46
door Bluemagics
Normaal ben ik het met SF eens qua dikke auto's, maar die 4 uitlaten van Heico passen echt niet op een Volvo.

De V60 is een station en overdrijven met spoilers en 4 uitlaten maakt het een sjonnie bak vind ik. Gewoon stijlvol verlagen en het bij 19" velgen houden. Dat is dik genoeg.

Geplaatst: 05.09.2013 - 10:17
door Superfunky
Bluemagics schreef:Normaal ben ik het met SF eens qua dikke auto's, maar die 4 uitlaten van Heico passen echt niet op een Volvo.

De V60 is een station en overdrijven met spoilers en 4 uitlaten maakt het een sjonnie bak vind ik. Gewoon stijlvol verlagen en het bij 19" velgen houden. Dat is dik genoeg.
Kijk, aan Blue heb je wat! Je hebt gelijk, de Heico kit vond ik vooral bij het vorige model erg mooi en "noodzakelijk". Met de nieuwe diffuser is tie eigenlijk precies goed.

Ok, heico achterkant is eruit, R-design grill ipv de "Passat" grill bij zwarte auto? Hoe denken we daar over?

Geplaatst: 05.09.2013 - 11:16
door tomtom
Superfunky schreef:
Inspireman schreef:Ik vind het een helder verhaal! Ben reuzebenieuwd hoe jouw auto er straks uit gaat zien. Ik overweeg ook een Heico sportonderstel met 19 inch Bor velgen. Persoonlijk vind ik de 18 inch wielen die Volvo aanbiedt niet zo fraai en after-market vind ik niets.
19 inch zonder verlaging lijkt me er niet uitzien.
Allemaal waar!
Het zal wel de goden verzoeken zijn dat ik er nu al iets over zeg, maar het begint er zelfs op te lijken dat ik 'm in Heico trim op Borretjes afgeleverd ga krijgen.

Ik wil eigenlijk ook nog een R-design voorbumper en achter-difuser. Iemand een prijs gekregen wat dat moet kosten?
Die Heico set met 4 pijpen is idd zwaar overdreven! Da's meer de Duitse "sjonnie" oplossing en dan moet je dus ook elke dag onder de hoogtezon én aan de gouwe kettingjes :D ! Het verbaast me dan ook altijd hoe de Duiters hun eigen mooie auto's compleet vernagelen met foute spoilersets, kleuren en andere tuningellende. Qua R-design voorbumper was er al een opmerking/draadje; als ik het goed heb vroeg men alleen voor de voorzijde al bijna 4000 euro....best veul als je het mij vraagt!

Geplaatst: 05.09.2013 - 11:54
door Superfunky
tomtom schreef:Qua R-design voorbumper was er al een opmerking/draadje; als ik het goed heb vroeg men alleen voor de voorzijde al bijna 4000 euro....best veul als je het mij vraagt!
nee, dat was een set met voorbumper, achterkant en velgen/banden voor 3900.

@Heico: mwah, niet helemaal mee eens. Ik vond bij de <MY13 de uitlaten en achterbumper altijd afzichtelijk lelijk. Net als het gegeven dat de V60 met 16/17 inch gewoon veel te veel ruimte in de wielkasten heeft en te hoog op de pootjes staat. Heb veel Heico V60's gezien die echt heel goed gedaan zijn, het moet alleen geen overkill worden, dan heb je inderdaad kettingen nodig!

Geplaatst: 05.09.2013 - 12:23
door tomtom
Excuus, ik lees het nu nog een keer en het was idd een set;
Sportieve Hybrid R-Design pakket
Volvo Ton van Kuyk heeft speciaal voor de V60 Plug-In Hybrid een R-Design pakket samengesteld. Dit pakket bestaat uit; een R-design voorbumper inclusief R-design grille, R-design embleem, zilverkleurige R-design Skidplate achter met nieuwe D5 einddemper, R-design vloermatten, spiegelkappen in Silk Metal Finish en 17” Njord velgen waarbij de standaard 17” wielen worden voorzien van winterbanden. Ons Hybrid R-design pakket geeft uw innovatieve V60 een originele sportieve look! Wij bieden het Hybrid R-Design pakket aan voor € 3.950,-.
Ik weet alleen niet of het R-design pakket in 2014 ook gewijzigd is (net als de Ext Styling Kit). In elk geval raar dat de Njord velgen worden gekozen en niet een 18 incher, wellicht een geldkwestie. Nu ik het wat beter lees vind ik de optie niet eens zo slecht.

Qua Heico kan ik maar bar weinig vinden over het 2014 pakket....zijn er goede foto's?

Geplaatst: 05.09.2013 - 20:18
door RoaldH
Superfunky schreef:
Bluemagics schreef:Normaal ben ik het met SF eens qua dikke auto's, maar die 4 uitlaten van Heico passen echt niet op een Volvo.

De V60 is een station en overdrijven met spoilers en 4 uitlaten maakt het een sjonnie bak vind ik. Gewoon stijlvol verlagen en het bij 19" velgen houden. Dat is dik genoeg.
Kijk, aan Blue heb je wat! Je hebt gelijk, de Heico kit vond ik vooral bij het vorige model erg mooi en "noodzakelijk". Met de nieuwe diffuser is tie eigenlijk precies goed.

Ok, heico achterkant is eruit, R-design grill ipv de "Passat" grill bij zwarte auto? Hoe denken we daar over?
Helemaal top, als je voor stijlvol wil gaan. Welke kleur worden de borretjes? :)

Geplaatst: 05.09.2013 - 20:56
door Superfunky
RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
Bluemagics schreef:Normaal ben ik het met SF eens qua dikke auto's, maar die 4 uitlaten van Heico passen echt niet op een Volvo.

