De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Zo'n "Taliban taxi" doet in goede staat al gauw 5 cijfers ......

Afgelopen woensdag naar de specialist. Ik had een andere set (winter)wielen op de voorzijde gezet omdat de Michelin zomerbanden aan de voorzijde erg veel haarscheuren vertoonden. Profiel was nog prima, ca. 4 mm maar daar was het ook wel mee gezegd. De monteur maakte dit veel vaker mee op klassiekers, doordat het rubber niet meer zo goed als vroeger vanwege milieu eisen, droogt het sneller uit en dit geeft dan onverwachtse afkeur bij de APK. Iets om in de gaten te houden als je een klassieker of zomerauto hebt.

Omdat ik ca twee maanden vooraf een afspraak moest maken, en er voor mij ruimte was voor de hele dag, gelijk maar even gepast misbruik van de situatie gemaakt en een vinklijstje opgesteld.

Wat is er gebeurd?

Remmen rondom geheel nagekeken dat wil zeggen: gedemonteerd, gecontroleerd op werking, ontroest incl. ankerplaten, brackets en de remleiding in de wielbakken (de remleidingen onder het chassis had ik zelf al eerder een RX5/RX10 behandeling gegeven), nieuwe ATE schijven/remslangen/blokken aan de voorzijde. Door de leeftijd (in 2007 vervangen) waren de blokjes uitgedroogd en verglaasd. Dan is vervangen de veiligste optie. Ontroesten van de brackets door even in de straalcabine te behandelen. Standaard procedure aldaar bij vervangen van schijven en blokken. Het is maar 5 minuten extra werk maar ziet er zoveel beter uit. De eerste keer dat ik zoiets heb gezien maar als mindset wel logisch als je gericht bent op restauratie en reparatie. Ik wist dat van 1 remklauw de ontluchtingsnippel slecht was, en had al eens een nieuwe besteld. Deze is (met behulp van een brander) vervangen. De hygroscopie van de remvloeistof was in het gele gebied en dat viel nog mee na 4,5 jaar stilstand. Natuurlijk is deze remvloeistof op alle remklauwen vervangen incl. de koppeling. Beide koppelingcilinders waren in maart 2017 vervangen dus de vloeistof kwam er helder uit. Nieuwe koelvloeistof, ca. 9 liter.

En dan het kosmetische: de verlichting in de middenconsole werkt weer (ik kan erg slecht tegen dit soort defecten), de oorzaak was een defecte zwevende zekering. Deze zit achter de tellerbak en geeft bij de 190 zeer incidenteel de geest. Je moet het maar weten maar de monteur wist het. Een zekering uit een donor 190 op het terrein bracht uitkomst. Er zijn nieuwe draaiknoppen voor de kachel geplaatst in de middenconsole (al eens gekocht in 2019). De pookhoes is vervangen voor een nieuwe (ooit in 2016 als NOS gekocht voor 10 euro van de voorzitter van de MB club, inmiddels meer dan 100 euro op ebay :-( ) Ik heb meer nieuwe oude delen inmiddels verzameld maar dat lijstje werk ik zelf verder af.

En natuurlijk APK maar dat was vervolgens een formaliteit. In totaal was het 5,5 uur werk.

Halverwege de werkzaamheden ben ik weggegaan en toen ik eind van de middag terugkwam was de monteur bezig met een voor mij onbekend BMW motorblok. Jaren 60 leek het maar ik herkende het niet en wilde weten uit welke wagen deze kwam. Een 1600GT die ze gingen opbouwen. Oh ja, die ken ik wel. De 1600GT is ontworpen door Giugiaro en eerst op de markt gebracht als Glas 1300GT. Na de overname door BMW verder verkocht als BMW 1600GT. Ooit heb ik in Twente in 1996 een glimmende rode te koop zien staan voor 28.500 guldens. Ik vond het een prachtig ding maar toch best veel geld voor een obscuur sportwagentje en besloot door te rijden in mijn onvolprezen (kuch, kuch) Golf II diesel. Verkeerde zuinigheid.

Uit nieuwsgierigheid nu maar eens opgezocht wat zo’n 1600GT bijna 30 jaar later moet kosten. In 2020 is er een geveild voor 150.000 US dollar. Een factor 10.
https://bringatrailer.com/listing/1968-bmw-1600-gt/

Bij Aaldering staat er nu een origineel NL die wel gerestaureerd moet worden, te koop voor 47.500 euro.

Kriebel-kriebel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Leuk om te lezen en de Mercedes is weer helemaal klaar voor de komende vijf jaar. Je denkt er niet als je geen senior auto hebt, maar maar een echte oldtimer heeft andere aandacht nodig op onderdelen dan een hedendaagse voiture en qua onderdelen is zoeken naar vervanging onderdelen vooruitzien....

