Pagina 50 van 162
Geplaatst: 09.01.2013 - 20:37
door basvolvo75
Ik kan bevestigen dat mijn dealer vanmiddag zijn klanten nee moest verkopen om nog in te schrijven bij volvo nederland voor de v60 D6..... Vanuit beesd was bericht gekomen dat er geen 'voorinschrijvingen' meer worden geaccepteerd!
Wachten is nu dus op nog een extra batch voor ondernemend nederland, want het blijkt wel dat de vraag groter is dan het aanbod voor 2013!
Toch blij dat we op tijd de rekensom ook hebben gemaakt en de knoop is doorgehakt om er ook een te bestellen!
Nu wachten op november....
Geplaatst: 09.01.2013 - 20:38
door OGA244
vast wel, met (net als in NL) levering in 2014 (met 7% bijtelling)
Geplaatst: 09.01.2013 - 21:44
door Arnold
Ik hoor vandaag dat een accountant in de regio Eindhoven een PIH in Frankrijk heeft gekocht. Misschien zijn daar mogelijkheden, mocht je in NL buiten de PIH-boot vallen.
Geplaatst: 10.01.2013 - 00:32
door Martijn1982
Volvo eerste conected touch = hebben!
Geplaatst: 10.01.2013 - 10:08
door Exit
Geplaatst: 10.01.2013 - 15:05
door MartijnEV
Dat is een andere dan de demo die begin deze week bij Harrie Arendsen stond. Die heeft (nog) geen kenteken (groene platen) en andere velgen.
Geplaatst: 10.01.2013 - 16:50
door MartijnEV
Geplaatst: 10.01.2013 - 16:57
door Walter
MartijnV60-EV240 schreef:Dat is een andere dan de demo die begin deze week bij Harrie Arendsen stond. Die heeft (nog) geen kenteken (groene platen) en andere velgen.
Die velgen heeft de Hybrid die in Beesd is gefotografeerd ook, alleen zitten er nu winterwielen onder. Heb vorige week de kans gehad een stuk met die auto te rijden, wat een feest

Geplaatst: 10.01.2013 - 16:58
door MartijnEV
Ja ik ook, wat rijdt dat ding ongelooflijk goed en fijn he!
Geplaatst: 11.01.2013 - 13:06
door Exit
Ik zag net in de garage in Beesd dat de eerste expemplaren al worden klaargemaakt voor uitlevering.
Nu eindelijk bestelling definitef door naar Importeur
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:22
door sandershortie
In de kleuren die de auto gaat worden!!!
De bestelling nu definitef door naar van dealer naar importeur en de subsidie van 4500 , wordt door de leasemij voor 3500 in het contract verrekend en opties naar wens... Nu hopen dat ze voor de nederlandse 3300 stuks worden geleverd....
Wat duurt wachten lang...
Re: Nu eindelijk bestelling definitef door naar Importeur
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:31
door Arnold
sandershortie schreef: In de kleuren die de auto gaat worden!!!
De bestelling nu definitef door naar van dealer naar importeur en de subsidie van 4500 , wordt door de leasemij voor 3500 in het contract verrekend en opties naar wens... Nu hopen dat ze voor de nederlandse 3300 stuks worden geleverd....
Wat duurt wachten lang...
Schitterend. Gefeliciteerd. Je zou haast zeggen dat je auto voor de 3300 NL geleverd wordt. Ook omdat er in NL nog geen samenstellen mogelijk is. Wel krijgen we dan MY14, of is dat in BE ook het geval?
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:46
door Exit
Subsidie 4500? Huh, die ligt toch wel een stuk hoger?
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:47
door Exit
Oh, ik zie nu dat dit Belgie betreft, daar zullen inderdaad andere subsidieregels gelden....
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:51
door sandershortie
36% afschrijving komt neer op een belasting voordeel van 4500 euro voor de leasemaatschappij dacht ik.... Juist in Nederland!!
Geplaatst: 11.01.2013 - 19:59
door Exit
Vergeet niet de investeringsaftrek van 28% daarboven op!
(en ook het versneld afschrijven zou nog wel eens als voordeel kunnen meewerken)
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:01
door MartijnEV
Als je de liquiditeitsvoordelen die uit VAMIL (bij 75% afschrijven in jaar 1) voortkomen meeberekent, is het voordeel voor de leasemaatschappij nog vele duizenden euro's groter.
Volgend jaar schijnt zelfs 100% in jaar 1 mogelijk te worden.
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:04
door sandershortie
ojee99,
Is een lease auto dus 3500 is het bedrag wat op de investeringsprijs wordt ingehouden door de leasemaatschappij... We kopen ze niet, zou wellicht voordeliger zijn..
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:08
door Hoes
MartijnV60-EV240 schreef:Als je de liquiditeitsvoordelen die uit VAMIL (bij 75% afschrijven in jaar 1) voortkomen meeberekent, is het voordeel voor de leasemaatschappij nog vele duizenden euro's groter.
Volgend jaar schijnt zelfs 100% in jaar 1 mogelijk te worden.
Deze vlieger gaat helaas niet op. De subsidies in NL gelden alleen voor een eigenaar/gebruiker. Aangezien de leasemij de auto verhuurt zijn er geen mogelijkheden voor KIA/MIA en Vamil. Enkel het voordeel van (tijdelijk) geen motorrijtuigenbelasting kan een leasemaatschappij benutten (t.b.v. de klant uiteraard). Alleen de BV/NV/VOF die de auto voor eigen personeel koopt of een eenmanszaak genieten het subsidievoordeel.
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:09
door Exit
Oh, dat wist ik niet, weer wat geleerd!