Pagina 1 van 1
chip tuning 460 2.0
Geplaatst: 04.01.2007 - 21:39
door Jaco S
hallo
ik heb beetje op i-net zitten neuzen naar het chippen van me 460 2.0.heb ook gekeken naar de prijs
400,- voor maar 9pk bets wle duur....
maar iemand hier ervaring mee??
Geplaatst: 04.01.2007 - 22:30
door mightyspawn
Die zooi is voor alle auto's duur, en die winstmarge vind ik minimaal om een vermogen aan uit te geven. Spaar dan door en koop een andere auto. Zoals een S70 R die binnen een paar seconden op de 250 zit

Geplaatst: 05.01.2007 - 08:34
door nordicman
Chippen zonder turbo of diesel is zonde van je €€€s en geeft geen of nauwelijkseffect.
Geplaatst: 07.01.2007 - 12:53
door Knots
Inderdaad, want die 9pk meer merk jij echt niet.
Geplaatst: 15.01.2007 - 11:19
door Jaco S
ik dacht miss kan er wel iemand hier chippen??maat van me doet alleen maar diesels dus daar schiet ik niet veel mee op!
Geplaatst: 15.01.2007 - 11:36
door nordicman
Chippen zonder Turbo is zinloos !!!!!!!
Geplaatst: 15.01.2007 - 12:14
door V480-S60
Ik ben het met nordicman eens.
Aan een 2.0 400 serie is niets te chippen.
Alleen de 2.4 5-cylinder van 140 pk kan je naar 170 pk krijgen. Omdat die af-fabriek gedowntuned is.
Geplaatst: 15.01.2007 - 17:09
door Jaco S
dus al zou ik dus de 1.7turbo hebben zou het stuk meer power leveren.....en een idee hoeveel je er bij krijgt?
Geplaatst: 15.01.2007 - 17:37
door YannickvanRooyen
Bij chipmeister.nl beloven ze het volgende:
88 kW / 120 pk
Koppel 175 Nm bij 1800/min.
119 kW / 162 pk
225 Nm bij 3100/min.
Maar als je weet hoe je met een soldeerbout om moet gaan kun je m voor ongeveer een euro dezelfde performace geven... zegt men
Rica is iig heel wat goedkoper:
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... 9&Model=98
Geplaatst: 15.01.2007 - 22:42
door Caerbannog
Klopt wat je zegt over die soldeerbout. Ik geloof dat het zelfs nog simpeler is;
Er is 1 draad die naar je computer loopt die je door moet knippen (voor de overdruk beveiliging van de turbo). Vervolgens kan je zelf je wastegate wat verdraaien gaan.
Dit is geloof ik ongeveer de gang van zaken...
Over sneller maken van je 2 liter; dan zou ik eerder een andere nokkenstok laten monteren, die zouden er moeten zijn.
Geplaatst: 15.01.2007 - 22:58
door bu swier
Ik weet niet of het zin heeft met een 2 liter. Ik weet wel dat het zin heeft met een 1.7 turbo. Mijne heeft zeker 185 pk dus met 1.7 turbo is het een topper. Moet zeggen dat mijn hele auto verbouwd is hoor. Dus niet alleen chippie
Geplaatst: 16.01.2007 - 00:47
door AndorabLe
Caerbannog schreef:...
Er is 1 draad die naar je computer loopt die je door moet knippen (voor de overdruk beveiliging van de turbo). ...
...
Die beveiliging zit er volgens mij niet voor niets. De complete beveiliging weghalen lijkt me zelfs behoorlijk gevaarlijk voor je motorblok. (Snel zal ie iig wel even worden.)
Wat ik wel weet is dat de maximale laaddruk van de turbo standaard op een heel erg veilig nivo staat afgesteld. Door dit maximum aan te passen kun je idd wel meer vermogen krijgen. En dat is wat er gebeurt als je de software laat aanpassen.
(Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het met alleen een paar weerstandjes vervangen ook al mogelijk is om hetzelfde effect te bereiken. Maar dat weet ik niet zeker.)
Verder is het met ongeblazen motoren vaak financieel niet interressant om er meer vermogen uit te halen. Veel kosten en relatief weinig extra vermogen.
bu swier schreef:Ik weet niet of het zin heeft met een 2 liter. Ik weet wel dat het zin heeft met een 1.7 turbo. Mijne heeft zeker 185 pk dus met 1.7 turbo is het een topper. Moet zeggen dat mijn hele auto verbouwd is hoor. Dus niet alleen chippie
Van jouw auto is hier en op
www.volvo440.nl grotendeels bekend wat er allemaal gewijzigd is. En dat zijn hele ingrijpende veranderingen geweest.
Geplaatst: 16.01.2007 - 09:05
door marsm104
Dus Jaco, gewoon rustig doorsparen voor een 850

Geplaatst: 16.01.2007 - 09:23
door YannickvanRooyen
Lijkt me inderdaad fijn om nog wat beveiliging op de turbo te hebben, dat draadje doorknippen werkt wel, en het kan heel lang werken, maar dat ene (volgens een zweed die een handleiding had geschreven, 1 weerstandje) weerstandje op je computer omsolderen is zo gedaan en een stuk veiliger, mits je je computer niet sloopt! Je kunt er in plaats van een weerstandje ook een potmetertje op maken, zodat je je turbo druk on-the-fly kunt regelen
Als je echt veel power wilt hebben moet je geloof ik een slangetje dat de computer in gaat eruit trekken.. dan werkt de restrictor (zo heet zo'n ding toch?) niet meer en draait je turbo zo hard als ie kan draaien

Denk alleen dat je blok het ongeveer een kilometer uithoud, maar in die kilometer trek je wel menig porche eruit en moet je 3 keer tanken ofzo

Geplaatst: 16.01.2007 - 18:40
door johanrobben
ja die beveiling verwijder is inderdaad niet verstandig maar buiten dat alles
zou je ook effe kunnen sparen voor een sneller type van volvo
is mischien net zo makkelijk
Geplaatst: 16.01.2007 - 19:00
door bu swier
[quote="AndorabLe]
Van jouw auto is hier en op
www.volvo440.nl grotendeels bekend wat er allemaal gewijzigd is. En dat zijn hele ingrijpende veranderingen geweest.[/quote]
Ja inderdaad ik weet er alles van. Ik kom elke keer weer leuke dingen tegen. Die een heleboel centen kosten als je het moet laten doen. Dus gelukkig heeft Mark van ET het voor me gedaan:p
Geplaatst: 16.01.2007 - 19:57
door Jaco S
ja...rick dat word lekker doorsparen voor een 850!of een s40 haha
Geplaatst: 16.01.2007 - 23:40
door johanrobben
ja ik zou dan inderdaad voor de s40 gaan