Vind ik ook, het zijn uitstekende spiegels. De Cross Traffic Alert is wel een mooie optie!guidov schreef:Ik moet zeggen, door de grote(re) spiegels is de dode hoek wel heel minimaal geworden.remcohe schreef:het lampje verteld ook wat je niet in je spiegels meer kan zien en in je dode hoek zit.
Spiegels zijn heel erg fijn van de v40
V40 - De ervaringen
- MartinV40D2
- 1st Gear member
V40 D2 / Momentum MY14 / Electric Silver / Business Pack Pro / Winter Line / Verschuifbare armsteun / Noodreservewiel / Zonder model- en motortypeaanduiding / BLIS / Lederen bekleding / 17 inch Mannan / Getint glas / brilhouder / Diffuser achterbumper / Trekhaak met afneembare kogel
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Maakt heel weinig uit, die 0W-30 kun je er met een gerust hart in gooien. 0W-30 doet het iets beter bij hele lage temperaturen. Als de motor warm is, is er vrijwel geen verschil tussen de twee.Cavallino schreef:Overigens; in het instructieboekje staat dat je voor de T4 5W-30 olie moet gebruiken, maar ik zie op mijn onderhoudskaartje dat de dealer eerder 0W-30 olie gebruikt heeft. Wat is beter, bijvullen met 5W-30 of 0W-30 (ik al een flacon Castrol 0W-30 gekocht)?
- jhartog
- 2nd Gear member
Vrijdag maar langs de garage voor mijn BLIS, rechts werkt inderdaad niet optimaal. Garage zal hem uitlezen en dan waarschijnlijk opnieuw kalibreren.
Dan het volgende probleem. Ik heb nog een van de eerste generaties ipod touch, die ik aangesloten heb via USB kabel. Nu blijft het scherm vaak hangen op het eerste nummer wat ik afspeel, terwlijk de muziek gewoon doorloopt. Herkent iemand dit probleem? En komt dit doordat ik een verouderde ipod gebruik (wel met laatste software)?
Dan het volgende probleem. Ik heb nog een van de eerste generaties ipod touch, die ik aangesloten heb via USB kabel. Nu blijft het scherm vaak hangen op het eerste nummer wat ik afspeel, terwlijk de muziek gewoon doorloopt. Herkent iemand dit probleem? En komt dit doordat ik een verouderde ipod gebruik (wel met laatste software)?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
- Meeratne
- 2nd Gear member
Bij mij werkt de iPod interface met een 4th gen nano ook heel slecht en volgens mij ligt dat gewoon aan het feit dat die iPod zo verouderd is, vandaar dat ik maar gewoon voor een USB stickje heb gekozen.
- jhartog
- 2nd Gear member
Dealer gaf inderdaad aan dat dat wel de oorzaak kon zijn.
BLIS is opnieuw gekalibreerd, maar ik zie nog geen verbetering. Van de week snelweg op en dan weet ik het zeker.
BLIS is opnieuw gekalibreerd, maar ik zie nog geen verbetering. Van de week snelweg op en dan weet ik het zeker.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
- nossy
- 4th Gear member
Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!nossy schreef:Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!
Wat betreft de dakdragers: ik heb ze net gemonteerd en ze zitten inderdaad heel kort op het dak, ik denk dat er maar 1 mm ruimte overblijft. Maar ik veronderstel dat Volvo dit ook zo ontworpen heeft en alles zo wel goed zit!
Onderweg had ik al gemerkt dat ze tegen het dak aanzaten, nu bij het verwijderen ook gemerkt dat er lakschade is opgetreden zowel links als rechtvoor.
Benieuwd wat ze daar gaan van zeggen
ook nog volgende opmerking, na het rijden op de autoroute(+-130km/h) gezien dat de bumper rechtsvoor uit zijn bevestiging klikt, teruggeduwd maar na een nieuwe rit opnieuw uit de bevestiging.
-
- 3rd Gear member
bumper probleem met uit de ophanging springen heb ik ook...
gaan ze bij komende beurt eens naar kijken...
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
-
- 2nd Gear member
Welke dakdragers had jij op de volvo geplaatst? En welke bagagebox.nossy schreef:Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!nossy schreef:Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!
Wat betreft de dakdragers: ik heb ze net gemonteerd en ze zitten inderdaad heel kort op het dak, ik denk dat er maar 1 mm ruimte overblijft. Maar ik veronderstel dat Volvo dit ook zo ontworpen heeft en alles zo wel goed zit!
Onderweg had ik al gemerkt dat ze tegen het dak aanzaten, nu bij het verwijderen ook gemerkt dat er lakschade is opgetreden zowel links als rechtvoor.
Benieuwd wat ze daar gaan van zeggen.
Ik heb de vleugellastdragers en spacedesign 420 bagagebox erbij besteld. Maar heb deze opties niet meegenomen in de offerte. Bij enige vorm van lakschade kan ik het niet melden bij de lease maatschappij.
Laat maar weten wat de dealer erover te zeggen heeft.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 1st Gear member
Ik hoor het graag als er een reactie van de dealer is, ik heb namelijk ook de lastdragers en box besteld.nossy schreef:Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!nossy schreef:Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!
ook nog volgende opmerking, na het rijden op de autoroute(+-130km/h) gezien dat de bumper rechtsvoor uit zijn bevestiging klikt, teruggeduwd maar na een nieuwe rit opnieuw uit de bevestiging.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
- nossy
- 4th Gear member
ik heb de originele Volvo dakdragers gebruikt op de V40 icm een space design 2300 van Volvo (thule).Praveen schreef:Welke dakdragers had jij op de volvo geplaatst? En welke bagagebox.nossy schreef:Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!nossy schreef:Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!
Ik heb de vleugellastdragers en spacedesign 420 bagagebox erbij besteld. Maar heb deze opties niet meegenomen in de offerte. Bij enige vorm van lakschade kan ik het niet melden bij de lease maatschappij.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1
-
- 2nd Gear member
Laat maar weten wat de dealer zegt.nossy schreef:ik heb de originele Volvo dakdragers gebruikt op de V40 icm een space design 2300 van Volvo (thule).Praveen schreef:Welke dakdragers had jij op de volvo geplaatst? En welke bagagebox.nossy schreef: Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1
Heb dezelfde dakdragers besteld.
Ik krijg mijn auto eind oktober en midden november ga ik met de auto op vakantie.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
-
- Starter
Zonde van de lakschade, Volvo is verantwoordelijk voor het gebrekkig design en volgens mij dus ook voor de beschadiging.nossy schreef:Terug van vakantie en dus zijn de dakdragers er ook weer af!nossy schreef:Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!
Voor wie nog moet vertrekken, ik heb ondertussen een foto geplaatst van mijn oplossing: heb er 4500 km mee gereden zonder problemen (zie bericht 11/07). Echter laten de rubbers wel matte vlekken achter op de lak en links achter is het koetswerk zeer lichtjes ingedeukt.

