Pagina 1 van 1

Uitgesteld laden met de app

Geplaatst: 16.11.2025 - 08:40
door DIDO1966
Goededag!

Wij hebben recent besloten de 965 te vervangen door een XC90 T8 uit 2022 met Long Range. De auto wordt voor 95% voor kleine ritten gebruikt. Sinds 2 weken hebben we een probleem met uitgesteld laden. In de App zet ik een laadschema op voor de nacht met als doel te laden tot 80%. In de ochtend krijg ik de melding dat het laadschema niet kon worden uitgevoerd en is de accu 100% opgeladen. Ik heb dat overdag getest door een schema op te zetten dat over een paar minuten aangaat, bijv. 10:00 tot 14:00. Dat schema wordt gestart maar binnen 10 minuten veranderd het schema dan naar tot 0:10 tot 10:10 en stopt het laden. Ik heb de app al een paar keer verwijderd, uitgelogd en losgekoppeld van auto maar het veranderd niet. Iemand hier ervaring mee gehad?

Uitgesteld laden met de app

Geplaatst: 16.11.2025 - 09:46
door Gouwe
Geen ervaring met de app, maar in algemene zin is de Volvo app niet even stabiel te noemen en ben je niet de enige die hier (tijdelijk) problemen mee ervaart.
Ik gebruik de laadplanning van de laadpaal mede om die reden. Gebruik de zoekfunctie met als zoekterm "uitgesteld laden" maar even.
Overigens wist ik niet dat je de accu tot 80% kunt opladen bij een PIH (ik heb een Sensus systeem en kan het in ieder geval niet).

Uitgesteld laden met de app

Geplaatst: 16.11.2025 - 09:51
door Almerev70
Idd app is niet stabiel, hier zelfde ervaring. 8 van de 10 keer werkt het...
Volgens Volvo NL, die kan op afstand een klein beetje uitlezen en ligt het aan een communicatie computer in de auto, ik laat het bij de dealer uitlezen eind van de maand.
Maar als ik zo de ervaringen hier lees ligt het daar niet aan.
Overigens kan ik weer niet de laadplanning van de laadpaal gebruiken want auto gaat in diepe slaap na 30 min.
Mss kan jij dit wel proberen?

Uitgesteld laden met de app

Geplaatst: 16.11.2025 - 10:53
door BertZ64
Het uitgesteld laden en laden tot 80% zijn functies die voor volledig elektrische auto’s zijn ontwikkeld. Bij PHEV’s werken die functies meestal niet. Maar omdat de app voor alle Volvo’s en Polestars is ontwikkeld, zie je die functies wel. Het zou beter zijn als die alleen zichtbaar zouden zijn als de auto het ook ondersteund…

Uitgesteld laden met de app

Geplaatst: 16.11.2025 - 12:31
door BraboFrits
Hier ook problemen gehad met het instellen via de app. Werkte al een hele tijd prima maar plots niet meer. Inmiddels weer wel, er is geen touw aan vast te knopen en ik heb sterk de indruk dat ze het bij Volvo NL ook niet weten...vervelend is het wel...