Terug van (niet echt) weggeweest

Plaats reactie
Ytos
3rd Gear member
Contacteer:

Na een Volvo V50 1.8F Kinetic en een Volvo V60 T5 Summum, heb ik afgelopen week mijn derde Volvo op rij aangeschaft. Het is wederom een V60 geworden, te weten een Silver Dawn V60 T6 Plus Dark uit mei 2024 met ruim 16k km op de teller. Dit alles mede mogelijk gemaakt door Volvo Henk Scholten in Hilversum.

Bij aanschaf heb ik de chrome letters en aanduiding laten vervangen door zwarte versies. Daarnaast heb ik de grill laten wrappen alsof het een Dark Edition betreft. Een eerste stap naar het personaliseren van mijn auto.

Het betreft een voormalig Logix huurauto, maar hij is mede door de lage km-stand werkelijk in perfecte staat. Ik was al langer op zoek naar deze auto en wilde eigenlijk een Platinum Grey. Op Silver Dawn komen de zwarte details weliswaar beter uit, maar ik vond zilvergrijs eigenlijk wat saai. Na een proefrit in de auto die ik nu heb uitgekozen, heb ik nog wel in een zwarte en twee Platinum Grey V60's gereden, maar geen enkele reed zo fijn als degene die nu voor de deur staat. De reacties op de auto en met name de kleur zijn alleen maar positief en dat is natuurlijk leuk om te horen.

Inmiddels zijn er wat accessoires van AliExpress binnen en wacht ik nog op een tweede pakketje. Wat ik in ieder geval wil (laten) doen in de komende maanden is het volgende:
  • Alu ventieldopjes met Volvo logo (reeds binnen)
  • Geel elandstickertje achterop naast de AWD-aanduiding (reeds binnen)
  • Volvo-lampjes voor in de deuren (reeds binnen)
  • Blauwe interieurlampjes onder het dashboard (reeds binnen)
  • Ruiten na B-stijl tinten
  • Remklauwen geel laten poedercoaten met "Volvo" in het zwart op voorste klauwen
  • Gele gordels, voor nu alleen voor, maar dat kan nog veranderen :)
  • Velgen zwart laten poedercoaten
  • Dashcam onder de spiegelkap en wellicht ook achter
Bij het kleuren van de remklauwen en de gordels heb ik ook gedacht aan blauw als optie, maar dan wordt het zo'n VW Passat GTE uitvoering. Toen ik van de week een Silver Dawn XC90 zag met gele klauwen, wist ik zeker dat het zo moest worden.

Blijft over dat ik loop te klooien met mijn host, waardoor de foto's in de gelinkte topics momenteel niet zichtbaar zijn, maar daar wordt dus aan gewerkt. Als ik meer foto's van mijn auto heb en het gedoe met mijn host opgelost is, zal ik hier ook foto's plaatsen. Voor nu zult u het moeten doen met mijn nieuwe avatar.
MY2024 Silver Dawn V60 T6 Dark Plus
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden

Ytos Photography
Instagram
J33Bee
5th Gear member

Je kunt de foto's hier ook als bijlage toevoegen :) Ben wel benieuwd! Weinig km's voor een MY24. Draait ie al de nieuwe UX, anders nog even wachten met updaten, heb je straks weer een "nieuw" gevoel (qua beleving) :D
Hans oet Twent
8th Gear member

Congrats!
“Carpe Diem”
Nog steeds een My'20 zwarte XC60 T8 SR, we tellen af......
Nog ff wachten op de Witte XC60 T6 LR My'26
Volvo C70 2.5 T5 uit 2012, eigenlijk een soort van Empty Nest Volvo.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge/….
Bart
8th Gear member

Gefeliciteerd, Silver Dawn is een kleur die je in het echt moet zien. Mooi onderscheidend in ieder geval. En veel plezier met het verder personaliseren!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra Dark - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
hnsclmns
2nd Gear member

gefeliciteerd. Ben benieuwd naar de voor en na foto's. lijkt me erg leuk om te zien.
Volvo V60 Ultra, dark T8, Forest lake (my2026)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
Ytos
3rd Gear member
Contacteer:

Thnx all voor de reacties!
J33Bee schreef: 26.03.2026 - 08:50 Je kunt de foto's hier ook als bijlage toevoegen :) Ben wel benieuwd! Weinig km's voor een MY24. Draait ie al de nieuwe UX, anders nog even wachten met updaten, heb je straks weer een "nieuw" gevoel (qua beleving) :D
Ik weet dat ik foto's hier als bijlage kan bijplaatsen, maar ik houd graag zelf controle over mijn foto's. Vandaar dat ik ze via een subdomein plaats, maar ondanks dat ik het volgens de helpdesk van mijn host goed doe, krijg ik ze hier toch niet meer zichtbaar :(

De auto heeft inderdaad al het nieuwe UX. Hij heeft bij aflevering alle benodigde onderhoud en updates ontvangen.
MY2024 Silver Dawn V60 T6 Dark Plus
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden

Ytos Photography
Instagram
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”