Spijtig genoeg nog wat andere problemen:
- dashboard reeds 7x uitgevallen
- op slechte wegen rammelt er iets in de buurt van het linker achterportier, idem rechts voor
- de plastic beschermstrips rond de voorste wieluitkastingen waren wat losgekomen waardoor er nogal wat steentjes en zand tussen de rubbers en het koetswerk zaten: zelf gereinigd en aangespannen.
-
- 4th Gear member
Herkenbaar. Voorbumper links, aan de zijkant. Twee keer gehad bij hoge buitentemperaturen.Patrickv schreef:bumper probleem met uit de ophanging springen heb ik ook...
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 4th Gear member
Nu een week mijn V40 in bezit 
- rijdt fantastico stil, comfortabel
- super audio en gelukkig eindelijk goede radio-ontvangst! (i.v.m. vorige auto)
- in de dagelijkse praktijk valt de D2 me nog mee. Oke, je moet even terugschakelen als je echt wil versnellen maar dan krijg je nog een behoorlijke push. Valt helemaal niet tegen.
- ik krijg alleen maar complimenten

- rijdt fantastico stil, comfortabel
- super audio en gelukkig eindelijk goede radio-ontvangst! (i.v.m. vorige auto)
- in de dagelijkse praktijk valt de D2 me nog mee. Oke, je moet even terugschakelen als je echt wil versnellen maar dan krijg je nog een behoorlijke push. Valt helemaal niet tegen.
- ik krijg alleen maar complimenten

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
En terecht :pzakraket schreef:- ik krijg alleen maar complimenten
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
-
- 3rd Gear member
Ik ook. Dat is opvallend. Al drie keer aangesproken door voorbijgangers en iemand bij het stoplicht. Leuk!dbt schreef:En terecht :pzakraket schreef:- ik krijg alleen maar complimenten
Mijn V40: D2 Summum
- Eddy S60
- 6th Gear member
Is er al nieuws over de dakdragers? Ik heb ze vanmorgen er even op gehad maar de tussenruimte dragers en het dak is wel erg krap.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
-
- 2nd Gear member
Het rare is dat op de foto's er genoeg ruimte blijkt te zijn. Jullie heben het toch over de ruimte die er nog over is op het midden van het dak als de dakkoffer erop ligt.
Heeft het niet te maken met het gewicht van de dakkoffer, hoe zwaar die beladen is.
Kan het ook te maken hebben met het type dakkoffer dat gebruikt wordt?
Heeft het niet te maken met het gewicht van de dakkoffer, hoe zwaar die beladen is.
Kan het ook te maken hebben met het type dakkoffer dat gebruikt wordt?
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Nee, volgens mij gaat het over de ruimte tussen het dak en de poten van de drager aan de randen.Praveen schreef:Jullie heben het toch over de ruimte die er nog over is op het midden van het dak als de dakkoffer erop ligt.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!