Pagina 1 van 1

Achterruitverwarming naar z'n gallemiezen

Geplaatst: 31.12.2006 - 11:44
door fietsband
Enkele maanden terug deedt mijn achterruitverwarmingsschakelaar van mijn 460 uit '91 het niet. Deze heb ik toen op de sloop gehaald en nu werkt de toevoer van stroom in ieder geval.
Echter, wanneer ik de achterruitverwarming aanzet, gebeurt er vrij weinig, in de vorm van het verhelpen van een beslagen achterruit.

Op de contactpuntjes heb ik de voltmeter gezet. Deze geeft gewoon stroom. Het is dus echt een foutieve werking van de draadjes op de ruit zelf. De ene geeft wel 12 V aan, maar de andere weer 0,0 V.
Denk dat dus het hele systeem naar z'n gallemiezen is.

Wanneer ergens een onderbreking zit, betekent dit dan dat de gehele overige ruit het ook niet meer doet? Is dit seriegeschakeld of wordt iedere strook apart voorzien van stroom?

Iemand nog tips?

Geplaatst: 31.12.2006 - 12:31
door IkeV70
De draden zijn parallel geschakeld. Bij een breuk in 1 draad blijft de rest gewoon werken.

Geplaatst: 31.12.2006 - 12:31
door fietsband
Kortom, ik zal een nieuwe achterruit moeten hebben?

Is er ook een alternatieve oplossing?

Geplaatst: 31.12.2006 - 12:35
door IkeV70
Het is wel mogelijk om breuken te repareren. Zoek maar eens op "achterruitverwarming repareren" op google. Volgens mij is dit echter niet eenvoudig, ik vraag me af of dit in jouw geval nog soelaas biedt.
Als het niet lukt wordt het een nieuwe achterruit.

Geplaatst: 31.12.2006 - 12:36
door fietsband
Oke, bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal eens gaan googlen. Ik betwijfel echter of het nog gaat werken met van die geleidende lijm etc.

Fijne jaarwisseling in ieder geval!

aruitverwarming

Geplaatst: 31.12.2006 - 13:36
door burnerchief
aan de ene zijde van het ruit heb je 12v aan de andere zijde massa
een goede draad geeft een langzame spanningsterugloop te zien van de ene zijde naar de andere zijde van 12V-0V

de onderbroken draad op het ruit zal 12v geven tot de onderbreking

volg elke draad op het ruit met de spanningszoeker tot de onderbreking en ga op die plaats de onderbreking te lijf met zilverlijm werkt goed maar geen klodders aan brengen laat het drogen en snij overbodige lijm weg met een scheermesje

reing de ruit vooraf goed met ammonia beter voor de geleiding /hechting

enne dat gaat prima hoor

succes B.