Pagina 1 van 7

Lease advies ... 1.6D of 2.0D

Geplaatst: 26.12.2006 - 23:00
door depeljo
Hallo

kan kiezen tussen twee uitvoeringen: een 1.6D Summum of een 2.0D Momentum. Door het extra budget kan er bij de Summum nog Premium Sound (ben nogal soundfreak) en een dakspoiler bij.

Maw: twijfel tussen het grotere comfort (Summum + extra's vs Momentum) of een zwaardere motor. Rij zo'n 100 km per dag, helft autostrade (Belgiƫ), helft gewone baan.

Graag jullie advies hierover. Ook iemand tips of ik de ingebouwde tel. neem of een aftermarket bluetooth versie?

Thx!

Geplaatst: 26.12.2006 - 23:16
door +++t blijft behelpen+++
1.6 is rumoerig..
Ik heb met de 1.6D gereden. wel ok motor, maar niet de allerbeste in de markt. (dat is een avensis IMHO) motorgeluid is niet helemaal ok, en zeker als je geluidsfreak bent en ook nog veel KM's maakt gaat die motor je storen.

De 2.0D ken ik niet het schijnt dat het geluid beter is. maar zet die eens af tegen een 177 PK Toyota Avensis? tiens, dat je toch voor de V50 gaat moet maken dat je een ECHTE Volvorijder bent..

En voor de carkit is de parrot toch het beste wat er is
maar dit is ook maar een maning

Geplaatst: 26.12.2006 - 23:37
door 100mb
Ik heb van het weekend met een 2.0D een proefrit gemaakt. Resultaat was boven verwachting, zeer krachtig en relatief weinig motor geluid. Kan zijn dat ik een beetje subjectief beoordeel daar ik een V40 1.9D ben gewend die redelijk rumoerig is. Maar ik zou persoonlijk voor de 2.0D gaan.

Het licht daarnaast ook een beetje aan je rijgedrag, ben je een sportieve rijder neem je een 2.0D. Ben je een zuinige maar bewuste rijder, neem je een 1.6D.

Vergeet niet dat je zelf aan geeft dat je twijfelt tussen het grotere comfort of een zwaardere motor. Mijn inziens levert de 2.0D ook een grote bijdrage aan het comfort...........

Ik heb zelf ook gedacht aan een Communication Line i.v.m. ingebouwde telefoon. De verkoper adviseerde mij dat echter niet omdat de werking van een dual sim wel eens lastig kan zijn indien je je mobiele telefoon aan laat staan als je in stapt (volgens mij is dit provider afhankelijk). Daarnaast wordt je mobiel uiteraard niet opgeladen. Persoonlijk ga ik voor een inbouw Carkit omdat ik mijn telefoon een vaste plek wil geven en daarnaast ook wordt opgeladen.

Premium sound zou ik overigens wel doen, klinkt heel erg goed.

Edition II geen optie ?!? Of woonachtig in Belgie ?

Geplaatst: 27.12.2006 - 00:06
door depeljo
Woonachtig in Belgiƫ, idd :8:

Geplaatst: 27.12.2006 - 08:35
door marsm104
100mb schreef: Ik heb zelf ook gedacht aan een Communication Line i.v.m. ingebouwde telefoon. De verkoper adviseerde mij dat echter niet omdat de werking van een dual sim wel eens lastig kan zijn indien je je mobiele telefoon aan laat staan als je in stapt (volgens mij is dit provider afhankelijk). Daarnaast wordt je mobiel uiteraard niet opgeladen. Persoonlijk ga ik voor een inbouw Carkit omdat ik mijn telefoon een vaste plek wil geven en daarnaast ook wordt opgeladen.
Inderdaad, Carkit boven alles! Die ingebouwde meuk is wel mooi, maar werkt niet echt. Dat Volvo nog geen ingebouwde bluetooth carkit levert...

