Pagina 49 van 65
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.02.2017 - 22:48
door Paul
Wat is je verbruik eigenlijk? Bij mij staat hij nu op 27000km op 6.3l/100km met veel file
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.02.2017 - 23:18
door Hans oet Twent
Paul schreef:
Wat is je verbruik eigenlijk? Bij mij staat hij nu op 27000km op 6.3l/100km met veel file
Vergelijkbaar Paul...... alleen knal ik nog wel eens met caravan redelijk door en de Duitse Autobahn km.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.02.2017 - 23:24
door Hans oet Twent
BlackcurrantV70 schreef:Staat geen Zweed tussen

V60CC echt geen optie ?
IK vind die wel erg geslaagd en er kan altijd een dakkoffer op om de kleinere koffer te compenseren, liever een skibox erop dan een Duits gaan rijden toch ?
Wacht maar af...... juiste dag, juiste moment, juiste tijdstip afwachten. Alvast in laten weken en de voorbereidingen treffen...... maar blijft een lastige uitdaging. Maar ach vake bin ie te bange.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 09.02.2017 - 22:37
door AlexV70
Han, had je het idee dat ie meer verbruikte met de verstopte ader?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 10.02.2017 - 21:57
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef:
Han, had je het idee dat ie meer verbruikte met de verstopte ader?
Ja. Niet extreem verbruik maar toch.....
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 11.02.2017 - 09:36
door V70/2.4D/2003
Na mijn geintje vorig jaar is alles schoon gemaakt. Motor kreeg dus meer lucht want ook in mijn EGR was het hartinfarct aanstaande na 230K. Ik wist dat de 185 pk meer gebruikt dan mijn vorige 131 pk maar na de reparatie en schoonmaak is hij zuiniger geworden. In plaats van 1 op 15 voor de reparatie haal ik nu de 1 op 18........op de lange afstand, met 110 op de CC. In het dag dagelijkse gebruik is het "gelul in de marge"wat hij zuiniger is geworden.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 12.02.2017 - 09:33
door Hans oet Twent
V70/2.4D/2003 schreef: In het dag dagelijkse gebruik is het "gelul in de marge"wat hij zuiniger is geworden.
Hier ook hoor. Maar het viel me wel op. Van de week maar eens op een droge Deutsche Autobahn bij subtropische temperaturen de V70 weer eens laten duurtesten met af en toe een piek moment. Hele afstanden pieken lukt ook daar niet meer hoor.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 12.02.2017 - 20:59
door AlexV70
Moet ik toch maar eens gaan kijken of na 145k er een adertje verstopt is.
Ook al staat de EGR al 20K dicht......
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:11
door Hans oet Twent
Donders....... het gaat rap.... 116 duuzend alweer
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:14
door NJ8
hans, ik zie je Avatar. Welke Fendt heb jij erachter? Beetje tevreden over de combi?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:18
door Hans oet Twent
NJ8 schreef:
hans, ik zie je Avatar. Welke Fendt heb jij erachter? Beetje tevreden over de combi?
Een Saphir 495 SF......
Zowel V70 en Fendtje zijn beide instap modelletjes.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:36
door NJ8
moah. Instap noemt ie dat

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:39
door Hans oet Twent
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.03.2017 - 10:13
door Hans oet Twent
De V70 staat alweer voor de op één na laatste onderhoudsbeurt bij de garage. De 120K beurt. Zal wel iets met de remmelarij vervangen gaan worden althans voor.... Achter was bij 90 al gebeurt. Voor de rest is het een 'oude' auto aan het worden....

