Pagina 1 van 1
XC70 2016 uit VS met 5 cilinders!
Geplaatst: 26.11.2025 - 22:19
door rkr
Tot mijn grote verrassing heb ik een XC70 uit 2016 gevonden met een van de laatste vijfcilinderblokken. Dus geen 2.0 VEA met de verkeerde zuiger- en schraapveren. Weliswaar een hoger brandstofverbruik en een.hogere utstoot van 235 g/km maar daarvoor wel een ‘roffel’. Wie kan iets vertellen over deze blokken, bijvoorbeeld: wat is de B-code, bekende storingsgevoeligheden? Ben reuzebenieuwd naar julie ervaringen met deze blok, die volgens mij nooit in de V70/XC70 lll in Nederland is geleverd.
XC70 2016 uit VS met 5 cilinders!
Geplaatst: 26.11.2025 - 23:09
door The Mechanic
In Nederland is de 5 cilinder in 2012 voor het laatst geleverd. In Noord Amerika werden in 2016 de laatste Volvo's met 5 cilinder geleverd. In de XC70 T5 awd en de V60CC T5 awd. De B5254T12 en B5254T14 met respectievelijk 254 en 249pk.
XC70 2016 uit VS met 5 cilinders!
Geplaatst: 26.11.2025 - 23:38
door rkr
Dus dat zou dan de B5254T12 met 254 pk worden. Nu heb ik de V70 uit 2016 met de B4204T19 met 190 pk en gelukkig het goede motornummer ( > 1501327). AWD zit ik niet op te wachten maar het risico (eventuele Haldex-defect, spreek ‘kosten’) wil ik wel lopen. Wil ook wel geloven dat vierwielaandrijving de wegligging ten goede komt. Heeft die T12 goede recensies?
XC70 2016 uit VS met 5 cilinders!
Geplaatst: 27.11.2025 - 00:10
door rkr
Wordt voorlopig niet blij van de berichten die verschijnen nadat ik ‘B5254T12 engine problems’ intik. Hier geldt vanaf 2012 hetzelfde schraapveerprobleem als bij de vroege 2.0 VEA-motoren (< 1501327). Als dat zo is, ga ik dat risico zeker niet lopen. Sta er wel van te kijken: dacht eigenlijk dat ik te maken had met de oerdegelijke vijfcilinder roffel die ik 20 jaar met veel genoegen gereden heb in mijn S70 uit 1997.
