In het persbericht staat: "Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties."
In het huidige SCT zit toch juist relatief weinig spraakbesturing (en al helemaal binnen iGo)? De stuurwielknop hiervoor is zelfs verwijderd. Dus misschien komt er toch iets anders dan SCT?!
Sensus Connected Touch
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Arnoud heeft gelijk.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Maar volgens mij zit er in SCT zelf wel een knopje op het scherm voor spraakbesturing. Maar ik heb geen idee of dat (goed) werktBanRay schreef:In het persbericht staat: "Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties."
In het huidige SCT zit toch juist relatief weinig spraakbesturing (en al helemaal binnen iGo)? De stuurwielknop hiervoor is zelfs verwijderd. Dus misschien komt er toch iets anders dan SCT?!

- arnoud
- 8th Gear member
Zit dat knopje niet meer op het stuurwiel dan?Tankiej schreef:Maar volgens mij zit er in SCT zelf wel een knopje op het scherm voor spraakbesturing. Maar ik heb geen idee of dat (goed) werkt
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- twcoolen
- 3rd Gear member
Inderdaad, je kunt er mee zoeken door alle 'music apps' (MP3, TuneIn, Deezer, Spotify) die op dat moment gestart zijn. Echter is de functie niet beschikbaar voor navigatie.Tankiej schreef:Maar volgens mij zit er in SCT zelf wel een knopje op het scherm voor spraakbesturing. Maar ik heb geen idee of dat (goed) werktBanRay schreef:In het persbericht staat: "Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties."
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 4th Gear member
Vanuit de ogen van een marketeer is dit 100% passend op SCT.BanRay schreef:In het persbericht staat: "Spraakbesturing van de meeste infotainment- en navigatiefuncties."
Volvo kan het niet maken om nu al met een nieuw product te komen, dat zou wel héél erg slecht zijn...Dan geven ze gewoon expliciet toe dat SCT mislukt is en kunnen ze niet anders dan SCT terugnemen
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- santu001
- 4th Gear member
Bij mij is het helemaal krom. Knopje werkt nog voor de telefoon en RTI! Het touch knopje van SCT doet het wel, maar nul komma nul reacties. Waarschijnlijk is dat niet (goed) aangesloten en wellicht daardoor werkt het (nog) niet bij SCT en wel bij RTI?!
Ik weet eigenlijk niet wat ik belangrijker vind. Maar terug moet de auto toch, want de voorcamera reageert niet meer sinds ik SCT heb, viel me onlangs op! Dit nadat ik al eens terug moest voor me gewone gps van RTI.
Tip! Controleer alles na een inbouw!
Ik weet eigenlijk niet wat ik belangrijker vind. Maar terug moet de auto toch, want de voorcamera reageert niet meer sinds ik SCT heb, viel me onlangs op! Dit nadat ik al eens terug moest voor me gewone gps van RTI.
Tip! Controleer alles na een inbouw!
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
-
- 4th Gear member
Voorcamera?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- santu001
- 4th Gear member
Ja, in de grill!
Mvg. Claudio,
-
- 3rd Gear member
Nee, als je SCT af-fabriek hebt gekozen dan zit er geen knopje meer op je stuur daarvoor. Ook zit er geen knopje 'NAV' meer op je middenconsolearnoud schreef:Zit dat knopje niet meer op het stuurwiel dan?Tankiej schreef:Maar volgens mij zit er in SCT zelf wel een knopje op het scherm voor spraakbesturing. Maar ik heb geen idee of dat (goed) werkt

- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Heb je liever dat Volvo een brak systeem blijft voeren? Ze zullen natuurlijk nooit expliciet zeggen dat SCT is mislukt, maar vervanging op deze termijn is natuurlijk zeker een impliciete boodschap... als het waar is.zakraket schreef:Volvo kan het niet maken om nu al met een nieuw product te komen, dat zou wel héél erg slecht zijn...Dan geven ze gewoon expliciet toe dat SCT mislukt is en kunnen ze niet anders dan SCT terugnemen
Mijn persoonlijke mening hierover, is dat het zeer waarschijnlijk is dat er inderdaad een nieuw systeem aankomt (niet alleen omdat Volvo het in het persbericht "all new" noemt, maar ook gebaseerd op zaken die ik al in mei tijdens de VFFT in Göteborg heb gehoord). Ik kan me goed voorstellen dat Volvo al voordat SCT echt in de verkoop is gegaan, heeft geconcludeerd dat het op termijn niet voldoet, zowel vanwege de technische problemen, alsook omdat het onvoldoende integratie met de auto biedt, zowel technisch (GPS-antenne) als functioneel (eigen omgeving die losstaat van de rest van Sensus). Het zou mij niet verbazen als men al veel eerder (begin dit jaar) is begonnen met het zoeken naar/ontwikkelen van een vervangend product.