Heeft denk ik software matig het eea in moeten leveren. Op de Deutsche Autobahn is hij niet meer so Fleisig. Inmiddels is hij al wel gedotterd en een stent plaatsen was niet nodig. Na het dotteren heeft hij wel iets meer lucht gekregen en is wat actiever in het betere duw en trekwerk.
De Rubber Matten zijn aan het verslijten en een nieuw setje is geen issue voor de LM die weigeren daarvoor te betalen. Wat mij overigens enorm irriteert, en waar ik mij vreselijk over op kan winden.(Nee ik ga er zelf niet voor betalen... Wij betalen al een vorstelijk maandbedrag) Ze willen slechts een deel vergoeden. Business Lease is niet de partij waar je bij moet zijn. Over een paar maanden zijn we weer aan de beurt om de gevechten aan te gaan en een keuze te maken. Ik zal mijn best doen om niet meer via hun een auto te laten leveren...... Hoezo gefrustreerd....
Voor de rest ben ik super blij met mijn D4tje. Bewust dan wel onbewust zorgt de patstelling die de LM inneemt wel voor een smetje.... Keep you al informed als het ding weer op den oprijlaan geparkeerd staat.
VWB de opvolger.... Vrees met grote vrezen dat het geen Volvo meer gaat worden. V90 staat hoog op mijn lijst. Kost een paar knaken en dan heb je een nog kalere V90 dan mijn huidige instappertje de V70. Goed alternatief wat qua prijs in de buurt komt maar de ruimte bij lange na niet evenaart is de C Combi van MB. Ga je voor de ruimte dan is Superb combi een optie. Ook die komt qua prijs, incl. alle nodige opties om het Nivo MB en V70 te halen, bij de MB in de buurt! Beide dieseltjes met 400NM....
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.03.2017 - 11:29
door Paul
En mag je een jong ingezette V90 leasen? Ik zie ze namelijk nu vaker op trailers van Hertz enzo
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.03.2017 - 11:37
door NielsPHEV
Hans oet Twent schreef:
Goed alternatief wat qua prijs in de buurt komt maar de ruimte bij lange na niet evenaart is de C Combi van MB. Ga je voor de ruimte dan is Superb combi een optie. Ook die komt qua prijs, incl. alle nodige opties om het Nivo MB en V70 te halen, bij de MB in de buurt! Beide dieseltjes met 400NM....
allemaal geen Volvo.... en als een C qua ruimte kennelijk wel een optie is zou je volledig volgepakte V60 kunnen overwegen. jammer dat er nog geen actie v90's zijn, je bent net een beetje te vroeg denk ik
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.03.2017 - 14:11
door Hans oet Twent
Klein tussendoor updateje;
V70 heft toch een beetje de griep.... Het bumpertje hangt los. Hij traant nl aan één stuk door is mij verteld. Één van de traanbuizen (koplamp sproeier)die enorm gaan sproeien zodra ik daarom vraag is lek. Het verbruik van ruitensproeiervloeistof was navenant hoog, maar goed de km die ik maak en met al dat zout en later de regen heb ik dat niet gemerkt. Voor de rest worden de remmetjes voor gereanimeerd. Hele flikkerze zooi wordt vervangen, schijfjes en blokjes. Verder de normale dingetjes voor een grote onderhoudsbeurt.
Wordt vervolgd.
@NielsPHEV;
Is een optie.... Echter mijn beentjes en voetjes kan ik in de MB beter kwijt dan in de V60. (Daarom ook nu en V70)
@Paul; Géén idee....... Neem ik wel mee op mijn 'harde schijf'. Zal het tzt eens voorstellen.
Auto weer terug;
Alle sapjes vervangen
Alle filtertjes vervangen
Auto klinkt weer als nieuw..... Nu nog ff de laatste 60K er bij opzetten en dan nemen we afscheid van deze tot nu toe heerlijke en prachte auto. Tot nu toe veel plezier mee gehad. En ik hoop dat dat zo blijft.
Bij 180K gaat hij de handel in en gevoelsmatig wordt dit een export auto. BTW en BPM terug, km.stand terug draaien en auto weer 'duur' verkopen. Een ex-Hollander is altijd gewild in het buitenland.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.03.2017 - 17:30
door Carfreak
Gewoon een laatste, rijk uitgeruste V70 nemen. Easy

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 19.03.2017 - 00:02
door Fredraket
Carfreak schreef:
Gewoon een laatste, rijk uitgeruste V70 nemen. Easy
Die beginnen erg zeldzaam te worden. En wat doet het leasebedrag van een model dat niet meer wordt gemaakt? Dan zie ik een volle V60 D4 met automaat beter passen. Goed voor de voetjes en de beentjes en doet het lekker in Duitsland

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 23.03.2017 - 17:09
door Hans oet Twent
Wel de V70 heeft flink moeten werken sinds de beurt vorige week Dinsdag. Inmiddels ben ik 4000km verder.... ooops... het is en blijft een Fantastische auto. Heerlijk die 400NM die zorgen voor flink wat kracht, en daardoor is het rijden in de auto genieten met een hoofdletter G. Afgelopen weekend met de MG op de trailer erachter naar Ulm op en neer. SUPER! Deze week ook flink wat zakelijke kilometers door de bezoeken in België en Luxemburg. Nog steeds DIK tevreden met deze V70. Ook de handgeschakelde bak doet het goed... Een auto zonder al teveel spiegels en kralen maar alles klopt aan deze auto. Op naar de volgende beurt over ca 25K kilometer.