Pagina 1 van 6
Zat van Volvo's "bekende problemen"!
Geplaatst: 27.12.2006 - 19:47
door Oceanracer
Nou loop ik nog niet zo heel erg lang mee met dit forum, maar het valt mij wel op dat veel (nieuwe) gebruikers melding maken van steeds terugkomende problemen. De meest terugkomende reactie van de doorgewinterde forummer is dan ook vaak: Dat is een bekend probleem. Eigenlijk vind ik dat niet kloppen. Tuurlijk, het is allemaal techniek, het kan allemaal defect. Maar waarom gaat dan steeds het zelfde onderdeel defect? Kennelijkis een volvo-product toch niet zo goed als wat allemaal wordt beweerd. En zeker als je dan de prijs/kwaliteitsverhouding gaat bekijken, bekruipt mij het gevoel dat de verhouding een beetje zoek raakt. Voorbeelden?
- Luchtmassameter bij m'n vorige classic TDI
- Lekke verdamper bij m'n vorige classic TDI
- Gasklephuis ( ETM )bij m'n huidige V70
- Dual massa vliegwiel (nog niet vervangen, moet nog)
- CV-motortje van portieren (hapert sinds vandaag ook in ene)
- Bobbeltjes in de lak op de kunstof delen (A-stijl naast de voorruit)
De doorgewinterde forum-gebruiker zal ze ongetwijfeld herkennen. En zeg nou zelf: Het kan toch geen toeval zijn dat juist bij "ons" deze onderdelen defect raken. Het zijn onderdelen die kwalitatief niet echt uitblinken in duurzaamheid. Ik vind het dan ook bijzonder spijtig dat Volvo NL in deze absoluut in niets tegemoed komt, of sommige problemen gewoon ontkent! Die zgn. bekende problemen hadden kunnen worden voorkomen door voor betere materialen te zorgen. Wanneer er later problemen ontstaan, omdat door Volvo destijds bepaalde zaken niet waren voorzien, kun je daar niet alleen je klanten voor laten opdraaien.
Ik ben zeer content met mijn V70. Ik zou op dit moment namelijk geen auto weten die ik mooier vind (die binnen mijn budget past). Maar om de kwaliteit zou ik in elk geval geen Volvo meer gaan kopen...
Iemand nog meer "bekende problemen"?
Geplaatst: 27.12.2006 - 22:26
door Hans oet Twent
Oceanracer,
Ze zeggen altijd dat aan de andere kant van het hek de grasmat altijd groener is..... Moet ik nog meer verklappen?
Bij een van de laatste geproduceerde 406 break (bj 04-2004), li en re nieuw aandrijfassen, Nieuwe gordelspanners,
Bij mijn C5 automaat (bj 06-2002) alleen maar problemen. Ja ik weet het is een C5. Ramen die naar boeven en beneden gaan en vervolgens op een cm of 5 open blijven staan. De achterruit van de break ging niet meer open. De display kaduuk, gehele auto ontregeld. Vering die doorzakte, bij een C5? Ja bij een C5. Ik rij nu 3 mnd (bj. 09-2006) een Vectra CDTI. Inmiddels 20,000km en al nieuw achter schokbrekers.
Bij mijn buren, een Audi A4 avant TDI, niets dan shit. Auto is nu een jaar oud. Heeft slechts ruim 3 maanden bij de dealer gestaan....
Met andere woorden, als ik dit zo volg, mwoh dan valt het allemaal nog wel mee. Kijk maar over de schutting bij de 'buren' ook daar zitten rotte plekken in het gras.......
