Pagina 1 van 1
Aankoop V70 D5
Geplaatst: 03.01.2007 - 07:42
door pvw
Hallo iedereen,
Ik ben net nieuw op dit forum.
Momenteel rij ik met veel plezier in een V50 2.0D (lease) door verandering van baan raak ik deze kwijt.
Ik ben op zoek naar een V70 D5 Handgeschakeld.
Mijn vraag is weten jullie goede betrouwbare adressen (binnen of buitenland), is een kilometerstand boven de 200.000 erg en waar moet ik verder nog op letten.
paul
Geplaatst: 03.01.2007 - 09:59
door NOS
Een kilometerstand boven de 2 ton hoeft helemaal geen probleem te zijn, mits de auto goed is behandeld. (netjes warmgereden e.d.) Maar de meeste Dvijfen zitten nog onder die kilometerstand.
Geplaatst: 03.01.2007 - 10:24
door V70ORD5
Bij
www.milano.nl hebben ze vaak redelijk nieuwe auto's met een boel kilometers er op. En zo te zien ook D5' en redelijk in de buurt van 200k.
Geplaatst: 03.01.2007 - 11:44
door EPCL
En kijk eens in de topic waarin een ervaren D5 rijder zijn tips geeft aan anderen om bij aanschaf op te letten:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9970
Geplaatst: 03.01.2007 - 16:54
door mehrzahl
Helemaal geen slechte auto, maar je moet toch wel rekening houden met hoge onderhoudskosten. Ik heb de mijne bij Van Aarle gekocht in Nuland (niet slecht maar ook niet supergoed in service) met 185k km op de teller (nu 251k). Let goed op of hij lang heeft stilgestaan (check bv bij
www.rdw.nl hoe lang hij al bij de huidige eigenaar staat). Draagarmrubbers, stuurkogels, stabilisatorstangetjes, motorsteunen etc. zul je wel een keer gaan moeten vervangen bij 2 ton.
Check ook of er een resonantie is bij 2800-3000 toeren. Heel irritant, en precies bij 130-140 km/h in zijn 5. Ik heb er mee leren leven.
Remmen, banden etc zijn vaak op of bijna op. Maar da's niet Volvo-specifiek.
Distributieriem moet bij 160k vervangen zijn. Airco moet bijgevuld worden na 4 jaar.
Verder wil je er eentje met HU radio, dus geen aftermarket Japannertje erin, en het liefst met DVD navigatie. Maar goed, misschien heb je wel andere prioriteiten. Verder is (half) leer ook aan te bevelen. Iets ruimer aangekleed is niet verkeerd.
Uit Duitsland halen kan best interessant zijn; heb ik alleen geen ervaring mee. Op
www.mobile.de staan er een hoop.
Geplaatst: 03.01.2007 - 20:17
door pvw
Bedankt zover al voor het advies.
Ik ben er nog niet uit wat het moet worden
Geplaatst: 06.01.2007 - 08:21
door pvw
Vandaag rondje maken 2.5d D5 en 2.4D ik laat het wel horen.
paul
Geplaatst: 06.01.2007 - 11:59
door the fonz
mehrzahl schreef:
Check ook of er een resonantie is bij 2800-3000 toeren. Heel irritant, en precies bij 130-140 km/h in zijn 5. Ik heb er mee leren leven.
Deze resonantie is inderdaad een bekend probleem. Ik heb hier al eens eerder vragen over gesteld zowel bij de dealer als op dit forum. Forumleden konden een beter advies geven dan de dealer en hieruit bleek dat alle D5's er last van hebben. Ikzelf vind het erg irritant, alsook mijn vader. Het gegrom begint bij de 137 km/h ongeveer en houdt op na de 145 km/h. Dan kies ik er meestal voor om dan door te trappen tot deze snelheid, maarja dat is het ook niet.
Verder maakt hij dat geluid vrijwel in elke versnelling als je dit toerental hanteert. Echter valt het dara minder op omdat als je gas geeft verwacht dat er een geluid in de motor ontstaat.
Maar wat wil zeggen, de tip van Mehrzahl is inderdaad nuttig. Dus let even op die snelheid en op het geluid. Wel denk ik dat hij je voor de rest prima bevallen is, die D5. Zeer zeker! Maar dat lees ik graag hieronder. Sterkte!
Geplaatst: 06.01.2007 - 16:40
door pvw
Hallo daar ben weer terug.
Gereden met een D5 2003 192000 stoffen bekleding motor is super bekleding vond ik minder prijs 19.000 redelijk.
Maandag hoor ik nog wat van een uit duitsland 100000km D5 zwart 10-2001 voor 14850 ex bpm dus denk ik 19000 klaar vol leer en ziet er super uit klink wel goed zeker de km
gr paul
Geplaatst: 07.01.2007 - 12:29
door donald
the fonz schreef:mehrzahl schreef:
Check ook of er een resonantie is bij 2800-3000 toeren. Heel irritant, en precies bij 130-140 km/h in zijn 5. Ik heb er mee leren leven.