$150.000 is wel heel veel dollars voor een mooi blik auto..wèl een uitstekend rendement over de jaren van geïnvesteerd kapitaal...:)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 26.01.2024 - 11:30 Mercedes is weer helemaal klaar voor de komende vijf jaar.
Nou, nee. Er moet nog meer aan gebeuren vwb. preventief onderhoud. Maar de remmelarij is weer top. Heb nog gevraagd of ze ook de voorremmen van mijn XC70 op dezelfde manier wilden doen en dat kon, dus daar zal ik nog een afspraak voor maken.

Vwb. de 1600GT, de BMW buyer's guide uit 1994 schreef toen: You have to be a real dyed-in-the-wool Bimmerphile to even want a Glas BMW. Dus de auteur Kenn Gross vond het eigenlijk maar helemaal niks. Ik was niet de enige die er toen zo over dacht en er compleet naast zat als je kijkt naar waardeontwikkeling :-).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
stinus
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:34
Locatie: Antwerpen

Hallo db200, interessant topic hier.
Ik heb het even doorgenomen, gelukkig was het wat rustiger op het werk.

Ben zelf een benz/volvo/landrover man en speel momenteel met het idee om over te stappen naar een XC70.
In ons gezin is er meestal altijd een trouwe vierwiel aangedreven auto geweest en een nice to have kar. Ik ben zelf fan van het jaren 80/90 spul.

Ik rij zelf met een w124 300tdt op dagelijkse basis en voorheen was dat prima omdat ik als zeevarende maar net de 10.000km op jaarbasis aantikte. Maar nu ik aan de wal ben beginnen werken en 1000km per week afhaspel, plus de landy van swmbo door een EX30 wordt vervangen, is het idee ontsproten om de trouwe benz door een xc70 te vervangen.

Sorry dat ik je topic ermee bevuil, maar ik wou je gewoon laten weten dat ik al heel wat nuttige info heb kunnen halen uit je getuigenissen. Waarvoor dank!
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

stinus schreef: 30.01.2024 - 16:28w124 300tdt
Leuk dat mijn ervaringen nuttig zijn voor de aspirant-koper.
Een S124 in deze uitvoering is zeldzaam tegenwoordig en in goede staat best geld waard. Bij dergelijke kilometrages zou ik eerder kiezen voor een MOPF W211 4 cilinder CDI of, als het een Volvo moet zijn, een XC60. De XC70 is een tere juffer als het op onderhoud aan komt en neemt daarbij een flinke hap uit het huishoudbudget.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
stinus
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:34
Locatie: Antwerpen

Ja klopt wel wat je zegt, je kan ze bijna 1 op 1 inruilen op een dikke xc70 met aanvaardbare kmstand.
Maar ik ben gisteren nog eens door de overheids simulator tool gegaan om te bekijken wat de jaarlijkse verkeersbelasting zou zijn en daar word je toch ook niet bepaald vrolijk van.

De VEA motoren laat ik liever links liggen, dus het zou sowieso een 5 cylinder moeten zijn. De 2.0 163pk's zijn hier in België enkel als fwd geleverd dus vallen ook af. En voor de jongste 2.4 D4 of D5's komt de overheid 1100 euro minimaal per jaar uit je zakken halen. Dat is op 5 jaar ook weeral 5500 euro in de lucht geblazen en dan heb je nog geen onderhoud en herstellingen gedaan... Dus de twijfel blijft toch wel.

Gisteren heb ik nog een 10k beurt aan de benz gedaan, de remmerij vernieuwd en een stuurdempertje vervangen. En als je na zo'n dag beunen weer de baan op gaat en het resultaat van een paar verbeteringen kan voelen, ja dan is die glimlach er toch weer.
Ik heb best wel een paar volvo's achter de kiezen, een amazon, 240, 850, 850awd, maar zoals die mercedes in mekaar is geschroefd, dat is toch bijzonder.

labenz.jpg

Maar goed, ik denk er verder rustig over na. Bedankt alvast voor het advies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Zeau, mooie Benz, dat ziet er goed uit.

Okay, waar waren we gebleven. Oh ja, het (dure) onderhoud van de XC70. Ik had een automaatspoeling en APK gepland bij S. van der Veen in Nijverdal. Helaas vorige week ook een gebroken veer RA: viewtopic.php?t=94168 Ik merkte eigenlijk weinig in het rijgedrag, af en toe waggelde de achterkant wat bij spoorvorming maar als je betere helft een halve winding op de oprit vindt dan is de veer toch echt gebroken en wordt het tijd om actie te ondernemen.