Groetn oet Twent

Geplaatst: 27.12.2006 - 22:42
door ps-amazon
en zo heeft natuurlijk iedereen prachtige verhalen over hoe goed danwel hoe slecht zijn auto was; ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk en heb veel ervaring met de diverse merken uit de diverse werelddelen en het is overal wel wat, de ene keer wat meer, de andere keer wat minder
wat duidelijk is, is dat een fabriekant geen auto meer maakt, maar een concept/idee en zelf nog maar beperkt de onderdelen zelf fabriceert, en verder een beroep doet op veel toeleveranciers die in meer of mindere mate betrokken worden bij de ontwikkeling danwel produktie van de diverse onderdelen
de fabrikant verzamelt de onderdelen en assembleert wel zelf; wat mij wel opvalt is dat de meeste problemen iets met elektriek/electronica te maken hebben (LMM's, ECU's, bedieningsmechanismen etc.), en denkt maar niet dat de computers in je Volvo een degelijke Zweedse achtergrond hebben; kortom, de fabrikant die denkt te kunnen bezuinigen op de toeleverancier bezuinigt uiteindelijk op klanttevredenheid
meestal gaat het spul onherstelbaar kapot als de garantieperiode is verlopen; en is de dealer (daar doe je immers de zaken mee) niet thuis; maar ik heb in diverse gevallen de dealer voor de rechter/geschillencommissie gesleept en gewezen op het conformiteitsbeginsel, oftewel: mag een ECU na drie jaar kapot gaan? Dat heeft me in alle gevallen vele honderden euro's opgeleverd
Geplaatst: 28.12.2006 - 12:24
door NOS
- injectoren D5 komen ook nog wel eens voorbij
Geplaatst: 02.01.2007 - 17:59
door Bover
NOS schreef:- injectoren D5 komen ook nog wel eens voorbij
Dg Jasper,
Hoop dat injectoren nog ff meegaan.
Wil je me PM sturen met hoe ik zo's mooi staatje verbruik kan krijgen?
Geplaatst: 02.01.2007 - 18:19
door Ben
Bob, klik op de link van Jasper dan zie je de website.

Geplaatst: 02.01.2007 - 21:42
door NOS
PM is vast niet meer nodig....
Met dank aan BEN
Geplaatst: 02.01.2007 - 22:19
door Oceanracer
Had ik het flex-stuk nog niet vermeld?
Het flexibele stuk van de uitlaat is ook reeds vervangen. Deze rammelde, dat het een llieve lust was. En er is een nieuwe beugel gelast aan de einddemper omdat deze in ene was doorgeroest. Na vier jaar...

Geplaatst: 02.01.2007 - 22:27
door Fat Rat
mwah onze ouwe daihatsu applausse(my '90) vrat iedere 3 tot 4 jaar een uitlaat....
zowiezo het eind stuk, maar in de 9 jaar die we em hebben gehad is het voorste stuk ook 1 of 2 keer vervangen...
Geplaatst: 02.01.2007 - 22:44
door Budweiser
Achja,
Ieder automerk heeft toch wel zo zn kuren toch? En tja, aangezien dit een forum is waar je ook veelal als gebruiker je problemen neer kunt leggen zie je hier veelal problemen.
Ik heb ooit eens op een helpdesk bij een internetprovider gewerkt. Zelfde verhaal, als je daar op de helpdesk zit krijg je alleen maar de probleemgevallen te horen, iedere dag weer. En in het begin krijg je daar een heel erg vertekend beeld van (omdat simpelweg niemand je belt over hoe geweldig het allemaal wel niet is), en zo ist hier ook een beetje denk ik...
alhoewel mijn volvo terwijl ik dit schrijf dan wel weer bij 'een mannetje' staat omdat er e.e.a. stuk is... how ironic

Re: Zat van Volvo's "bekende problemen"!
Geplaatst: 02.01.2007 - 22:46
door Ludo
Oceanracer schreef: Die zgn. bekende problemen hadden kunnen worden voorkomen door voor betere materialen te zorgen.
erger is dat Volvo met de 'massa' probleemgevallen niets leert of doet.
neem nu bv die verdamper zoals je in je eerste bericht schrijft, om er maar 1 te noemen.
als je vandaag de dag een nieuwe verdamper nodig hebt krijg je bij de dealer wéér zo'n verrot geval mee. :roll:
Geplaatst: 03.01.2007 - 17:30
door JW240
gasklephuis is een bekende fout, die komt nu niet meer voor...
problemen met de TDI motor.... tsja. Daar heeft volvo een goede oplossing voor gemaakt, de D5.