Geplaatst: 27.12.2006 - 09:09
door Bart
Mij is bij de aanschaf van mijn V50 aangeraden om de uitrusting ondergeschikt te maken aan de motor... Ben een fan van soepele, sterke motoren en ik rijd veel in Duitsland, dus ik heb, na akkoord van mijn werkgever voor de 2.0D, niet eens met de 1.6D gereden ;)

Geplaatst: 27.12.2006 - 09:11
door bart simpson
marsm104 schreef:Inderdaad, Carkit boven alles! Die ingebouwde meuk is wel mooi, maar werkt niet echt. Dat Volvo nog geen ingebouwde bluetooth carkit levert...
Volvo levert op een S80 wel een af fabriek ingebouwde blue toothcarkit, dat is met slechts 1 goed werkende telefoon (Nokia 6310i) ook niet echt "je dat"
Zo'n ingebouwde telefoon met eigen SIM kaart is nog lang zo slecht niet

Geplaatst: 27.12.2006 - 10:05
door IkeV70
bart simpson schreef:
marsm104 schreef:Inderdaad, Carkit boven alles! Die ingebouwde meuk is wel mooi, maar werkt niet echt. Dat Volvo nog geen ingebouwde bluetooth carkit levert...
Volvo levert op een S80 wel een af fabriek ingebouwde blue toothcarkit, dat is met slechts 1 goed werkende telefoon (Nokia 6310i) ook niet echt "je dat"
Zo'n ingebouwde telefoon met eigen SIM kaart is nog lang zo slecht niet
?
Ik heb nog geen enkel voordeel kunnen vinden van een dual sim systeem boven een (al dan niet bluetooth) carkit systeem
Wel een paar nadelen.

Geplaatst: 27.12.2006 - 10:13
door bart simpson
@ ikev70, dan heb je mogelijk nog geen "af fabriek" blue tooth systeem geprobeerd, ik heb heimwee naar mijn dual sim systeem

Geplaatst: 27.12.2006 - 10:16
door IkeV70
bart simpson schreef:@ ikev70, dan heb je mogelijk nog geen "af fabriek" blue tooth systeem geprobeerd, ik heb heimwee naar mijn dual sim systeem
Heb jij dan een af-fabriek...

nee laat maar, dit topic gaat niet over telefoons.

Geplaatst: 27.12.2006 - 10:30
door Paul
Vanaf begin volgend jaar moet er toch ook de bluetooth versie van de telefoon mogelijk zijn in modeljaar 2006/- van de S40/V50 C70?

Geplaatst: 27.12.2006 - 10:31
door Summum
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, maar dan op benzinegebied. Oftewel, een kale T5 afgezet tegen een 2.4 Summum met alle toeters en bellen. Het is de laatste geworden, en ik heb er geen dag spijt van gehad.

Het comfort van de Summum is geweldig, lederen zetels, stoelverwarming, xenon. De Premium audio is iedere dag een genot, en de ingebouwde telefoon vind ik persoonlijk erg prettig werken met de toetsen op het stuurwiel.

Qua motorisering had ik wel het voordeel dat het geluid van de vijfcilinder 2.4 niet veel verschilt met de T5, het is zuiver de kracht die het verschil maakt. De 2.4 heeft voor dagelijks gebruik meer dan voldoende power. De extra kracht van de T5 benut je een paar keer per jaar, de extra luxe ervaar je iedere dag.
Maar ik heb geen ervaring met de diesels en weet niet het verschil in geluidscomfort van die twee. Proefrijden met beide zou ik zeggen!

Geplaatst: 27.12.2006 - 11:07
door Paul
Exact hetzelfde hier met onze V50, kalere T5 of een fulloption 2.4i Summum en netzoals Summum nog nooit spijt van gehad!
En nu in plaats van een turbo geluid hoor je die 5cylinders klinken bij de start als een 850 roffel...

Maar bij de diesels is dat natuurlijk even anders. Maar al er ingereden?

Geplaatst: 27.12.2006 - 14:14
door Daanh78
Zelf heb ik voor een aangeklede 1.6D gekozen, boven een 2.0D. Hier heb ik nog geen dag spijt van gehad. Zelf heb ik in de afgelopen 10 weken een 10.000km gereden met m'n V50 en nog geen spijt ervan gehad dat ik niet de zwaardere heb gekozen.

Voor mij is het premium sound, de sensoren in de bumper (die wennen toch wel erg snel), de klepspoiler en het 17"LM en alles wat hieronder staat toch wel erg plezierig. Zeker het sportstuur is een aanrader!