Over het moeten terugnemen van SCT: er zijn volgens mij "maar" twee echte problemen met SCT: het GPS-verbindingsprobleem en het vastlopen van sommige units. Alle andere zaken waar mensen over klagen (m.n. in vergelijking met Asteroid), zijn nooit als zodanig verkocht. Volvo verkoopt geen Parrot Asteroid, Volvo verkoopt Sensus Connected Touch. Dus tenzij de genoemde problemen niet kunnen worden opgelost, is er geen reden om SCT "terug te nemen". En dit zal dan sowieso op individuele basis zijn, een algemene terugroepactie lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- Get!em
- 3rd Gear member
Ik heb de folder liggen op basis waarvan ik SCT heb besteld. Daarin staat toch echt Mirror-link en ook dat de applicaties uitgebreid gaan worden.Herko_ter_Horst schreef: Alle andere zaken waar mensen over klagen (m.n. in vergelijking met Asteroid), zijn nooit als zodanig verkocht.
Beide zijn wel een essentieel onderdeel van de verwachtingen van SCT geweest bij het bestellen.
Eea hield namelijk in dat ik schermen van mijn telefoon gewoon op de SCT had kunnen zien zonder de telefoon op te pakken.
Bij discontinuering en geen/weinig extra updates/toevoegingen tov de huidige SCT vanuit Volvo zal dat toch echt wel even ter sprake komen bij de dealer.
Maar goed, niet schreeuwen voordat er ook maar iets is gebeurd. Laten we gewoon even afwachten en zien wat er van de beloofde (GPS) update komt. Tevens afwachten wat dat nieuw aangekondigde systeem inhoudt.
Mogelijk is het wel een (goede) software upgrade van SCT. Ik bedoel, ga eens van het goede uit

Andere (passieve) optie van redenatie is dat het gewoon SCT is dat ze bedoelen. Alle functies komen overeen, tweede helft 2013 komt ook overeen met wanneer SCT voor het eerst is geinstalleerd (juni2013).
Edit:
Even het engelse artikel erbij gezocht van Volvo media/persberichten.
Daar staat gewoon SCT in.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... -new-level
Ik ga vooralsnog dus uit van het positieve: Volvo gaat echt wel wat doen aan SCT om de gebruikservaring te verbeteren.
-
- 4th Gear member
Idd:
Helaas is hier niet uit te concluderen dat er uberhaupt IETS gewijzigd is in "deze" SCT maar laten we inderdaad uitgaan van het positieve.
Positief is iig dat Volvo SCT niet afgeschreven heeft voor iets anders
Vooral van dat vetgedrukte zinnetje is nog niets gerealiseerd.
Niets nieuws onder de zon dus.Sensus Connected Touch – new connectivity possibilities
The HMI (Human Machine Interface) functionality Sensus is extended with the option to add intuitive all-new technology that enables connectivity and Internet in the car. The Sensus Connected Touch turns the 7-inch display into a state-of-the-art infrared, beam-scanned touch screen that can be used even when wearing gloves – a world first in cars.