Duall mass vliegwiel is vooral een probleem als je erg laag in de toeren rijd... en bij mijn 940 is het nog perfect (240K km)
Met de lak, verdamper en CV motortjes geen problemen gehad...
Volvo heeft zeker steken laten vallen bij de eerste jaren nieuwe V70... die hebben wel te veel problemen.
onze huidige XC70 heeft geen enkel probleem gehad, nooit. dat in tegenstelling tot onze 2001 V70 TDI (standkachel, motor in de soep, slot, onbetrouwbaar, kraken vering etc etc etc)
Geplaatst: 03.01.2007 - 20:03
door joost
Jonge, ik zeg het je: koop een Nissan Sunny 1.3 uit 1987 en al je zorgen zijn voorbij! Motto: wat er niet in zit, kan ook niet kapot!
Joost.
Geplaatst: 03.01.2007 - 21:10
door arnoud
JW240 schreef:gasklephuis is een bekende fout, die komt nu niet meer voor...
problemen met de TDI motor.... tsja. Daar heeft volvo een goede oplossing voor gemaakt, de D5.
Duall mass vliegwiel is vooral een probleem als je erg laag in de toeren rijd... en bij mijn 940 is het nog perfect (240K km)
Met de lak, verdamper en CV motortjes geen problemen gehad...
Volvo heeft zeker steken laten vallen bij de eerste jaren nieuwe V70... die hebben wel te veel problemen.
Heel leuk dat je zegt dat het nu niet meer voor komt, maar dat is een schrale troost voor iemand die zo'n auto bezit he?
Geplaatst: 04.01.2007 - 15:31
door JW240
arnoudh schreef:JW240 schreef:gasklephuis is een bekende fout, die komt nu niet meer voor...
problemen met de TDI motor.... tsja. Daar heeft volvo een goede oplossing voor gemaakt, de D5.
Duall mass vliegwiel is vooral een probleem als je erg laag in de toeren rijd... en bij mijn 940 is het nog perfect (240K km)
Met de lak, verdamper en CV motortjes geen problemen gehad...
Volvo heeft zeker steken laten vallen bij de eerste jaren nieuwe V70... die hebben wel te veel problemen.
Heel leuk dat je zegt dat het nu niet meer voor komt, maar dat is een schrale troost voor iemand die zo'n auto bezit he?
ja klopt, heel vervelend. Betekend wel dat je soms de ge-upgrade onderdelen kunt gebruiken zodat het probleem niet zo snel terugkomt.
Met onze V70 was het zo ver gekomen dat we zeer serieus andere merken overwogen, die zijn zeker niet slecht!
Het was even om aan te geven dat Volvo wel wat met problemen doet (iig in sommige gevallen...)
Geplaatst: 04.01.2007 - 16:05
door Okkie
joost schreef:Jonge, ik zeg het je: koop een Nissan Sunny 1.3 uit 1987 en al je zorgen zijn voorbij! Motto: wat er niet in zit, kan ook niet kapot!
Joost.
Helemaal mee eens, ik rij al 2,5 jaar in een oude toyota starlet (1991(
en nog niks aan de hand!
Geen luxe en kan dus ook niet kapot gaan!
Geplaatst: 15.01.2007 - 22:18
door V70R-obert
Tja, weekendje naar Vlieland geweest. Heerlijk even het gas indrukken naar Harlingen. Onze Volvo dacht er iets anders over. Op de terugweg wou hij ook iets te melden hebben, dat vond hij in; Emissies service vereist.
Zo langzamerhand worden we een beetje moe van onze 'nieuwe' V70.
Onze sleutels zien eruit alsof een pitbull eraan gekluift heeft. Net als oceanracer hebben we blaasjes onder de lak bij de strips op de A-stijl en verkleurt deze in lichter blauw dan de auto. Hij kraakt en rammelt. Deze week gaat hij voor het schokken van de bak naar de garage, kunnen ze meteen de nieuwe storing uitlezen.
