Pagina 1 van 1
G3 verklaring voor een een bi-fuel uit Belgie??
Geplaatst: 02.01.2007 - 14:36
door fraggle
Vandaag ben ik met mijn V70 classic bi-fuel (2000) uit Belgie naar de RDW gereden. Kunnen ze niet invoeren want er zit geen G3 verklaring bij.
Ik snap het niet. Iedere bi-fuel is toch een G3? Ik heb die verklaring niet. Volvo Nederland probeert me te helpen, maar gaat allemaal erg moeilijk. Ben ik nu echt de eeste die dit overkomt? Iedereen krijgt alleen mar ?? bij mijn vraag om een G3 verklaring.
Iemand uit het forum met ervaringen/tips/advies op dit vlak? Ik hoor ze grag.
Jan
Geplaatst: 02.01.2007 - 14:40
door edraket
Ik denk toch dat je bij een LPG inbuwstation langs moet. Deze zullen een verklaring moeten maken over de installatie. Gaat ook zo als je de auto wilt omzetten van normaal LPG naar G3. Meestal komt er een andere computer in en wordt er een nieuw kenteken aangevraagd. Dit wordt opgestuurd samen met een ingevuld formulier van de inbouwer naar het RDW. Je krijgt daarmee een nieuw kenteken.
Geplaatst: 02.01.2007 - 15:59
door V480-S60
In tegenstelling tot dat wat edraket zegt kan ook een LPG-inbouwer (Zelfs Lean Mesman niet) je niet helpen.
Dit is echt iets dat VOLVO Nederland voor je op moet lossen. Zeker indien het een originele af-fabriek Bi-Fuel is.
VOLVO Nederland moet hoogstwaarschijnlijk de gegevens van de auto opvragen bij VOLVO Belgium.
Trouwens vreemd want dit zou, indien alle belgische papieren erbij zitten, geen probleem moeten zijn in verband met de europeese typegoedkeuring. Daar moet het RDW toch een bestand van hebben.
En idd een originele Bi-Fuel is altijd G3. (tenminste als ie oorspronkelijk in Nederland is geleverd.) De Belgen kennen geen G3 regeling. (Betalen ook niet meer of minder "motorrijtuigenbelasting" als ze op LPG rijden.)
Geplaatst: 02.01.2007 - 16:07
door Ludo
in Belgie hebben we idd geen G3 regeling zoals in Nederland.
wellicht heeft het daarmee te maken dat de typegoedkeuring G3 niet altijd op de papieren staat.
informeer anders ook eens bij de fabrikant Necam.
http://www.necam.nl/
Geplaatst: 02.01.2007 - 17:27
door edraket
v480,
als het een originele Volvo installatie betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben, maar bij een achteraf ingebouwde installatie denk ik toch dat je bij deinbouwer moet zijn. Dat is ook demanier om een auto om te bouwen van G2 naar G3. Waarom zou dat in dit geval niet werken?
Geplaatst: 02.01.2007 - 17:38
door bart simpson
Wel zou er vanuit Volvo Belgie een COC aangeleverd moet worden waarop de vermelding van "af fabriek" gas staat, daarmee zou het probleem te omzeilen moeten zijn
Geplaatst: 05.01.2007 - 09:25
door V480-S60
edraket schreef:v480,
als het een originele Volvo installatie betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben, maar bij een achteraf ingebouwde installatie denk ik toch dat je bij deinbouwer moet zijn. Dat is ook demanier om een auto om te bouwen van G2 naar G3. Waarom zou dat in dit geval niet werken?
Inderdaad heb je gelijk bij een achteraf ingebouwde LPG-installatie. Maar een originele Bi-Fuel is af-fabriek zo geleverd. Dan moet je dus gewoon bij de importeur zijn. (En dus zoals bart simpson zegt via VOLVO Nederland naar VOLVO Belgiƫ)
En als iemand aangeeft dat ie een Bi-Fuel heeft ga ik er vanuit dat het origineel is.
Geplaatst: 07.01.2007 - 13:38
door fraggle
het is een bi-fuel, ik heb uiteindelijk via Volvo Nederland een verklaring gekregen die zij jaren geleden al met de RDW zijn overeengekomen, waarin staat dat iedere bi-fuel een G3 is. De RDW in waddinxveen slaapt blijkbaar want die hadden dat niet.
Alles is nu iig klaar, heb me arm betaald aan BPM (nog 23%, stelletje dieven) en verwacht morgen mijn kenteken.
Geplaatst: 07.01.2007 - 15:14
door V480-S60
Oh ja, Waddinxveen, mooi keuringstationnetje hoor, maar verstand van zaken ho maar.
Gelukkig dat het allemaal goed gekomen is. Ik had overigens ook niet anders verwacht.