Pagina 1 van 1

Verschillen S80 T6 t.o.v. 'normale' S80's

Geplaatst: 05.01.2007 - 16:01
door davidjoost
Kan iemand mij vertellen wat voor verschillen er zijn tussen de S80 T6 en de S80's met een 5-cilinder onder de kap? Ik heb er al een paar gevonden m.b.v. AutoWeek Carbase:

De T6 heeft t.o.v. een 2.4 140pk:
- Grotere inhoud brandstoftank: 80 liter i.p.v. 70 (de T6 zal ook wel zuipen)
- Grotere remschijven voor, 305 mm ipv 288 (lijkt me ook geen overbodige luxe)
- Grotere draaicirkel: 12,9 meter ipv 10,9 meter (ligt dit aan de velgen? er werd uitgegaan van 16 en 15 inch...)

Zijn er nog meer technische verschillen die helpen het vermogen van de T6 fatsoenlijk op de weg te krijgen?
Zijn er nog meer interessante wetenswaardigheden over de T6 te vertellen? Ik kan namelijk weinig vinden op internet...

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!

Groeten,

David Joost

Geplaatst: 05.01.2007 - 16:02
door menjo
Die motor is zo breed dat de wielen niet zo ver meer kunnen draaien, dat is de reden van de grotere draaicirkel.

Re: Verschillen S80 T6 t.o.v. 'normale' S80's

Geplaatst: 05.01.2007 - 18:08
door s80t6
davidjoost schreef: Zijn er nog meer interessante wetenswaardigheden over de T6 te vertellen?
Jazeker, Met een vermogen van 272pk was de T6 op de Cadillac Seville na de krachtigste voorwiel aandrijver die voor de gewone sterveling te koop was tentijde van introductie.

Ik heb nog een test van de S80 T6 die in de Auto Visie van 10 Oktober 1998 staat, bij intresse kan ik daar macro foto's van maken en plaatsen.

Geplaatst: 08.01.2007 - 16:12
door Laptom
s80t6... Ik heb zeker interesse in deze test!!!

Geplaatst: 08.01.2007 - 17:00
door davidjoost
ik ook!!

Geplaatst: 10.01.2007 - 12:27
door s80t6

Geplaatst: 10.01.2007 - 19:37
door AlbertS80
Leuk S80T6! Dankjewel. Ik heb het met belangstelling gelezen.
Iemand nog een test van de 1999 2,4 170pk?

Albert

Geplaatst: 10.01.2007 - 21:48
door davidjoost
Ja hartstikke bedankt voor het inscannen. Erg leuk om een test te lezen van onze eigen auto! :D

Geplaatst: 10.01.2007 - 21:53
door bart simpson
Wel grappig dat de Duitse concurenten hier allemaal rond de 200pk's hadden, een 2.9 had hier meer op zijn plaats geweest.

Geplaatst: 12.01.2007 - 10:34
door peterenjac
Ik zie nu pas dat mijn auto 2 paralel lopende turbo's heeft.
Ik dacht altijd dat ie een kleine en een grote turbo had,de kleine voor de lage toeren en een grote voor de hogere toeren.(Is mij verteld bij Niham Den Haag waar ik de auto kocht,ook weer onzin dus)

Heel leuk om eens te lezen,bedankt!