The driver goes online either via a car-mounted 3G/4G dongle or a personal mobile phone, and the features include:
- Internet streaming of music
- A global choice of Internet radio via TuneIn and Orange Live Radio
- Full Internet browsing (except when driving)
- On-line Google Map with Google Search
- Embedded Connected 3D navigation with online traffic information and dangerous zone warnings
- Free Parking locator
- TripInfo that reads out Wikipedia information about interesting points along the route
- Native and web applications and App Store for new functions and updates
- Weather information and forecasts
- A Volvo service locator
“The voice-activation system works on all music sources connected to the Connected Touch”, says Project Director Patrik Widerstrand, adding: “It is also possible to share a WiFi network with everyone in the car.”
Helaas is hier niet uit te concluderen dat er uberhaupt IETS gewijzigd is in "deze" SCT maar laten we inderdaad uitgaan van het positieve.
Positief is iig dat Volvo SCT niet afgeschreven heeft voor iets anders

Vooral van dat vetgedrukte zinnetje is nog niets gerealiseerd.
-
- 1st Gear member
ben een nieuw lid, ik heb me elders al voorgesteld 
Afgelopen vrijdag m'n nieuwe V40 met SCT afgehaald. Mijn bevindingen zover:
- Lock op navigatie nog geen enkele keer een probleem geweest. Duimen maar.
- SCT is meteen beschikbaar in het startscherm als ik op "media'" druk, in tegenstelling wat ik van anderen las.
- internet via iphone hotspot werkt prima, alleen wel irritant dat je dat elke keer moet inschakelen. Moet nog even een dongel scoren, als ik er 1 kan vinden die werkt op SCT want volgens de dealer is dat "proberen en hopen".... Iemand een suggestie?
- Superonhandig dat je niet meteen je navigatie beschikbaar hebt. Moet je eerst door menu;s heen, opstarten en melding wegklikken (met vertraging, grrr) wat best wel lang duurt. Elke keer weer. Daar had wel een knopje voor op mogen zitten, of automatisch opstarten. Had hiervoor een Seat met navigatie en die was binnen een seconde online. Gebruikte dan wel weer oude kaarten en TMC, dus ook onbruikbaar, maar snel was het wel...... Tip: bij dynamic sorteren komen de meest (laatste?) gebruikte apps het meest naar links, en die kun je dus het eerst selecteren. Dat maakt het iets minder werk igo in te schakelen.
- overduidelijk 2 systemen die over elkaar heen gebakken zijn. Touchscreen werkt alleen met de apps, en voicecontrol alleen op het oude systeem. Ook overduidelijk anders van layout.
- daarom ook waarschijnlijk dat bij fileinfo en elke route melding de radio volledig uitvalt, ipv gewoon wat zachter. Da's niet bepaald elegant, en niet wat je verwacht als je een geintegreerd systeem koopt.
- het touchscreen is lastig te bedienen, het zit net tever weg en te diep verzonken. En ik ben 1.95 dus daar ligt het niet aan. En je moet het met navigatie toch regelmatig bedienen.
- igo zelf werkt op zich wel weer ok, alhoewel die nieuwe ring bij denbosch er nog niet op staat. Da's toch alweer een jaar af dacht ik.
- Verkeersinfo in igo weet ik nog niet. Vanochtend in de spits kreeg ik een paar meldingen om file te omzeilen met 1 minuut tijdwinst, terwijl het ingesteld staat op alleen voorstellen met meer als 10 min tijdwinst. Ben niet zeker of het aan mijn instellingen ligt of aan het systeem. Het lijkt beter als TMC, maar niet zo goed als tomtom. Als ik er meer mee gereden hebt kom ik wel met een update.
- MAP met verkeersinfo is eigenlijk prima, maar het zou geintegreerd moeten zijn met igo..... Wel heel grappig dat je met 2 vingers kunt zoomen als op een telefoontje!
- coyote is totaal nutteloos. Op de A2 reden geen anderen met coyote voor me in de spits: 1 controle gezien die er niet op stond, en trajectcontrole geeft ie ook niet aan. Volgens mij wordt dit in NL helemaal niet ondersteund! Ook valt regelmatig de verbinding weg met de server, waarschijnlijk valt internet even weg (bereik tijdens rijden is niet altijd goed) en daar kan coyote niet mee omgaan. Bespaar je het abonnementsgeld.