Dus gebeld en de afspraak naar voren gehaald en afgelopen week naar Nijverdal getogen (waar kan dat nog tegenwoordig, een afspraak naar voren halen). De veer RA bleek na demontage in twee delen uit elkaar te vallen, en met het losse stukje in de kofferbak, was de veer toch echt in 3 stukken gebroken. De veer LA bleek boven in te zijn afgebroken. Ongelofelijk dat het dan toch nog zo blijft rijden. Vervangen van de achterveren gaat overigens zonder veerspanner. De XC70 rijdt nu wel aanmerkbaar beter en staat achter wat hoger op de poten.

De APK was vervolgens appeltje-eitje, deeltjestest was zo rond de 1000, we kunnen er weer 14 maanden tegen aan.

De automaat was echt aan verversing toe, de olie was zwart maar rook niet verbrand o.i.d. De adaptiewaarden zijn teruggezet naar fabrieksinstellingen. De automaat schakelde al goed maar nu net even vloeiender op- en terugschakelen. Helemaal top. De vorige automaatspoeling was 90.000km geleden. Gezien het feit dat de olie echt donkerzwart was, denk ik dat ik de volgende keer wat eerder een automaatspoeling ga laten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

O die Benz zou ik wel willen hebben....:) ik denk ook dat Benz net wat degelijker is gemonteerd..

Ja Johan die XC70 is fijngevoelig onderhoud zeg maar...Tja die olie ATF lijkt me niet zwart maar wel gebruikt. Heb het al eens echt zwart gezien. Dat is wel echt goed onderhoud die ATF verversen.

Tot nu toe anno 2012 spoel ik ongeveer elke 75K en hoop zo dat de Geartronic gezond blijft. Ik heb 145K gedaan dus rond de 210K net zoals het uitkomt als ik in Holland ben. Hier in France heb ik buiten Paris dit Powerflush nog niet gezien.( nu bijna 185k op de teller)
Eigenlijk zeg je dat je de hulpveren in dagelijkse gebruik merkbaar wat doen of alleen hoger op de poten achter? Heb je die eindstoters tussen de veer ook vervangen die zijn bij mij half weg ...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3723
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Net wat degelijker Bob?
Ik mag voor een paar weken in een (dacht ik) W211 E320 rijden: dit zijn pas automobielen.
Echt veel 'steviger' dan een (dikke) Volvo, vergeleken met de jaargangen.

Inderdaad prachtige bloedmooie MB Stinus: houden!!

De foto's Johan: zo herkenbaar en brengt me weer even daar :)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooie bak, zo'n Merc T.
Als student had mijn huisgenoot vaak een 230 TE beschikbaar en die auto gaf echt een "tankgevoel", built to last.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk even naar de binnenkant van de velg aan de XC70, tel daarbij de hoeveelheid zand op die op de noord Nederlandse wegen ligt en je weet dat je met een liefhebber te maken hebt.
Zelfs de binnenkant van de velg is schoon.
Hier gister ook een uurtje bezig geweest, velgen eraf, IronX erbij en de Kranzle doet de rest.
Binnenkort ga ik ook wellicht even naar van Veen voor een Flush en diff olie…mijn vrouw begon weer over een T8 maar dan hebben we niet genoeg aan de 12 zonnepanelen die morgen komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ehhhh wat zien we nu op de schijf? Dat zand is giga op de binnenvelg inderdaad, eenkeer per week bij de super ff voor 1 euro met spuit er langs de velgen en remafdeling
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 10.02.2024 - 22:25 Zeau, mooie Benz, dat ziet er goed uit.

Okay, waar waren we gebleven. Oh ja, het (dure) onderhoud van de XC70. Ik had een automaatspoeling en APK gepland bij S. van der Veen in Nijverdal. Helaas vorige week ook een gebroken veer RA: viewtopic.php?t=94168 Ik merkte eigenlijk weinig in het rijgedrag, af en toe waggelde de achterkant wat bij spoorvorming maar als je betere helft een halve winding op de oprit vindt dan is de veer toch echt gebroken en wordt het tijd om actie te ondernemen.

Dus gebeld en de afspraak naar voren gehaald en afgelopen week naar Nijverdal getogen (waar kan dat nog tegenwoordig, een afspraak naar voren halen). De veer RA bleek na demontage in twee delen uit elkaar te vallen, en met het losse stukje in de kofferbak, was de veer toch echt in 3 stukken gebroken. De veer LA bleek boven in te zijn afgebroken. Ongelofelijk dat het dan toch nog zo blijft rijden. Vervangen van de achterveren gaat overigens zonder veerspanner. De XC70 rijdt nu wel aanmerkbaar beter en staat achter wat hoger op de poten.

De APK was vervolgens appeltje-eitje, deeltjestest was zo rond de 1000, we kunnen er weer 14 maanden tegen aan.

