Pagina 1 van 1

De weg naar Frankrijk...

Geplaatst: 08.01.2007 - 22:13
door Chef
Goedeavond allen,

Sinds vandaag lid van dit forum. Het volgende is mijn verhaal.

Ik ben een student van 22 die komende april naar Frankrijk gaat om af te studeren. Hier zal ik ongeveer 4 maanden verblijven en ik zal met twee studie-maten gaan. Met één van hen zal ik in Frankrijk samen zitten, de ander zit ongeveer 10 kilometer vederop. We werken op een project waar je 4 dagen 24 uur per dag werkt, en vervolgens 4 dagen vrij bent.

Gedurende de 4 dagen vrij willen we met een auto de wereld in (we zitten in een dorp met 237 inwoners...) maar natuurlijk ook de heen- en de terugreis (ruim 2.000 km) moeten we veilig en het liefst zonder pech overbruggen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een Renault Espace ivm de ruimte en tsja, het is toch een Franse auto dus áls je met pech komt te staan... En we hebben de ruimte nodig door 3 man met 4 maanden bagage te vervoeren. Maar dit werd mij sterk afgeraden.

Wat mij wél aangeraden werd, was een oude volvo-tank als een 740 station. Een zee aan ruimte, voor zijn leeftijd een dijk van een comfort en onverslijtbaar.

Goed, lang verhaal, maar wat zouden jullie mij als volvo-kenners (en liefhebbers...) mij aanraden in deze situatie?

Groetjes,

Chef.

Geplaatst: 08.01.2007 - 23:04
door Caerbannog
Ik zou dan inderdaad voor een 740, of misschien zelfs 940 gaan. LPG is geloof ik moeilijk te krijgen in Frankrijk? Of is dat tegenwoordig niet meer aan de orde? Want dan zou LPG namelijk afvallen als brandstof in mijn ogen.
Als je veel gaat rijden is een diesel ook het overwegen waard.
Betrouwbaarheid is bij de 7 en 9 serie voor zover ik weet uitstekend.

Geplaatst: 09.01.2007 - 08:47
door Jurgen S60
LPG is in F. voldoende beschikbaar, maar misschien ff een klein stukkie omrijden.
Dus afhankelijk vh budget kan je idd het beste gaan voor een 7 of 9 serie.

Veel plezier en suc6 met je zoektocht en studie, maarre wat is dat dan voor project dat je 96u non-stop moet werken??

Geplaatst: 09.01.2007 - 09:23
door Chef
Bedankt voor de snelle reacties. En een 240 station, hoe zijn de meningen daarover?
Jurgen S60 schreef: Veel plezier en suc6 met je zoektocht en studie, maarre wat is dat dan voor project dat je 96u non-stop moet werken??
Er zit natuurlijk wel slaap in deze 96 uur. Ken je de serie "van etter tot engel" die tot 2 weken terug op Rtl5 te zien was? In het kort: kinderen die in NL in de hulpverlening zijn vastgelopen gaan naar de middle-of-nowhere om een intensief therapieprogramma te ondergaan. Voor de structuur is het dan goed langere perioden (4 dagen dus :wink: ) dezelfde groepsleiders te hebben.

Geplaatst: 09.01.2007 - 09:51
door Jurgen S60
Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Geplaatst: 09.01.2007 - 12:38
door Ben

Geplaatst: 09.01.2007 - 12:49
door hollander
Ik kan je uit eigen ervaring meegeven dat een 940 een dijk van een auto is, gas is in Frankrijk best wel aanwezig.
laat even horen wat het geworden is.
Succes Peter

Geplaatst: 09.01.2007 - 17:46
door V480-S60
Mooi plan,

Even mijn mening.
Neem een VOLVO 740 of een vroege 940. Kilometers zijn geen bezwaar, mits onderhoud is gepleegd. Veel ruimte.

Een 240 zou ik afraden. om twee redenen.
De eerste:
Een goedkope 240 Estate is meestal in belabberde conditie. Of je moet echt lang zoeken.
De tweede.
Een goede 240 Estate is vaak voor dit soort tochten te duur in aanschaf. En je moet er echt een liefhebber van zijn.

