V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- RichieB
- 6th Gear member
De beste indicatie tot nu toe is de prijs van €59950 in België. Gebaseerd daarop en de € 64695 voor de MY13 in NL kan je inderdaad een ruime € 65k verwachten. Hem in België gaan halen zal dit keer niet helpen ben ik bang. Ik denk dat de MY14 daar in 2013 niet meer geleverd gaat worden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 4th Gear member
Waarom steekt de importeur dan geld en moeite in deze brochure....RichieB schreef:Hem in België gaan halen zal dit keer niet helpen ben ik bang. Ik denk dat de MY14 daar in 2013 niet meer geleverd gaat worden.
http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
daar kent men de rigide bijtellingsregels niet en is levering in het kalenderjaar 2013 niet belangrijk
Volvo for life
- RichieB
- 6th Gear member
Bart heeft 'm door. En met al die certificaten die in NL zijn uitgegeven lijkt het me sterk dat een Belgische bestelling eerder wordt uitgeleverd.
-
- 2nd Gear member
Maandag gaat die als het goed is als bestelling door naar de importeur:
Rebel blue incl off Beige bekleding 59950
Xenium pack + Premium sound 3450
Gelaagd glas 500
Zilveren dakrailing 150
En dan hopen op van de zomer rijden...
Rebel blue incl off Beige bekleding 59950
Xenium pack + Premium sound 3450
Gelaagd glas 500
Zilveren dakrailing 150
En dan hopen op van de zomer rijden...
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White
EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.
Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.
- RichieB
- 6th Gear member
Nice. Geen PHEV pack? Geen alarm (ivm verzekering)? Ik ben erg benieuwd welke leverdatum je terug krijgt. Woon je in Nederland of België? Ben ik nu gek of is Volvo NL weer orders aan het mislopen door de radiostilte rondom MY14?
-
- 2nd Gear member
Richie,
Alarm verplicht inderdaad vanwege nieuwwaarde en PHEV pack? Help me is, woon in NL, auto komt uit BE..
Alarm verplicht inderdaad vanwege nieuwwaarde en PHEV pack? Help me is, woon in NL, auto komt uit BE..
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat er meer besteld worden dan er kunnen worden geleverd.RichieB schreef: Ben ik nu gek of is Volvo NL weer orders aan het mislopen door de radiostilte rondom MY14?
tenminste zolang de overheid de huidige belastingregels volhoudt.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- RichieB
- 6th Gear member
PHEV pack heeft Volvo On Call, daarmee kan je op afstand het laden van je auto checken, deuren op slot doen, etc via een iOS/Android app. Er zit ook "unpluggend voorverwarmening" in het pack. Daarmee kan je via de app ook de auto alvast op temperatuur brengen, ook als hij niet is aangesloten met de laadkabel. Heb je de folder niet gelezen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
orders missen? zonder foldertje is in NL de helft van de totale productie reeds verkocht (en gek? dat is wel weer een stevige classificering)RichieB schreef:Nice. Geen PHEV pack? Geen alarm (ivm verzekering)? Ik ben erg benieuwd welke leverdatum je terug krijgt. Woon je in Nederland of België? Ben ik nu gek of is Volvo NL weer orders aan het mislopen door de radiostilte rondom MY14?
Volvo for life
- RichieB
- 6th Gear member
Aan de ene kant wordt er gezegd dat er nog productieplaatsen in 2013 te reserveren zijn in NL. Aan de andere kant zie ik hier nu een import bestelling voorbijkomen, omdat Volvo BE die nu al aanneemt. Je zou denken dat met 3000 reserveringen Volvo NL haast zou maken met de details over MY14, anders zullen er nog meer imports volgen lijkt me. (Dat gek ging over mezelf hoor.)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo NL neemt ook gewoon bestellingen aan hoor, maar die belgische my 2014 zou zomaar in 2014 binnen kunnen gaan komen.
Op dit moment geeft Volvo AB iig nog geen concrete levertijden daar er voor het my 2014 nog geen nadere specs bekend zijn en het my 2014 nog niet geopend is, Volvo NL verkoopt dan ook alleen gegarandeerde productieplekken, meer is er niet en is het quotum van 6000 stuks vol lijkt het over
Op dit moment geeft Volvo AB iig nog geen concrete levertijden daar er voor het my 2014 nog geen nadere specs bekend zijn en het my 2014 nog niet geopend is, Volvo NL verkoopt dan ook alleen gegarandeerde productieplekken, meer is er niet en is het quotum van 6000 stuks vol lijkt het over
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Bart, even om te zien of ik jou goed begrijp: Je bent er zeker van dat alles en iedereen in NL met een certificaat de auto voor 31-12-2013 geleverd krijgt?