- helaas krijg ik het systeem niet zover dat ie via bluetooth een melding krijgt van flitsmeister. Wellicht conflict omdat de iphone ook al de hotspot gebruikt? Werkte voorheen in de seat prima.
- al die andere apps gebruik ik toch niet, het is een auto, geen smartphone. Ik heb ze globaal even bekeken maar zit weinig nuttigs bij. Email is grappig dat het kan, maar alleen als je in de file staat want tijdens het rijden werkt het (begrijpelijk) niet. Dus mocht igo traffic heel slecht blijken, heb je daar nog iets aan
Muziekapps ook handig voor de liefhebber wellicht, maar ik stream wel van m'n iphone of de gewone radio. Je kan ze gelukkig verstoppen zodat je er niet steeds langs hoeft te scrollen.
Tot dusver, hopelijk hebben jullie er iets aan.

Afgelopen vrijdag m'n nieuwe V40 met SCT afgehaald. Mijn bevindingen zover:
- Lock op navigatie nog geen enkele keer een probleem geweest. Duimen maar.
- SCT is meteen beschikbaar in het startscherm als ik op "media'" druk, in tegenstelling wat ik van anderen las.
- internet via iphone hotspot werkt prima, alleen wel irritant dat je dat elke keer moet inschakelen. Moet nog even een dongel scoren, als ik er 1 kan vinden die werkt op SCT want volgens de dealer is dat "proberen en hopen".... Iemand een suggestie?
- Superonhandig dat je niet meteen je navigatie beschikbaar hebt. Moet je eerst door menu;s heen, opstarten en melding wegklikken (met vertraging, grrr) wat best wel lang duurt. Elke keer weer. Daar had wel een knopje voor op mogen zitten, of automatisch opstarten. Had hiervoor een Seat met navigatie en die was binnen een seconde online. Gebruikte dan wel weer oude kaarten en TMC, dus ook onbruikbaar, maar snel was het wel...... Tip: bij dynamic sorteren komen de meest (laatste?) gebruikte apps het meest naar links, en die kun je dus het eerst selecteren. Dat maakt het iets minder werk igo in te schakelen.
- overduidelijk 2 systemen die over elkaar heen gebakken zijn. Touchscreen werkt alleen met de apps, en voicecontrol alleen op het oude systeem. Ook overduidelijk anders van layout.
- daarom ook waarschijnlijk dat bij fileinfo en elke route melding de radio volledig uitvalt, ipv gewoon wat zachter. Da's niet bepaald elegant, en niet wat je verwacht als je een geintegreerd systeem koopt.
- het touchscreen is lastig te bedienen, het zit net tever weg en te diep verzonken. En ik ben 1.95 dus daar ligt het niet aan. En je moet het met navigatie toch regelmatig bedienen.
- igo zelf werkt op zich wel weer ok, alhoewel die nieuwe ring bij denbosch er nog niet op staat. Da's toch alweer een jaar af dacht ik.
- Verkeersinfo in igo weet ik nog niet. Vanochtend in de spits kreeg ik een paar meldingen om file te omzeilen met 1 minuut tijdwinst, terwijl het ingesteld staat op alleen voorstellen met meer als 10 min tijdwinst. Ben niet zeker of het aan mijn instellingen ligt of aan het systeem. Het lijkt beter als TMC, maar niet zo goed als tomtom. Als ik er meer mee gereden hebt kom ik wel met een update.
- MAP met verkeersinfo is eigenlijk prima, maar het zou geintegreerd moeten zijn met igo..... Wel heel grappig dat je met 2 vingers kunt zoomen als op een telefoontje!
- coyote is totaal nutteloos. Op de A2 reden geen anderen met coyote voor me in de spits: 1 controle gezien die er niet op stond, en trajectcontrole geeft ie ook niet aan. Volgens mij wordt dit in NL helemaal niet ondersteund! Ook valt regelmatig de verbinding weg met de server, waarschijnlijk valt internet even weg (bereik tijdens rijden is niet altijd goed) en daar kan coyote niet mee omgaan. Bespaar je het abonnementsgeld.