Geplaatst: 09.01.2007 - 20:28
door +++t blijft behelpen+++
yep! koop een 7/940.
die heb je voor weinig.
en als je geen estate hoeft : voor een sedan betaal je weggeefprijzen voor goede auto's waar je met zijn vijfen zeer comfortalbe in kunt reizen
en nog steeds een boel laadruimte.
ja in een estate kan meer dan een kuub zooi, maar goed: heb je het nodig?
KMstanden zijn niet zo belangrijk, 3 ton is echt niks bijzonders, de staat van onderhoud wel. kijk goed hoe hij loopt.
Succes (ps komt ie nog in beeld? we spelen thuis altijd "spot the Volvo")

Geplaatst: 10.01.2007 - 09:55
door v700r
Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)

Geplaatst: 10.01.2007 - 20:42
door streetie
v700r schreef:
Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)
hier wordt dus de 240 bedoelt en niet de 7/940 volgens mij deze rijden echt wel comfortabel.

240

Geplaatst: 11.01.2007 - 22:32
door JosW
Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.

Geplaatst: 15.01.2007 - 10:33
door v700r
streetie schreef:
v700r schreef:
Jurgen S60 schreef:Net zo betrouwbaar als een 7 of een 9, maar iets hoekiger, dus meer windgeruis en persoonlijk vind ik ze een bokkeriger weggedrag hebben.
Meestal ook kariger uitgerust.

Aha, nou sterkte met die etters.

Maar wat is nou net zo betrouwbaar en iets hoekiger met meer windgeruis en bokkig weggedrag die ook nog eens karig is uitgerust????(geen fijne auto als ik het zo lees)
hier wordt dus de 240 bedoelt en niet de 7/940 volgens mij deze rijden echt wel comfortabel.

Hoekiger dan een 740 is er niet bij Volvo dus dat kan nooit een 240 zijn, en die rijden ook niet bokkig en zijn ook niet karig uitgerust.

Geplaatst: 15.01.2007 - 12:36
door Chef
+++t blijft behelpen+++ schreef:yep! koop een 7/940.
die heb je voor weinig.
en als je geen estate hoeft : voor een sedan betaal je weggeefprijzen voor goede auto's waar je met zijn vijfen zeer comfortalbe in kunt reizen
en nog steeds een boel laadruimte.
ja in een estate kan meer dan een kuub zooi, maar goed: heb je het nodig?
Ja, ik heb echt een estate nodig. Een sedan heeft een grote kofferruimte maar onder de 3 mensen die gaan reizen met deze auto zit onder andere een gitarist (ik dus), een gamer (met spelconsole) en zo hebben we allemaal onze dingen die toch mee moeten.

Voorkeur gaat tot dusver (mede dankzij de reacties hier) uit naar een 740 / 940. Blijf reageren, ik blijf zoeken!

Geplaatst: 15.01.2007 - 12:44
door v700r
Volgens mij kan je beter een ouwe stadsbus kopen.

Geplaatst: 15.01.2007 - 12:47
door Chef
v700r schreef:Volgens mij kan je beter een ouwe stadsbus kopen.
Heb ik over nagedacht, maar mijn 2 reisgenoten moeten incidenteel de auto ook mee kunnen nemen, en zij hebben geen busrijbewijs.

Geplaatst: 27.01.2007 - 09:53
door Chef
Had vandaag bijna een 850 T5 uit 1996 gekocht. Was net iets te duur, eigenaar had net voor €1.700,- er aan laten sleutelen en wou die in de verkoopprijs terug zien. Helaas...

Bruikbare tips blijven welkom!

Re: 240

Geplaatst: 27.01.2007 - 10:09
door ruuds70
Jos Weltings schreef:Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.
...Jos had ik ook, heb er een 240 bij gekocht...

groetjes
Ruud

Re: 240

Geplaatst: 27.01.2007 - 11:29
door JosW
ruuds70 schreef:
Jos Weltings schreef:Geachte heren,

op aandringen van mijn vrouw ben ik 2 jaar geleden overgestapt van mijn 240 station naar een V70. Tot op de dag van vandaag heb ik heimwee naar deze kar. Bij elke echtelijke twist komt dit item op de proppen (2 á 3 keer per jaar). Niks hoekig, niks kaal. Eigenlijk de mooiste Volvo ooit gemaakt!
Bij deze.
...Jos had ik ook, heb er een 240 bij gekocht...

groetjes
Ruud
Is bij bij mij financieel-technisch niet mogelijk. Helaas.

Jos