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als Volvo het aandurft zou ik dat ook wel aandurven
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Maar durft Volvo het aan? Waarop baseer je dat? Ik heb het zelf in ieder geval alleen maar opgevat als 'een nummertje bij de bakker'. Maar als het brood dan op is, dan heb je niets aan je nummertje.
Bovendien zit er toch ook nog iets geks (onder normale omstandigheden) in die ontbindende voorwaarde waar ze je eventueel wel een loer mee zouden kunnen draaien.
"De verkoper zal de koper uiterlijk 1 juli 2013 berichten of registratie van het voertuig voor 1 januari 2014, onder normale omstandigheden mogelijk zal zijn. Indien dit niet het geval is, dan heeft de koper gedurende 10 werkdagen vanaf die berichtgeving het recht om ..."
Bovendien zit er toch ook nog iets geks (onder normale omstandigheden) in die ontbindende voorwaarde waar ze je eventueel wel een loer mee zouden kunnen draaien.
"De verkoper zal de koper uiterlijk 1 juli 2013 berichten of registratie van het voertuig voor 1 januari 2014, onder normale omstandigheden mogelijk zal zijn. Indien dit niet het geval is, dan heeft de koper gedurende 10 werkdagen vanaf die berichtgeving het recht om ..."
- RichieB
- 6th Gear member
Auw, inderdaad een flinke slag om de arm. Ik begrijp die import bestelling ineens een stuk beter.
-
- 3rd Gear member
Gezien het feit dat de PIH gewoon op de normale productielijn gemaakt wordt moet het leveren geen enkel probleem zijn MITS de specifieke onderdelen (zoals accu's enz.) geen vertraging hebben en voldoende voorraadig zijn. Als de 3000 V60's kunnen maken dan dus ook 3000 V60PIH's. En gezien de overcapaciteit die de autofabrikanten hebben moet dat dus niet zo'n probleem zijn.
Voor zover ik begrepen heb zijn er als het ware 'productierechten' voor V60 (en dan niet eens specifiek voor de PIH) verdeeld onder de diverse landen waarvan dus een X aantal PIH's bij mogen zijn. Gezien de manier van produceren zou het dus niet uit mogen maken in welke volgorde een land besteld er zijn per periode een X aantal plaatsen beschikbaar voor een regio/land (zo zat het bij BMW wel is mij toen uitgelegd) Als er heel veel vraag is naar een specifiek type V60/V70/v40 zou er per type een productie krapte kunnen ontstaan.
Dat zou dus rond introductie van een nieuw type kunnen zijn, of bij een ingrijpende facelift. Als dan alle regio's tegelijk veel bestellingen plaatsen loopt de levertijd op.
ALS dit dus klopt is ook gelijk de discussie of een Belgische / duitse /nederlandse als eerste geleverd kan worden redelijk zinloos. Is dan nog net niet wie het eerst komt wie het eerst maalt. Voorraad auto's maken doen ze alleen als ze geen bestelde kunnen maken lijkt me (waarom een bestaande klant laten wachten voor een (nog) niet bestaande??) De productie is zo flexibel ingericht dat (zo ongeveer) alle kleuren en uitvoering door elkaar gemaakt kunnen worden.
Gezien de reeds gedane bestellingen en de daarbij behorende ingeplande productie capaciteit is in juli echt al wel te zeggen wat de leververwachting is.
En in geval van onvoorziene omstandigheden als rampen enz wordt er toch een beroep gedaan op overmacht.......
Voor zover ik begrepen heb zijn er als het ware 'productierechten' voor V60 (en dan niet eens specifiek voor de PIH) verdeeld onder de diverse landen waarvan dus een X aantal PIH's bij mogen zijn. Gezien de manier van produceren zou het dus niet uit mogen maken in welke volgorde een land besteld er zijn per periode een X aantal plaatsen beschikbaar voor een regio/land (zo zat het bij BMW wel is mij toen uitgelegd) Als er heel veel vraag is naar een specifiek type V60/V70/v40 zou er per type een productie krapte kunnen ontstaan.
