Pagina 1 van 1
Volvo en provider Enreache
Geplaatst: 11.12.2025 - 19:56
door Arnold
Hoi allen,
Wij maken gebruik van provider Enreache voor mobiel telefonie. Nu is de bluetooth verbinding met de XC60 - 2025 slecht. Kraken en niet te verstaan. Nu geeft de provider aan dat dit bij Volvo ligt. Hij kent intussen meerder Volvo-rijders die hetzelfde probleem ervaren.
Zijn er Enreache gebruikers onder ons die hetzelfde ervaren in de Volvo?
Oplossingen?
Volvo en provider Enreache
Geplaatst: 11.12.2025 - 20:00
door -KJ-
Ik zie het verband tussen bluetooth en een provider niet echt.
Volvo en provider Enreache
Geplaatst: 11.12.2025 - 20:31
door BertZ64
Dat verband zie ik ook niet, sterker nog: die is er niet!
Volvo en provider Enreache
Geplaatst: 11.12.2025 - 20:35
door jalex_h
Ik heb nog nooit klachten of de Bluetooth in mijn Volvo’s gehad. Volgens is Enreach VOIP en dan spelen ook andere zaken zoals stabiliteit van de verbinding een rol.
Volvo en provider Enreache
Geplaatst: 11.12.2025 - 21:24
door BertZ64
Spraak over 4G en 5G is altijd een vorm van VoIP. Bij 4G is dat VoLTE bij 5G is dat VoNR.
Dat heeft geen enkele impact op de Bluetooth verbinding met je auto.
@Arnold, als je weer zo’n slechte verbinding ervaart, stop dan even en neem het gesprek over op je mobiel. Als het dan nog steeds slecht is, ligt het aan je toestel of provider.
Als het dan goed is, dan kan het aan de Bluetooth verbinding liggen. Probeer de connectie op je mobiel en de auto te verwijderen en opnieuw aan te maken. Als het daarna nog slecht is, ga dan opzoek naar stoorzenders (autosleutel, tags met NFC, draadloze laders, etc.) of leg je telefoon op een andere plek in de auto.