Pagina 1 van 1

244 met 2.1 injectie op LPG??

Geplaatst: 09.01.2007 - 10:10
door Sjaak Jansen
In mijn voortdurende zoektocht naar een goede 244, kwam ik een hele mooie tegen met een 2.1 injectiemotor.

Gezien de afstanden die ik moet gaan rijden en mijn eerdere ervaringen met LPG is LPG een weloverwogen keuze.

Ik volg de brandstof discussie al geruime tijd, maar vind weinig over injectie en LPG, met backfire problematiek enzovoorts.

Wie heeft meer info of wie rijdt een (2.1) injectiemotor met LPG??

Al uw info is welkom en draagt bij voor het maken van een goede keuze...

Alvast dank!

Geplaatst: 09.01.2007 - 10:39
door Jurgen S60
Ik heb vroeger tig van deze auto's gereden en eigenlijk allemaal zonder problemen, maar welk bjr. had je ongeveer ingedachte??

Geplaatst: 09.01.2007 - 10:44
door Sjaak Jansen
Jurgen S60 schreef:Ik heb vroeger tig van deze auto's gereden en eigenlijk allemaal zonder problemen, maar welk bjr. had je ongeveer ingedachte??
Die ik onlangs heb gezien is uit 1979.

Heb inmiddels ook de topic op Volvolvo.nl gevonden, maar het groeit qua techniek boven mijn pet....

Geplaatst: 04.03.2007 - 18:13
door Iwema
Hallo Sjaak,

Back fire problemen zijn altijd op te lossen!

Ik heb al veel wagens gezien die back fire problemen hadden.
Meestal is het een ontstekings probleem soms is het de brandstof.

Zo had ik laatst nog een Mercedes 500 met een K-jetronic die zelfs op benzine back fire problemen had. Het probleem was door vele bekeken maar in 7 jaar nog niet opgelost.
Nu dus wel!

Bij Volvo is het vaak een mengsel of luchtinlaat probleem.

Daarnaast hebben de oudere Volvo's vaak last van vermogensverlies.
Dit is ook op te lossen.

Bij een carburateur heb je altijd vermogensverlies maar bij de injectie motoren kan dit tot een minimaal verlies beperkt worden; niet merkbaar.
Bij K-jetronic motoren is er zelfs vaak vermogenswinst t.o.v. het rijden zonder LPG systeem op benzine

Bij automaten is na ombouw het schakelmomet verplaatst van ong. 5000 rpm naar 3000 tot 3500 rpm.

Dit wijst op veel vermogensverlies. Dit is meestal simpel te verhelpen met wat kleine aanpassingen.

Voor wat betreft het brandstofverbruik hoor ik ook vaak hoge waarden.
1: 7 is soms nog niet haalbaar.
Ik heb al vele van deze LPG zuipers kunnen verbeteren.

Zo zijn er mensen die na dat ik enkele aanpassingen heb gedaan veel zuiniger rijden.
b.v VOLVO 740-tigs die nu regelmatig tussen 1:9 en 1:9.5 rijden.

Voor meer info zie:

www.iwemaenterprise.nl of www.iwemalpg.com.

Groeten,

Hugo