Pagina 1 van 2

V40 kopen, wat moet ik weten?

Geplaatst: 05.01.2007 - 14:19
door Sjef
Vrinden,

Momenteel rijd ik in een 440. Maar die is wellicht aan vervanging toe dus wordt het tijd om even verder te gaan kijken.
Nou doet Volvo mij wel wat, dus waarom geen V40, zou toch langzamerhand betaalbaar moeten worden.
Zelf denk ik ergens tussen de 4000 en 7000€ uit te geven (minder = beter). Dus vreselijk jong zal het niet kunnen zijn. Kilometerstanden boven de 150.000 lijken me ook wat spannend, echt een groot klusser ben ik namelijk (nog?) niet.

Wat moet ik allemaal weten als ik rond ga kijken voor een V40?
Qua kilometers zit ik in de benzineklasse, dus geen diesel. Gadgets als electrische ramen, cruise control, airco en dergelijke word ik overigens wel heel blij van.

groeten

Geplaatst: 05.01.2007 - 14:24
door Jurgen S60
Specifieke klachten / opmerkingen van m'n V40 heb ik eigenlijk niet.

Waar je evt. op moet letten zijn de veren en schokbr. Door al het drempelgeweld in NL willen de veren nog wel eens breken.

Een 2.0 is iets rauwer in geluid dan een 1.8, maar voor beide geldt dat je genoeg PK's hebt. Let wel ff op de koplampen. Ze willen nog wel eens dof zijn en dus minder lichtopbrengt. Voornamelijk voor de types vh 1e uur.

Suc6 met je zoektocht en in die prijsklasse moet het niet echt moeilijk zijn.

Geplaatst: 06.01.2007 - 12:46
door Axemen
Hoewel ik nooit in een Fase I gereden heb, zou ikzelf in ieder geval voor de Fase II gaan. Er schijnen toch wel veel kinderziektes uit gehaald te zijn. Geef maar eens een zoekopdracht naar de beide types.

Groet, Peter

Geplaatst: 06.01.2007 - 13:14
door Sjef
Maar is een fase II haalbaar voor dat geld?
Een snelle zoekactie op autoweek geeft vrijwel geen Fase II modellen.
Ik zoek dan tot 165d km. Veel meer lijkt me niet slim. Of gaat het tegenwoordig veel langer goed? Als het even kan wil ik wel een auto waar ik de eerste tijd geen omkijken naar heb namelijk.

Geplaatst: 06.01.2007 - 13:17
door DeNNiS_
volvo's freten kilometers tot 2 ton kan je makkelijk zoeken...
en vanaf die kilometer stand vind je de meeste ook...
en sommige halen nog het dubbele

Geplaatst: 06.01.2007 - 13:39
door Sjef
En dingen als distributieriemen, wanneer moeten die ongeveer vervangen worden?
Overige onderhoudsintervallen?

Geplaatst: 06.01.2007 - 14:06
door NOS
Er zijn ph1's die 3 ton hebben gelopen zonder problemen. Ik denk dat dit wel genoeg zegt

Geplaatst: 06.01.2007 - 17:14
door Sjef
NOS schreef:Er zijn ph1's die 3 ton hebben gelopen zonder problemen. Ik denk dat dit wel genoeg zegt
Dat geloof ik zeker. Mijn 440 heeft nu bijna 3 ton erop staan en eigenlijk pas de laatste 40.000km is er zo nu en dan eens wat (dynamo, drukgroep ed)
Maar zoals ik al schreef, ik wil er normaalgesproken ook zonder zorgen een paar jaar mee vooruit kunnen. Dus lijkt een stand ruim onder de 175-200dkm me wel verstandig.
Nou zag ik er net toevallig een met 180dkm met de melding distributieriem vervangen bij 120dkm. Betekent het dat hij dan weer aan de beurt is? Of gaat die riem zo lang mee bij de V40? Bij mijn 440 uit m'n hoofd veel minder namelijk.

Geplaatst: 06.01.2007 - 17:21
door Maarten
is dan weer bij 240.000 aan de beurt(of na 5 jaar geloof ik,maar dat weet ik niet zeker)

Geplaatst: 06.01.2007 - 20:06
door Hans
Klopt. Zoek echt een phase II. Deze hebben een compleet nieuw onderstel en sturen veeeel strakker. De phase I heeft een beetje een zwabber neiging.

Geplaatst: 06.01.2007 - 20:39
door marissen
Phase II modeljaar 2003 (laatste doorgevoerde wijzigingen) is er vanaf ongeveer april 2002. Als een auto verder de benodigde beurten heeft gehad, en er is netjes mee omgesprongen dan kan een auto met gemak 3 ton lopen. Denk bij een hoge km stand echter niet alleen aan de motor!! Ook andere delen zoals bijvoorbeeld de wiellagers, schokdempers etc etc slijten mee.

Geplaatst: 06.01.2007 - 20:52
door Sjef
marissen schreef:Phase II modeljaar 2003 (laatste doorgevoerde wijzigingen) is er vanaf ongeveer april 2002. Als een auto verder de benodigde beurten heeft gehad, en er is netjes mee omgesprongen dan kan een auto met gemak 3 ton lopen. Denk bij een hoge km stand echter niet alleen aan de motor!! Ook andere delen zoals bijvoorbeeld de wiellagers, schokdempers etc etc slijten mee.
Goed punt, er slijt absoluut meer dan de motor. Het lijkt me alleen lastig om een V40 van na april 2002 te vinden voor minder dan 7000E.
En de Volvo moet natuurlijk wel een beetje rijden, mijn vriendin rijdt in een BMW 1 serie, dus de lat ligt behoorlijk hoog ben ik bang.