De V60 is een station en overdrijven met spoilers en 4 uitlaten maakt het een sjonnie bak vind ik. Gewoon stijlvol verlagen en het bij 19" velgen houden. Dat is dik genoeg.
Kijk, aan Blue heb je wat! Je hebt gelijk, de Heico kit vond ik vooral bij het vorige model erg mooi en "noodzakelijk". Met de nieuwe diffuser is tie eigenlijk precies goed.

Ok, heico achterkant is eruit, R-design grill ipv de "Passat" grill bij zwarte auto? Hoe denken we daar over?
Helemaal top, als je voor stijlvol wil gaan. Welke kleur worden de borretjes? :)
De lichte voor de zomer, de donkere voor de winter.

Geplaatst: 05.09.2013 - 21:32
door RoaldH
Mooie keuze! ;)

Geplaatst: 06.09.2013 - 10:24
door Autozoeker
Heb de dealer gebeld. 18" kan/mag gewoon onder de my13. helemaal geen probleem.
Goed nieuws dus. Nu twijfelen of ik op de 18" zomerbanden ga doen en winter op mijn 17". twijfel twijfel :(

Geplaatst: 06.09.2013 - 10:27
door Superfunky
Autozoeker schreef:Heb de dealer gebeld. 18" kan/mag gewoon onder de my13. helemaal geen probleem.
Goed nieuws dus. Nu twijfelen of ik op de 18" zomerbanden ga doen en winter op mijn 17". twijfel twijfel :(
Beter: verkoop de 17, koop 2x 18!

Geplaatst: 06.09.2013 - 10:27
door RichieB
Ja, ik zit met hetzelfde dilemma. De 17" zomerbanden zijn natuurlijk niets meer waard na 10k km..

Geplaatst: 06.09.2013 - 10:31
door Autozoeker
nope, dat zei ie ook tegen mij (12k km). Wel beetje zonde. 2x 18" is ook wel mooi :) ff nachtje over slapen dan maar.

Geplaatst: 06.09.2013 - 10:50
door DutchVolvo
En SF hoe heb je dat geregeld mbt. garantie etc. na aanbrengen van het Heico onderstel? Zoals ik eerder poste op ander item past mijn dealer hiervoor gezien garantie en aansprakelijkheden.

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:20
door RichieB
Dit is misschien het verkeerde topic om over zuinig rijden te beginnen, maar ik zit te twijfelen tussen Dunlop SP Winter Sport 4D (briljante band voor sneeuw/ijs) en Nokian WR A3 (aangeraden door Volvo voor de PIH). De Nokian is volgens het label beduidend zuiniger, en schijnt hier ook speciaal voor ontwikkeld te zijn. Met een PIH onder je kont wil je toch de meeste KMs uit je accu halen.. of is dat iets voor de zomer, en ga je met de lage temperaturen en natte wegen sowieso inleveren dat je net zo goed een betere winterband kan monteren?

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:25
door Superfunky
DutchVolvo schreef:En SF hoe heb je dat geregeld mbt. garantie etc. na aanbrengen van het Heico onderstel? Zoals ik eerder poste op ander item past mijn dealer hiervoor gezien garantie en aansprakelijkheden.
Niet, hoef ik niks voor te regelen. Heico werkt intensief samen met Volvo en is prefered after market supplier. Het Duitse dealernetwerk is bijvoorbeeld volledig toegerust als distributiekanaal en daar is de redenatie dus ook gewoon: is het Heico, dan is het goed.

Blijkbaar is de mores bij veel NL dealers: wijkt het af van het boekje, dan is het allemaal eng en kan/mag het niet. Van het aanpassen van je wielen en/of onderstel naar Heico producten gaan echt je ruitenwissers niet kapot en het schuifdak gaat er vast ook niet van lekken. Wil Volvo of de dealer dus een beroep op garantie afwijzen, dan zal men moeten aantonen dat de aanpassing de oorzaak is van het mankement. Nou, dat risico neem ik wel.

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:27
door Walter
het is denk ik een kwestie van afwegen. Als de capaciteit/actieradius in de winter al lager is en je dat effect kunt beperken door montage van een zuinige winterband, is dat natuurlijk best een puntje. Is duidelijk hoeveel slechter de Nokian band is op de andere vlakken? En hoeveel is de Dunlop minder zuinig dan de Nokian?

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:30
door Superfunky
RichieB schreef:Dit is misschien het verkeerde topic om over zuinig rijden te beginnen, maar ik zit te twijfelen tussen Dunlop SP Winter Sport 4D (briljante band voor sneeuw/ijs) en Nokian WR A3 (aangeraden door Volvo voor de PIH). De Nokian is volgens het label beduidend zuiniger, en schijnt hier ook speciaal voor ontwikkeld te zijn. Met een PIH onder je kont wil je toch de meeste KMs uit je accu halen.. of is dat iets voor de zomer, en ga je met de lage temperaturen en natte wegen sowieso inleveren dat je net zo goed een betere winterband kan monteren?
Heb een setje Nokian onder de A6 gehad. Heerlijke band (wanneer hij eenmaal warm is), maar wel ontzettend veel geluid. Mogelijk maakt dat 'm ook zo zuinig in de cijfertjes. Hij is namelijk keihard zolang hij koud is (dus weinig weerstand), eenmaal opgewarmd plakken ze lekker.

De Dunlop heeft mijn vrouw onder de Golf. Vind ik een hele gladde band met weinig grip. In de winter zou ik toch vooral voor grip gaan, zeker bij een bijna 2 ton auto, dus ik koos de Michelin of de Conti 830P met voorkeur voor de Conti.

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:34
door Autozoeker
ik haat lawaai dus. Wat zijn goede stille banden?