Deze resonantie is inderdaad een bekend probleem. Ik heb hier al eens eerder vragen over gesteld zowel bij de dealer als op dit forum. Forumleden konden een beter advies geven dan de dealer en hieruit bleek dat alle D5's er last van hebben. Ikzelf vind het erg irritant, alsook mijn vader. Het gegrom begint bij de 137 km/h ongeveer en houdt op na de 145 km/h. Dan kies ik er meestal voor om dan door te trappen tot deze snelheid, maarja dat is het ook niet.
Verder maakt hij dat geluid vrijwel in elke versnelling als je dit toerental hanteert. Echter valt het dara minder op omdat als je gas geeft verwacht dat er een geluid in de motor ontstaat.
Maar wat wil zeggen, de tip van Mehrzahl is inderdaad nuttig. Dus let even op die snelheid en op het geluid. Wel denk ik dat hij je voor de rest prima bevallen is, die D5. Zeer zeker! Maar dat lees ik graag hieronder. Sterkte!
Hebben de nieuwe D5 's (185 pk) deze resonantie ook ?
Geplaatst: 07.02.2007 - 23:31
door pvw
Eindelijk,
Ik heb een V70 komt begin maart.
Gegevens 01-2002, D5, Vol Leer, Edition, H803, Paars/blauw metallic 155.000km
nog even geduld dus foto volgt
nu nog even het vermogen omhoog.
Geplaatst: 07.02.2007 - 23:36
door BlackSapphire
Van harte! Ach, 163 is al heel wat hoor

Geplaatst: 08.02.2007 - 00:14
door pvw
Weet ik maar nu de V50 136 pk van nu is volgens mij vlotter en ik wil er niet op achteruit gaan.
Mooie auto trouwens 17"velgen zo te zien Thor?
Geplaatst: 08.02.2007 - 08:59
door BlackSapphire
pvw schreef:Weet ik maar nu de V50 136 pk van nu is volgens mij vlotter en ik wil er niet op achteruit gaan.
Mooie auto trouwens 17"velgen zo te zien Thor?
Dank je! Helemaal correct.
Geplaatst: 12.02.2007 - 19:37
door the fonz
donald schreef:the fonz schreef:mehrzahl schreef:
Check ook of er een resonantie is bij 2800-3000 toeren. Heel irritant, en precies bij 130-140 km/h in zijn 5. Ik heb er mee leren leven.
Deze resonantie is inderdaad een bekend probleem. Ik heb hier al eens eerder vragen over gesteld zowel bij de dealer als op dit forum. Forumleden konden een beter advies geven dan de dealer en hieruit bleek dat alle D5's er last van hebben. Ikzelf vind het erg irritant, alsook mijn vader. Het gegrom begint bij de 137 km/h ongeveer en houdt op na de 145 km/h. Dan kies ik er meestal voor om dan door te trappen tot deze snelheid, maarja dat is het ook niet.
Verder maakt hij dat geluid vrijwel in elke versnelling als je dit toerental hanteert. Echter valt het dara minder op omdat als je gas geeft verwacht dat er een geluid in de motor ontstaat.
Maar wat wil zeggen, de tip van Mehrzahl is inderdaad nuttig. Dus let even op die snelheid en op het geluid. Wel denk ik dat hij je voor de rest prima bevallen is, die D5. Zeer zeker! Maar dat lees ik graag hieronder. Sterkte!
Hebben de nieuwe D5 's (185 pk) deze resonantie ook ?
Donald, helaas kan ik je hier geen antwoord op geven. Ik heb nog niet gereden in de 185 pk versie. Echter denk ik dat deze het niet hebben. Wellicht weet iemand anders het antwoord??
Geplaatst: 13.02.2007 - 10:59
door Mr. T
Ik ben in het bezit van een 2007 D5 GT, maar ik ben bij geen enkel toerental een resonantie tegengekomen. Met 130 km op de snelweg maakt hij 2.400 tpm en dat rijdt echt geweldig. Volgens mijn ervaringen dus met de 185 pk versie geen resonanties waarneembaar.
Geplaatst: 13.02.2007 - 12:30
door Richard
Ik heb een D5 163 pk en merk anders ook niks van resonantie.
Paul gefeliciteerd met de aankoop van je v70. Is een geweldige wagen hoor, en die 163 pk zijn al heel wat.
Geplaatst: 14.02.2007 - 21:18
door pvw
Richard bedankt
3 maart wordt hij geleverd (kan niet wachten)
Geplaatst: 15.02.2007 - 09:27
door BlackSapphire
Ik rijd nu een week rond (bijna) in mijn D5, maar ik merk helemaal niets van resonantie. Alleen maar een heerlijke grom voorin, die opveert als je het gas meer indrukt, en ondersteund door de turbo je stoel een duw in de rug geeft. Heerlijk. Maar gene resonantie.