Dat zou dus rond introductie van een nieuw type kunnen zijn, of bij een ingrijpende facelift. Als dan alle regio's tegelijk veel bestellingen plaatsen loopt de levertijd op.
ALS dit dus klopt is ook gelijk de discussie of een Belgische / duitse /nederlandse als eerste geleverd kan worden redelijk zinloos. Is dan nog net niet wie het eerst komt wie het eerst maalt. Voorraad auto's maken doen ze alleen als ze geen bestelde kunnen maken lijkt me (waarom een bestaande klant laten wachten voor een (nog) niet bestaande??) De productie is zo flexibel ingericht dat (zo ongeveer) alle kleuren en uitvoering door elkaar gemaakt kunnen worden.
Gezien de reeds gedane bestellingen en de daarbij behorende ingeplande productie capaciteit is in juli echt al wel te zeggen wat de leververwachting is.
En in geval van onvoorziene omstandigheden als rampen enz wordt er toch een beroep gedaan op overmacht.......
-
- 2nd Gear member
Ik meende dat ik ergens op het forum iets van discussie over gewicht en mrb na 2016 heb gelezen. Heb net - versneld dat wel - dit topic van begin tot eind doorgescrollt, maar daar tref ik het niet. Ik meen me te herinneren dat iemand zij dat het met een diesel en het extra gewicht van de batterij wel een erg dure jongen voor de mrb zou worden. Nu lees ik net in de Bovagkrant dat er voor de electrische/ hybride auto's nog wel het voordeel zou blijven gelden van de aftrek van het extra gewicht van de accu's. Wat dat betreft zou hij na 1-1-2016 dus niet duurder moeten zijn dan een gewone V60 D.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
-
- 3rd Gear member
Daar was inderdaad in dit draadje al iets over gezegd, maar zonder bronvermelding. Zou dat ook al terug te vinden zijn op de belastingsite?
Heb snel even gezocht, maar zag zo snel niets (kan er goed langs gekeken hebben, dat wel).
Heb snel even gezocht, maar zag zo snel niets (kan er goed langs gekeken hebben, dat wel).
-
- 2nd Gear member
Ik heb iig de post van Paul gevonden
Wat ik schreef komt dus uit de Bovagkrant (http://newspaper.bovagkrant.nl/Bovagkra ... eadview/6/) en dat zou dan weer gebaseerd zijn op de ''Autobrief" Die vind je hier: http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... brief.html
en daar staat op pag. 24 toch weer iets anders:
Deze vrijstelling gaat in op het moment dat de huidige vrijstelling wordt beëindigd en loopt door tot en met 2015. Daarnaast wil ik bezien op welke wijze ik tegemoet kan komen aan het feit dat elektrische en semielektrische
auto’s een aanzienlijk hoger gewicht kennen als gevolg van bijvoorbeeld het accupakket en de elektromotor. Thans wordt forfaitair 125 kg op het gewicht van de auto in mindering gebracht voor de bepaling van de grondslag van de MRB. Ik ben voornemens dat forfaitaire gewicht aan te passen aan het gemiddelde extra gewicht van die categorie auto’s.

In het draadje van de bestellingen.Paul schreef:Wat zou de auto eigenlijk kosten aan wegenbelasting als dit niet gratis was geweest, als ik zo die 300kg op tel bij een normale D5 AWD...
Wat ik schreef komt dus uit de Bovagkrant (http://newspaper.bovagkrant.nl/Bovagkra ... eadview/6/) en dat zou dan weer gebaseerd zijn op de ''Autobrief" Die vind je hier: http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... brief.html
en daar staat op pag. 24 toch weer iets anders:
Deze vrijstelling gaat in op het moment dat de huidige vrijstelling wordt beëindigd en loopt door tot en met 2015. Daarnaast wil ik bezien op welke wijze ik tegemoet kan komen aan het feit dat elektrische en semielektrische
auto’s een aanzienlijk hoger gewicht kennen als gevolg van bijvoorbeeld het accupakket en de elektromotor. Thans wordt forfaitair 125 kg op het gewicht van de auto in mindering gebracht voor de bepaling van de grondslag van de MRB. Ik ben voornemens dat forfaitaire gewicht aan te passen aan het gemiddelde extra gewicht van die categorie auto’s.