Zelf heb ik de Parrot 3400LS-GPS. Het is een mooi apparaat met kleurenscherm en ingebouwde GPS. Werkt prima op m'n MDA Vario, maar (nog) niet met mijn nieuwe Palm Treo 680. Zal binnenkort hiervan een foto posten.

Succes met je keuze!

Geplaatst: 27.12.2006 - 16:14
door Pritchard
Toen ik mijn V50 kocht, heb ik lang getwijfeld tussen de peugeot 407 en de V50. Ik heb een testrit gedaan met de 1.6d 407, en ik moet zeggen, hij miste toch iets, dus ik zou zeker voor de 2.0d gaan... Heb ik nu ook gedaan met mijne 2e V50, die ik binnen 8 dagen krijg. Mijn vorige V50 was er eentje die op maandagochtend gemaakt werd en dus veel probs mee gehad, maar mijn vertrouwen is blijkbaar sterk genoeg in Volvo om een nieuwe te kopen, weliswaar tegen heel goede condities, waarvoor dank aan mijn verkoper :)

Geplaatst: 27.12.2006 - 17:53
door JW71
Ik rij zelf een 1.6D, en nog geen moment spijt gehad. Hiervoor reed ik een V40 1.8 benzine en die was zeker niet sneller/vlotter. Ik denk zelfs dat optrekken tot 70 km/u sneller in de V50 gaat, daarna is het vergelijkbaar. Ook terug optrekken van 80 naar 100 of 100 naar 120 gaat zonder problemen. Al zal de 2.0 in alles sneller zijn natuurlijk.
Bij koude motor is ie duidelijk aanwezig maar zeker niet storend en na een paar km is de motor warm en redelijk stil. T.o.v. een 2.0D weet ik niet maar stiller dan een 1.8 benzine V40. Ik heb het dan wel op snelweg tempo tot zo'n 130 km/u. Ik had laatst een S40 2.4 mee en die lijkt ook niet stiller. Ik heb wat ervaring met b.v. VW's 1.9TDi en 2.0TDi en die zijn een stuk rumoeriger.
Het verbruik van de 1.6 zal ook wat voordeliger zijn. Ik reed van de zomer gem. 5.1/5.2 ltr/100km. Sinds november is het verbruik gestegen naar 5.5/5.6 ltr./100km. Dat zal vooral door de kou, water op de weg en meer file rijden komen verwacht ik want in feb./mrt. had ik hetzelfde verbruik.
Als ik voor de keus zou staan zou ik waarschijnlijk weer voor een 1.6 gaan.

Geplaatst: 27.12.2006 - 18:31
door depeljo
Dag allen,

bedankt voor de vele reacties. Ben deze middag gaan testrijden met een 2.0D, en die is zoals verwacht een pak krachtiger dan de 1.6D (waar ik nu met rij). De dealer kwam zelf met een ander voorstel: topline, te situeren tussen momentum en summum. Zo zou een 2.0D Topline mogelijk zijn, maw meer dan een gulden middenweg tussen comfort en kracht. Wel nog effe checken met de leasingmaatschappij, want stond niet op de lijst.

Wel niet zo tevreden over de voorgestelde overnameprijs voor m'n eigen S40 1.6D Kinetic van 1,5 jr...dat wordt nog onderhandelen.

Tips omtrent overname eigen wagen, en wat je extra kan krijgen (volgens de dealer niks, vanwege fleetkorting) zijn altijd welkom!

Geplaatst: 27.12.2006 - 18:37
door bart simpson
Er is sinds kort ook (voor iets minder geld) een 2.0D met een 5 versnellingsbak te koop.

Geplaatst: 27.12.2006 - 19:26
door Volvorijden
Tips omtrent overname eigen wagen, en wat je extra kan krijgen (volgens de dealer niks, vanwege fleetkorting) zijn altijd welkom!
Kan je iets gedetaileerder zijn waarom je na 1,5 jaar je auto wil overnemen?
Misschien kan ik je dan wat beter opweg helpen...

Geplaatst: 27.12.2006 - 19:28
door Volvorijden
Bij veel snelweg werk zal ik voor de optie van Bart gaan een 2.0D met 5-bak. Lekker vlot en minder schakelen!!!!