Knelpunten objectiveren
Geplaatst: 04.12.2025 - 21:20
Beste mensen,
Sinds medio oktober berijden mijn vrouw en ik een fabrieksnieuwe Volvo XC60 MY26.
Mechanisch ben ik over de auto wel tevreden. Hoewel,…… ik kan niet begrijpen waarom er af fabriek helemaal niets is gedaan met het oplossen van de problemen onder de achterdeuren vanwege opspattend vuil en water. De oplossing is er, kost een paar tientjes maar in het veen zou Volvo toch niet op een paar turfjes moeten letten. Maar okay dan, daar kan en wil ik nog wel over heen stappen.
Nee, mijn knelpunt zit in de software. Die moet echt snel en afdoende verbeteren. Ik wil niet lopen “zeiken” maar wil gedocumenteerd proberen te werken aan verbetering.
Ik ben daarom voor mijzelf begonnen aan een Excel-sheetje met een paar hele simpele kolommen:
Kolom 1: datum waarop een reset heeft moeten plaatsvinden
Kolom 2: welk deel is gereset: hele systeem of alleen tcam (de communicatie module)
Kolom 3: waarom was een reset nodig?
Heel simpel dus, niets moeilijks.
En waarom doe ik dit. Ik heb als doel Volvo Nederland en verder waar nodig te voeden met de feiten waar klanten tegenop lopen. En dat met maar 1 doel voor ogen te weten productverbetering.
Graag hoor ik of jullie dit ook wat vinden. Zo ja, doe je dan mee. Zo neen, wat is een betere oplossing?
Mijn auto heeft AAOS-software release 3.7.0
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Sinds medio oktober berijden mijn vrouw en ik een fabrieksnieuwe Volvo XC60 MY26.
Mechanisch ben ik over de auto wel tevreden. Hoewel,…… ik kan niet begrijpen waarom er af fabriek helemaal niets is gedaan met het oplossen van de problemen onder de achterdeuren vanwege opspattend vuil en water. De oplossing is er, kost een paar tientjes maar in het veen zou Volvo toch niet op een paar turfjes moeten letten. Maar okay dan, daar kan en wil ik nog wel over heen stappen.
Nee, mijn knelpunt zit in de software. Die moet echt snel en afdoende verbeteren. Ik wil niet lopen “zeiken” maar wil gedocumenteerd proberen te werken aan verbetering.
Ik ben daarom voor mijzelf begonnen aan een Excel-sheetje met een paar hele simpele kolommen:
Kolom 1: datum waarop een reset heeft moeten plaatsvinden
Kolom 2: welk deel is gereset: hele systeem of alleen tcam (de communicatie module)
Kolom 3: waarom was een reset nodig?
Heel simpel dus, niets moeilijks.
En waarom doe ik dit. Ik heb als doel Volvo Nederland en verder waar nodig te voeden met de feiten waar klanten tegenop lopen. En dat met maar 1 doel voor ogen te weten productverbetering.
Graag hoor ik of jullie dit ook wat vinden. Zo ja, doe je dan mee. Zo neen, wat is een betere oplossing?
Mijn auto heeft AAOS-software release 3.7.0
Ben benieuwd naar jullie reactie.