Pagina 1 van 1

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 20.12.2025 - 18:41
door Ben
Elektrisch rijden is top, totdat je met 3% accu op een Franse bergpas staat en de volgende laadpaal “buiten werking” blijkt. Precies dát probleem willen steeds meer automerken oplossen met EREV’s. Ook Volkswagen en Volvo kijken serieus naar deze aandrijflijn. Niet als hype, maar als slimme tussenstap richting volledig elektrisch. Wat maakt EREV’s zo interessant, en waarom juist deze twee merken?

Lees het hele verhaal: https://www.man-man.nl/erev-elektrische ... type=Image

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 20.12.2025 - 19:18
door lint
Goede ontwikkeling, is vast en zeker een markt voor.

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 10:32
door redracer
Dit doet nissan al even met de Epower .
Het is gewoon weer een variant op bestaande techniek .

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 11:26
door JeroenSpock
Gewoon diesel-elektrische trein techniek in de behuizing van een auto ;)
Elektrische aandrijving waarbij de elektriciteit uit een diesel generator komt. Maar nu met accu en een benzine motor.

Was de BMW i3 ook niet zo'n auto?

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 11:30
door lint
Klopt, de BMW i3 was er inderdaad al met een range extender.

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 11:38
door BraboFrits
Die techniek zie ik wel zitten moet ik zeggen. Eigenlijk beter dan de hybridetechniek denk ik.
Ben heel benieuwd of dit daadwerkelijk in gang wordt gezet...

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 11:39
door OGA244
Opel ampera volgens mij ook

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 11:46
door BertZ64
Inderdaad, de BMW i3 was ook leverbaar met range extender. In 2013 al…
Hoezo nieuwe ontwikkelingen 🤨

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 12:01
door OGA244
Zie hier meer in dan in een EV

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 12:15
door BertZ64
OGA244 schreef: 21.12.2025 - 12:01 Zie hier meer in dan in een EV
Hangt af van de toepassing. Voor zakelijk gebruik voldoet een EV voor mij prima. (Binnen Nederland en max. 300 km op 1 dag.)

Voor ons privé gebruik voldoet en EV niet en hebben we ook de voorkeur voor een PHEV of EREV. Die moeten overweg kunnen met 1800 kg caravan en in 5 minuten tanken weer 500 a 600 km actieradius hebben.

Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress

Geplaatst: 21.12.2025 - 12:59
door OGA244
Ik zie al niets in de afschrijving van een E.V.