De automaat was echt aan verversing toe, de olie was zwart maar rook niet verbrand o.i.d. De adaptiewaarden zijn teruggezet naar fabrieksinstellingen. De automaat schakelde al goed maar nu net even vloeiender op- en terugschakelen. Helemaal top. De vorige automaatspoeling was 90.000km geleden. Gezien het feit dat de olie echt donkerzwart was, denk ik dat ik de volgende keer wat eerder een automaat spoeling ga laten doen.
Voor de XC70 rijders mode 2008++ een overzichtje op Volvosweden wat voor preventief onderhoud je nog kunt doen aan de achter as kant van je XC70

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 11.02.2024 - 11:26 Eigenlijk zeg je dat je de hulpveren in dagelijkse gebruik merkbaar wat doen of alleen hoger op de poten achter? Heb je die eindstoters tussen de veer ook vervangen die zijn bij mij half weg ...
Het zijn geen hulpveren maar gewone veren. Auto ligt strakker op de weg en het stuurt ook beter. Rubberen eindstops heb ik niet vervangen. Die heb je alleen nodig als de veer echt helemaal afbreekt en er tussen uit vliegt. Gezien het feit dat een veer, die in 3 delen is gebroken, nog steeds blijft zitten heb je in de praktijk de eindstops niet nodig.

Wel had ik hi-temp wax gekocht en meegenomen. Dit is op gespoten op de plekken waar mogelijk op termijn roest ontstaat. Voorkomen is beter dan genezen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

dat is goed idee die wax, in fimpje zie ook de be roest op de onderdelen, maar die XC rijdt in Rusland meen ik;;;
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: 11.02.2024 - 21:46
Bover schreef: 11.02.2024 - 11:26 Eigenlijk zeg je dat je de hulpveren in dagelijkse gebruik merkbaar wat doen of alleen hoger op de poten achter? Heb je die eindstoters tussen de veer ook vervangen die zijn bij mij half weg ...
Het zijn geen hulpveren maar gewone veren. Auto ligt strakker op de weg en het stuurt ook beter. Rubberen eindstops heb ik niet vervangen. Die heb je alleen nodig als de veer echt helemaal afbreekt en er tussen uit vliegt. Gezien het feit dat een veer, die in 3 delen is gebroken, nog steeds blijft zitten heb je in de praktijk de eindstops niet nodig.

Wel had ik hi-temp wax gekocht en meegenomen. Dit is op gespoten op de plekken waar mogelijk op termijn roest ontstaat. Voorkomen is beter dan genezen.
Hmmm, das een mooi busje.
Hier ook best wel wat plekjes die dat zouden kunnen gebruiken.
@Bob, IronX om de boel schoon te maken.
Nog nooit eerder gehad maar ik had 2 velgen vast zitten op de naaf en daar moest ik even op los om los te krijgen.
Ik had een bijgeluid op de vooras wat een beetje leek op een wiellager of cuppende band, na schoonmaak van roest op de naaf en binnenzijde velg is het geluid weg.
Daar zat dus veel zooi tussen wat het geluid veroorzaakte.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tom merci uitleg dat is de moeite waard, die veren ga ik hier eens aan een onderzoek onderwerpen...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Zo, ff paar week ondergedoken en al weer een hele historie neergepend over Benzen en XC's
Ik zal ff mijn eigen topic een klein trapje geven binnenkort. De XC heeft weer een weekje in het mooie Fiss geroken aan de sneeuw. Niet zo hevig als de woensdag / donderdag ervoor,, toen mensen een dag vast hebben gestaan overigens. Waarschijnlijk ook ongeveer de laatste sneeuw van dit seizoen als ik het een beetje bekijk, maar je weet het maar nooit.

Ga zo door heren knutselaars en vertellers.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Tja, die achterveren. Ik vroeg me af of ik dit na vervanging niet moest uitlijnen. Dus een afspraak gemaakt, meten is weten. En jawel, de achterste wielen in het rood. En nadat die in het groen stonden, stonden de voorwielen in het rood. En ook dat is even gecorrigeerd.

Ik stond er bij toen de selectie voor de instellingen van de uitlijning werd gemaakt. Interessant is dat er bij de XC70 3 verschillende chassis zijn met elk twee varianten (normaal en nivomats): standaard, politie en taxi.

Verhip zeg. Als ik had geweten dat je ook taxiveren voor de XC70 had kunnen kiezen, dan had ik (uiteraard) hiervoor gekozen. Wellicht een tip voor degene die nog eens zijn achterveren laat vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3660
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Altijd leuk natuurlijk als iemand zijn XC70 naast die van jou parkeert.
Bleek dus van forumlid Sanco te zijn. Hoe klein is de wereld toch maar weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”