Wat is er bijvoorbeeld zoal verbeterd bij de laatste update? Want ik begreep dat er bij de overgang van Phase I naar Phase II al een hoop aan de handling verbeterd was.
BTW, Phase II is grofweg toch herkenbaar aan heldere koplampen? (Wel mooier overigens)

Geplaatst: 06.01.2007 - 22:11
door Axemen
Sjef, over dit onderwerp is echt heel veel geschreven. Ik raad je aan komende weken een paar avondjes te gaan lezen, je leert er heel veel van (althans, zo was het bij mij...).

Groet, Peter

Geplaatst: 07.01.2007 - 10:45
door joost
Ik ben op zoek naar een V70 en hèb een V40 PhII op LPG (G3), maar 7000 vind ik wel erg weinig om hem voor weg te doen...

Joost.

V40 kopen?

Geplaatst: 07.01.2007 - 11:08
door Henk
Joost,
denk je meer te krijgen dan bij inruil? :roll:
Om die 7000 te krijgen zal je wel een nieuwe V70 moeten kopen!! :)
ik weet niet wat de km stand is, maar zo erg geliefd bij inruil is een V40
op LPG nou ook weer niet, :(
alleen als je hem wil kopen vragen ze de "hoofdprijs" maar ja dat is eigenlijk bij iedere auto !! :cry:

Dus Sjef,
kijk eens particulier op de bekende auto-site's de phase 2 wordt medio juni toch ook min.7 jaar, ( bij ca.20 dkm/jr = ca 140 dkm nu)
En is de historie niet bekend of heb je twijfels aan de "eerste"eigenaar
kijk even op rdw.nl op kenteken datum / registratie!
en een anwb of dekra keuring kost minder dan de meerprijs van garantie bij de dealer/garage :wink:
t 'is maar waar je voor wil kiezen.
succes met zoeken,

Henk.

Geplaatst: 07.01.2007 - 11:23
door joost
Joost,
denk je meer te krijgen dan bij inruil?
Om die 7000 te krijgen zal je wel een nieuwe V70 moeten kopen!!
ik weet niet wat de km stand is, maar zo erg geliefd bij inruil is een V40
op LPG nou ook weer niet,
alleen als je hem wil kopen vragen ze de "hoofdprijs" maar ja dat is eigenlijk bij iedere auto !!
De inruil varieert nogal... Maar als je hem particulier verkoopt kan je er meer voor krijgen (verkoopwaarde ipv inkoopwaarde).

Joost.

Geplaatst: 07.01.2007 - 22:04
door Hans
Zag vandaag bij de dealer een V40 uit 2003 staan. een bi-fuel. Vroegen ze ontspannen 16.000 euro voor.

V40 kopen?

Geplaatst: 08.01.2007 - 17:37
door Henk
Zag vandaag bij de dealer een V40 uit 2003 staan. een bi-fuel. Vroegen ze ontspannen 16.000 euro voor.
Hans dat zei ik toch! :roll:
als je hem moet kopen vragen ze de "hoofdprijs" :evil:

Maar nogmaals voor Joost,
voor 7000,- euro's moet je niet twijfelen maar direct inruilen/verkopen
ook particulier !!!
nl. Niet alle vraagprijzen zijn verkoopprijzen dat is niet bij 'n dealer en ook niet bij een particulier !!! :wink:
Bij geen inruil(doe je bij een particulier ook niet) kan je ook
bij een dealer een aardige korting afdingen en kan je zo'nV40 bi-fuel
uit 2003 waarschijnlijk wel voor 15000,- meenemen!!
maar het blijft tenslotte een kwestie van tevreden gevoel
de een krijgt de "hoofdprijs"bij inruil, maar betaald (te) veel voor de aangeschafte auto,
de ander krijgt weinig terug maar koopt een auto van reeele waarde!
dus samengevat "genaaid wordt je toch"
Dus Sjef,
kijk een beetje rond (op internet) en een V40 ph.2 voor zo'n 7000,- euro
moet echt wel lukken !!
suc6,
Henk.

p.s Sjef zag er een op internet voor 6950,- 2.0 ltr met zo'n 135.dkm
incl 3mnd garantie in de buurt van Amsterdam dacht ik !!

Geplaatst: 09.01.2007 - 22:21
door v40pokemon
Ik heb mijn 2.0 LPI '97met 220k op de klok ook nog voor 6100 van de hand gedaan. Wel met VDO erin en winterbanden erbij. Het moet dus lukken...

Geplaatst: 12.01.2007 - 12:37
door JW71
Heb een V40/1.8 van '98 gehad. Prima auto, nooit problemen gehad. Heerlijke reisauto met perfecte stoelen. Ik rij 80% snelweg dus dat zal wel meehelpen denk ik maar bij inruil had de auto 195.000 km gereden met de meeste nog originele onderdelen (op banden, distributie riem (120.000km), remschijven na). Het enige afwijkende was een paar schokdemper koppen achter.
Toch zou ik voor een phase II gaan(ik dacht dat dat vanaf 2000 was). Die zijn van buiten net wat mooier, hebben een beter in elkaar gestoken ineterieur/dashbord en wegligging.