- helaas krijg ik het systeem niet zover dat ie via bluetooth een melding krijgt van flitsmeister. Wellicht conflict omdat de iphone ook al de hotspot gebruikt? Werkte voorheen in de seat prima.
- al die andere apps gebruik ik toch niet, het is een auto, geen smartphone. Ik heb ze globaal even bekeken maar zit weinig nuttigs bij. Email is grappig dat het kan, maar alleen als je in de file staat want tijdens het rijden werkt het (begrijpelijk) niet. Dus mocht igo traffic heel slecht blijken, heb je daar nog iets aan

Tot dusver, hopelijk hebben jullie er iets aan.
V40 R-design
440 turbo
440 turbo
- arnoud
- 8th Gear member
Ik haalde het V60 / S60 persbericht aan, niet die van de S80 / V70.Get!em schreef: Even het engelse artikel erbij gezocht van Volvo media/persberichten.
Ik ga vooralsnog dus uit van het positieve: Volvo gaat echt wel wat doen aan SCT om de gebruikservaring te verbeteren.
Maar we zullen zien inderdaad

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
-
- 4th Gear member
En nu ben ik weer eens de sjaak: gisterenavond een klein ritje duurde het 5 min. voor ik een fix kreeg. Vaak het begin van GPS-ellende.
Vanmorgen naar Maarn gereden (vanuit Tilburg) en vanaf de start helemaal géén GPS. Zelfs maar 2 rode balkjes.
Als ik iGo afsloot bleef de GPS bovenin knipperen (normaal sluit GPS dan af).
Op een gegeven moment was SCT zelfs niet meer te bedienen en zat het scherm vast met een knipperend GPS-icoon. Ik dacht: hier komt de gevreesde updateofdeath, maar uiteindelijk reageerde het scherm weer. GPS bleef knipperen.
2 a 3 weken probleemloosgeweest met binnen een paar sec prima fix.
Eigenlijk zou er een resetoptie moeten (terug)komen (anders dan je auto >5min uitzetten), of de mogelijkheid om de GPS-sensor uit te schakelen. Allemaal standaard Android maar helaas weggehaald.
Vanmorgen naar Maarn gereden (vanuit Tilburg) en vanaf de start helemaal géén GPS. Zelfs maar 2 rode balkjes.
Op een gegeven moment was SCT zelfs niet meer te bedienen en zat het scherm vast met een knipperend GPS-icoon. Ik dacht: hier komt de gevreesde updateofdeath, maar uiteindelijk reageerde het scherm weer. GPS bleef knipperen.
Eigenlijk zou er een resetoptie moeten (terug)komen (anders dan je auto >5min uitzetten), of de mogelijkheid om de GPS-sensor uit te schakelen. Allemaal standaard Android maar helaas weggehaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Get!em
- 3rd Gear member
*ik moet beter lezen..arnoud schreef:Ik haalde het V60 / S60 persbericht aan, niet die van de S80 / V70.Get!em schreef: Even het engelse artikel erbij gezocht van Volvo media/persberichten.
Maar we zullen zien inderdaad
De V60/S60 heeft in het engels inderdaad ook alleen
"Sensus Connect" staan
https://www.media.volvocars.com/global/ ... he-volvo-6
- twcoolen
- 3rd Gear member
Naast de 2 genoemde problemen zijn is er ook nog het feit dat MirrorLink in de brochure stond en er uiteindelijk niet gekomen is. En er werd geadverteerd over een Parrot Appstore met regelmatige nieuwe toevoegingen. Na 3 maanden live, nog geen enkele nieuwe app toegevoegd.Herko_ter_Horst schreef:Heb je liever dat Volvo een brak systeem blijft voeren? Ze zullen natuurlijk nooit expliciet zeggen dat SCT is mislukt, maar vervanging op deze termijn is natuurlijk zeker een impliciete boodschap... als het waar is.zakraket schreef:Volvo kan het niet maken om nu al met een nieuw product te komen, dat zou wel héél erg slecht zijn...Dan geven ze gewoon expliciet toe dat SCT mislukt is en kunnen ze niet anders dan SCT terugnemen
Mijn persoonlijke mening hierover, is dat het zeer waarschijnlijk is dat er inderdaad een nieuw systeem aankomt (niet alleen omdat Volvo het in het persbericht "all new" noemt, maar ook gebaseerd op zaken die ik al in mei tijdens de VFFT in Göteborg heb gehoord). Ik kan me goed voorstellen dat Volvo al voordat SCT echt in de verkoop is gegaan, heeft geconcludeerd dat het op termijn niet voldoet, zowel vanwege de technische problemen, alsook omdat het onvoldoende integratie met de auto biedt, zowel technisch (GPS-antenne) als functioneel (eigen omgeving die losstaat van de rest van Sensus). Het zou mij niet verbazen als men al veel eerder (begin dit jaar) is begonnen met het zoeken naar/ontwikkelen van een vervangend product.
