Pagina 1 van 1
Nieuwe Diesel leverbaar in buitenland
Geplaatst: 26.03.2005 - 19:01
door bart15
De vernieuwde D5 is leverbaar onder andere in Zweden en Belgiƫ ik weet niet of het ook al leverbaar is in meer landen alleen in Nederland helaas nog niet.
Wat gegevens:
186pk
400nm
Op het moment allen nog leverbaar handgeschakelt later dit jaar ook met de nieuwe geartronic (6speed die uit de XC90 V8 )
Weet het niet zeker want ben niet zo goed in Frans en ben ook geen Zweed maar volgens mij is het zo dat in het begin de D5 alleen leverbaar zal zijn voor de XC90,XC70 en later ook voor de andere modellen en als ik het goed begrepen heb is de 2,4D nu 163pk sterk (eerst 140)
Bron:
http://homepage.mac.com/jhellstrom/V70/V70D5HP.jpg
http://homepage.mac.com/jhellstrom/V70/V70D5HP.jpg
Geplaatst: 26.03.2005 - 20:39
door bart simpson
Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
De 163pk D5 gaat heten 2.4D, de 130pk 2.4D gaat heten D en heeft dan 126pk en een iets beter koppel.
Geplaatst: 27.03.2005 - 09:06
door Douwe
bart simpson schreef:Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
Als handgeschakeld of als automaat?
Geplaatst: 27.03.2005 - 09:36
door bart simpson
Douwe schreef:bart simpson schreef:Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
Als handgeschakeld of als automaat?
Handgeschakeld, de automaat komt veel later (zoals altijd bij Volvo)
Geplaatst: 27.03.2005 - 09:55
door Douwe
Dan wordt het denk ik toch chippen...
Geplaatst: 27.03.2005 - 11:09
door bart simpson
Douwe schreef:Dan wordt het denk ik toch chippen...
En dus het vervallen van de garantie, je wordt een koopje voor Volvo!.
Geplaatst: 27.03.2005 - 18:06
door bart15
Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Geplaatst: 27.03.2005 - 18:12
door Marinus
bart schreef:Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Hangt van de dealer af. Een aantal doen heel moeilijk en een aantal doen helemaal niet moeilijk.
Geplaatst: 27.03.2005 - 18:19
door bart simpson
bart schreef:Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Misschien handig om een misverstand de wereld uit te helpen, een dealer geeft geen garantie, dat doet een fabrikant.
Bij het door wat voor reden dan ook aan de Vadiscomputer hangen bij een Volvodealer blijkt het tunen al snel, en bij uitlezen van een wat gecompliceerdere storing door Volvo NL online, vervalt heel simpel je garantie.
Laat je niet wijs maken dat tunen en fabrieksgarantie op mogelijke schadelijke gevolgen door tunen door een official dealer gedekt worden, het is niet zo, wat verschillende wijsneuzen op dit forum ook beweren.
Geplaatst: 27.03.2005 - 18:46
door Douwe
Ik weet het, en juist daarom is mijn huidige XC90 ook niet getuned. Het is dus ook niet gezegd dat de volgende dat wel gaat worden.
Geplaatst: 27.03.2005 - 20:45
door bart15
Ik zat er ook aan te denken hoe dat nou zit...
Maar als een dealer zegt dat de garantie behouden blijft. Dan moet deze zicht er toch aan houden en dan neemt de Volvo dealer dus zeg maar de garantie van de Fabrikant opzich of niet???
Geplaatst: 27.03.2005 - 20:48
door bart15
Ik denk trouwens wel dat er een stuk minder mensen zullen zijn die de D5 zullen chiptunen omdat die toch wel een stuk sterker is.. + hij word gelevert met een betere automaat dat kan ook flink schelen in acceleratie.
Ander voordeel van die automaat is dat het ook minder schadelijk is om hem te chiptunen want deze is sterker en kan beter overweg met hoog koppel.
Heeft iemand eigenlijk al meer informatie over 0-100km/h en met name de tussen acceleraties?? Ik denk dat het misschien wel is zo zal zijn dat de 2,5T er dik uit gereden word door de nieuwe D5 ben wel benieuwd!
Geplaatst: 27.03.2005 - 21:08
door bart simpson
bart schreef:Ik zat er ook aan te denken hoe dat nou zit...
Maar als een dealer zegt dat de garantie behouden blijft. Dan moet deze zicht er toch aan houden en dan neemt de Volvo dealer dus zeg maar de garantie van de Fabrikant opzich of niet???
Dat valt te bezien, maar ik hoor graag van je hoe het afgelopen is als de dealer niets kan claimen bij Volvo AB doordat jouw Volvo uit de 2 jaar fabrieksgarantie (en de daar opvolgende 12 maanden coulance) geknikkerd is, ik ben bang dat de dealer dan niet thuis is.
Geplaatst: 27.03.2005 - 23:23
door bart15
Uiteraard zal de dealer zich er onderuit lullen dat zal wel ja..
Maar het kan toch de doorslag geven als je dealer zegt dat de garantie NIET vervalt toch.
Geplaatst: 28.03.2005 - 07:31
door Douwe
Als de dealer ooit zoiets zou zeggen, dan zou ik dat zwart op wit van hem willen hebben.
Geplaatst: 28.03.2005 - 07:54
door bart simpson
het blijft idd een mooie discussie
Geplaatst: 28.03.2005 - 11:10
door Battlecruiser
Even inhoudelijk over die vernieuwde diesel:
Het is toch dezelfde D5 die met wat chipwerk meer pk's levert? Levert ie ook meer koppel?
Geplaatst: 28.03.2005 - 11:16
door bart15
De D5 van Volvo leverde bij introductie eerst +- 170pk iets sterker dus. Toen is die wat gedimt met software tot 163pk dit was voordeliger ivm met belasting en volgens mij is dit ook gedaan om de oude geartronic niet te zwaar te belasten.
De nieuwe D5 is dezelfde D5 als de huidige maar dus een stukje sterker niet alleen in Pk's ook in trekkracht 400NM. Het komt gedeeltelijk door andere software (chiptuning) maar ik heb ook gehoord dat het komt door betere luchtdoorstroming en nog wat kleine aanpassingen waardoor die ook aan de strengste milieu eisen voldoet.
Geplaatst: 28.03.2005 - 11:19
door Battlecruiser
En de geartronic? Is die verbeterd?
Geplaatst: 28.03.2005 - 11:32
door bart simpson
Het is een 6 traps geworden,
Maar die nieuwe D5.... zuigers en drijfstangen zijn volgens Volvo ook anders (sterker?) geworden