Het zijn geen halszaken, maar hiervoor kopen wij geen Volvo. Wij verwachten dat een Volvo doet waarvoor ze hem ontwikkelen en bouwen, ons veilig en betrouwbaar van A naar B brengen.
Zucht.............. Het is zo'n mooie auto, zou niet weten wat ik anders zou willen kopen. Teleurstellend temeer omdat ik niet de enige ben met dit soort problemen, hebben ze in de Volvo fabriek meerdere maandagen?
Geplaatst: 15.01.2007 - 23:31
door inimini01
Ik heb een volvo S60 aangeschaft een 2.4D van 2005.Deze moet ik nog gaan ophalen.Ja idd aan een wagen kan er wel eens iets stuk gaan maar kijken jullie anders eens op het
www.smartforum.nl dan zal je pas zien wat ellende is aan je wagen.Ik heb momenteel nog een roadster met 28000km en in de loop van de garantie is er ongeveer om 7500euro aan onderdelen en werkuren aan gespendeert.Jawel en ik ben niet de einge hoor.Vorige was een Lancia Delta HPE td 1.9.Ook een paar problemen gehad maar het probleem dat de airco niet of soms werkte is nooit opgelost geraakt.Seat IBIZa TDI 90pk uitlaat aan turbo 2 X afgebroken en bij het vervangen van de schokbrekers bleek plots dat de wagen naar links af helde.Tot 2 maal toe andere schokbrekers gemonteerd maar er veranderde niks.Bleek achterbrug krom en van wat?????ik weet het ook niet want er heeft nooit iets zwaar in de wagen gelegen.VW luchtmassameters zijn aan de lopende band vervangen.Audi een maat van mij heeft een A4 break en moet om de 5000km zeker een liter olie bijvullen volgens de garage hebben de meeste TDI motor bij audi dit probleem.Wat moet je nog kopen,ja misschien een japanner maar dan moet je wel je gading vinden en deze vind ik niet bij bv Toyota.Hoop dat ik nu wat meer geluk heb met volvo.
Geplaatst: 17.01.2007 - 13:39
door Oceanracer
Hoop dat ik nu wat meer geluk heb met volvo.
Hoop doet leven, niet waar?!! Tja, wat moet je kopen? Nu de kwaliteit van Volvo er niet op is vooruit gegaan, zou dat voor mij geen beweegreden (meer) zijn om weer een Volvo te kopen. Maar ik vind ze er wel mooi uitzien.
gasklephuis is een bekende fout, die komt nu niet meer voor...
problemen met de TDI motor.... tsja. Daar heeft volvo een goede oplossing voor gemaakt, de D5.
Duall mass vliegwiel is vooral een probleem als je erg laag in de toeren rijd... en bij mijn 940 is het nog perfect (240K km)
Met de lak, verdamper en CV motortjes geen problemen gehad...
Volvo heeft zeker steken laten vallen bij de eerste jaren nieuwe V70... die hebben wel te veel problemen.
Problemen zijn er om opgelost te worden. Als je als fabriakant je hebt vergist in de keuze van materialen hoor je dit niet af te schuiven op je klanten!
En wat een "defect" vliegwiel met een laag toerental te maken heeft is mij al helemaal een raadsel?!!
Geplaatst: 17.01.2007 - 19:13
door Niek850
Problemen zijn er altijd en overal, ongeacht welk automerk je koopt denk ik. Volvo zal daar echt geen uitzondering in zijn. Het zal waarschijnlijk ook alleen maar erger worden, omdat auto's steeds verder vol gepropt worden met electronica, en omdat fabrikanten steeds verder bezuinigen op ontwikkelingen en materiaal, mede door de grote concurrentiedruk.
Feit is wel denk ik dat Volvo's normaal wel enorm hoge kilometerstanden halen, waarbij menigeen ander merk al lang op de schroothoop ligt. Dat zegt ook iets over kwaliteit.
Niek