Over het moeten terugnemen van SCT: er zijn volgens mij "maar" twee echte problemen met SCT: het GPS-verbindingsprobleem en het vastlopen van sommige units. Alle andere zaken waar mensen over klagen (m.n. in vergelijking met Asteroid), zijn nooit als zodanig verkocht. Volvo verkoopt geen Parrot Asteroid, Volvo verkoopt Sensus Connected Touch. Dus tenzij de genoemde problemen niet kunnen worden opgelost, is er geen reden om SCT "terug te nemen". En dit zal dan sowieso op individuele basis zijn, een algemene terugroepactie lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Wat betreft opvolging. ik acht het uiterst onwaarschijnlijk dat volgende week een nieuw SCT gepresenteerd wordt. Het wordt gewoon een af fabriek montage van het huidige systeem, waardoor het iets beter geintegreerd is. (mogelijk beter touchscreen en antenne in de vin). Ik baseer mijn conclusie uitsluitend op ervaringen uit de ODM wereld en de afspraken die daarin gemaakt worden. Ik kan me niet voorstellen dat Volvo een contract voor enkele maanden met Parrot OEM is aangegaan.
Maar tijd zal leren.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- santu001
- 4th Gear member
Plus dat vermeldingen van het huidige SCT al meer dan een half jaar in roulatie waren en dat is gebaseerd op een bestaand systeem. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat men in een half jaar tijd met iets totaal nieuws op de proppen komt wat min of meer op SCT neerkomt. Wel of geen touchscreen. Daarnaast als ze dit zo dicht gespijkerd hebben, welke beperkingen kent het 'nieuwe' systeem? Welke third party non touch app gaan ze dan brengen. Alle apps (android, ios) zijn allemaal touch georiënteerd. De beurs is overigens volgende week, daar zouden ze dus nog niks kunnen laten zien (anders dan een geüpdate SCT).
Maar goed het blijft gissen, maar ook een nieuw systeem zal tegen dezelfde beperkingen oplopen. Aanbod van apps en integratie. Iets wat ook bij het huidige systeem simpel op te lossen is. Het systeem is niet het probleem, de ondersteuning en ontwikkeling wel. Daar gaat een nieuw systeem ook weinig aan veranderen...
Maar goed het blijft gissen, maar ook een nieuw systeem zal tegen dezelfde beperkingen oplopen. Aanbod van apps en integratie. Iets wat ook bij het huidige systeem simpel op te lossen is. Het systeem is niet het probleem, de ondersteuning en ontwikkeling wel. Daar gaat een nieuw systeem ook weinig aan veranderen...
Mvg. Claudio,
- santu001
- 4th Gear member
Ik moet juist toegeven dat ik de laatste tijd vrijwel direct een fix heb, zelf net toen goot van de regen. Ondertussen getankt en weer een fix. Overigens merk ik dat meteen doordat ik het huidige weer in de gaten hou. Geen weer geen fix, want dat heeft ook een gps fix nodig.zakraket schreef:En nu ben ik weer eens de sjaak: gisterenavond een klein ritje duurde het 5 min. voor ik een fix kreeg. Vaak het begin van GPS-ellende.
Mvg. Claudio,